Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Skulle ha en lugn hunddag

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2009 17:57

Matte och hennes dumma mänskliga påhitt!

Hon påstod att jag skulle ha en lugn hunddag eftersom jag haft så mycket att göra några dagar nu.

Blev i alla fall skjutsad till en av mina skogar.

Skulle jobba lite som murkelhund var det tänkt.

Mitt under mitt jobbande som murkelhund gjorde jag ett mycket bra fynd.

Kanelbulle mitt i skogen!

Vi var ganska nära jägarnas tillhåll jaktstugan så det var nog de som tänkt på en hårt arbetande murkelhund.

Fast matte som inget begriper påstår att det nog var fåglarna som de tänkte på.

Äsch, den var till mej och utsökt god.

Hittar gärna såna fler gånger.

Min vattentunna hade de minsann ställt tillbaka.

Men det är ju ingen match för en vältränad hund som jag att slå omkull den.

Körde några träningspass med den innan matte fick för sej att vi skulle gå och ställde tillbaka tunnan.

Hittade min gamla älgklöv igen.

Roade mej med den ett tag innan jag gömde den på ett nytt bra ställe.

Jobbade lite mer som murkelhund också.

När jag passerade min privata skrothög i skogen så lyckades jag hitta en dunk.

Tyvärr så var den ganska trasig, men fullt användbar till mina syften i alla fall.

Hittar ju nåt nytt varje gång jag passerar där.

Vid ett ställe där det en gång legat ett gammalt torp så hittade jag ingången till en källare.

Funderade på att undersöka den mer.

Men tyvärr så fick jag inte göra det för matte.

Finns säkert massor med intressanta fynd där.

Väl hemma igen så slappade jag ett tag.

Eftersom jag inte tagit nåt bad så hoppades jag på såna till eftermiddagsrundan.

Men så blev det inte.

De ringde till matte från vår väldigt lokala lokaltidning och ville skriva om Sörmlandsleden.

Alltså åkte jag och matte iväg och träffade dom i skogen.

Matte höll bara på med en massa mänskligt tjafs om Sörmlandsleden, vad man gör som etappledare, alla sällsynta växter i naturreservatet och annat trist.

Jag ägnade mej åt att informera om spagropar, bra pinnar och annat som är viktigt för vandrande hundar.

Här sitter jag och väntar på bättre tider medan killen som ska skriva artikeln skriver i gästboken.

Jag kommer att bli kändis i Hälleforsnäs Allehanda för jag är med på alla bilder nästan.

Är ju redan känd här som samhällets snällaste hund.

Bra att alla snygga tikar får veta att jag faktiskt jobbar hårt som fyrbent etappledare också.

Nu ska jag vila.

Imorgon väntar en hård dag.

Ska gå långt på en annan etapp av Sörmlandsleden eftersom matte lovat att fixa en sak där.

Vet att jag kommer att passera tre sjöar som jag inte badat i bland annat.

Kanske kan jag hitta nya skoj fynd också.

 
 
Frippe med matte

Frippe med matte

17 maj 2009 19:00

Jaja, vi gör inte så mycket, mest matte som far fram som, vi vet inte vad!!
Men idag har det varit en lungn dag har varit till mormor och hälsat på, vi fick smaka mänisko födan när dom ätit färdigt, sen var det kaffe för dom och så hade mormor bullar så vi fick det med.
Kram på er så länge...

http://frippe.bloggagratis.se

 
backastugan

backastugan

17 maj 2009 20:52

Du jobbar hårt för att lära människor vad som är viktigt!
Finns Hälleforsnäs Allehanda på nätet?
Din trasiga dunk liknar de två jag skurit sönder o bär in ved i. Besökande hundar vet inte vad dom ska tro... pinnar inne... mina???
Örtsprayen fungerar inte mot fästingar, allafall inte på mina katter. Vet du varför vissa stora/halvstora fästingar har en liten på undersidan nära käken?

http://backastugan.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

17 maj 2009 20:59

Men attans, tidningskändis?! Snart måste du nog skydda dig mot groupies!

Väldans vad din matte känner folk här i krokarna!

http://www.kattarina.se

 
Ville

Ville

17 maj 2009 21:21

Den tidningen vill vi läsa.....kommer vi att kunna hitta den på nätet??
Du sliter hårt i dina skogar du kompis.;)
Idag mötte vi en hund som var så mager och tappade päls....det var hemskt att se.

http://marno.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

17 maj 2009 22:12

Klart att reportaget ska handla om dig i tidningen. Det är ju du som gör det mesta jobbet i skogen. Hitta kanelbullar verkar svårt. Det har jag aldrig gjort...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 maj 2009 23:32

Blomfrågan tror vi är hjortronblomma.
Så duktig du har varit i dag (igen). Säg till matte att skriva när reportaget kommer så ska vi kolla på nätet.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Hunden Liza

Hunden Liza

18 maj 2009 00:16

Asså den där källaren såg riktigt spännande ut, fast det kanske var tur att inte din matte lät dig undersöka den mera. Det kan finnas farliga saker där.
Får också hoppas att ni hittar massor med spännande saker under morgondagens vandring. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokis

18 maj 2009 09:10

å i halleforsnäs har matte varit mkt i sin ungdom...fin trakt!
kanelbulle mitt i skogen du har väl tur du!
ja krypa ner i gamla källare är väl inte å rekommendera där satte matte ner foten på rätt ställe men att du inte fick ta med tunnan hem var väl lite snålt!
puss på kändishunden!!

 
camilla

camilla

18 maj 2009 09:52

Då måste du ta blider på tidningen så vi får se här sen cva? Oj vilken kändis till bloggvän. *stolt*
Måste oxå fråga hur det går med bröllopsplanerna? Blir det giftemål på midsommar kanske??

"backastugan"....jag vet varför det sitter en liten fästing på den stora....det är en hane som parar sig med honan...YEAK...
rysa äckligt!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

18 maj 2009 13:14

jösses tänk att vi "känner" en riktig kändis! Du är ju bara för härlig med alla dina påfund...
Kramis från oss alla!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

18 maj 2009 15:35

SJÄLVKLART ska du vara med i tidningen!!! En sån snygging måste ju alla få se=) jätteroligt ju=). Hoppas att du hittade nåt härligt spabad idag då

http://leonland.bloggagratis.se

 
COLA

COLA

18 maj 2009 15:59

...jo, jag skulle vilja träffa dig, men matte är SKITTRÅKIG och har mig o koppel hela tiden nu...:(

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Jarmo

Jarmo

18 maj 2009 18:07

Hälleforsnäs Allehanda finns att läsa på Internet (halleforsnasallehanda.se). Tidningen som handlar om Sigge Svamphund (eller kanske innehåller den något annat också) kommer ut på måndagen den 25 maj.
Sigge glömde att nämna Amanda, 7 månader, som lekte "kasta pinne" med honom och även reportern Sofia. Tjejerna kanske inte är lika viktiga som vi killar... :-)
hälsningar
Jarmo (killen med den stora magen som skriver i gästboken på Sörmlandsleden)

http://halleforsnasallehanda.se

 
molle

molle

18 maj 2009 18:24

Tjena coola kändis Sigge ..
klart man ska kolla i tidningen då 25 maj ..på nätet blir det så klart..

Tänk vad du jobbar och står i ..
kommer tillbaka senare för o kolla din dag idag om det blev nå bad..

http://www.pillans.se/wp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards