Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 september 2015

Skitdator!!!!

Av Sigge Svamphund - 11 september 2015 17:15

Här går det inte bra just nu.

I går så fungerade ju min nystädade dator hur bra som helst.

Morse så började den krångla igen, stänga av sej hela tiden men gick att starta

Skulle en sväng till skogen och blev inte skjutsad till de bra arbetsplatserna.

Började med att kolla Spökskogen där jag brukar ha många bra arbetsplatser.

Sterilt tomt och öde överallt.

Så skulle matte vidare till människoveterinären.

Jag passade min bil medan hpn var där, fortsatt skrotad.

Ingen stress, planera tillvaron, ta det lugnt och en massa annat.

Fortsatte till nästa skog, även den nära hemma.

Var länge sen jag jobbade i den.

Hittade lite Trattkantareller på en arbetsplats och en kantarell, skitskog!

Passerade Siris hus, trodde det var dags för kylskåpsinventering men matte bara tömde Siris

brevlåda medan jag var fånge i bilen.

Så kom hon ut med Siris dator, lån eftersom min krånglar.

Hemma igen så la min dator av totalt, den försöker reparera sej när den inte stänger av sej.

Siris dator vägrar fungera med min internetanslutning utan ett lösenord som varken Siris husse eller matte minns.

Just nu är den gamla ångdrivna stationära datorn framme.

Långsammare än långsammast och det går inte att föra över bilder från kameran till den heller.

Alltså får ni vänta tills i morgon på bilder, då ska jag låna mattes mammas ena dator.

Min ska på reparation nästa vecka.

I morgon ska jag ägna mej åt att utbilda sex blivande svamphundar också.

Alltså tassarna fulla.

Nu ska jag snart sej mej själv på TV 4, enligt matte katastrofinslag.

 
 
Ingen bild

Hillevi

11 september 2015 18:32

Det var jätteroligt att få se Sigge in action! Då ska sägas att jag vanligtvis har mycket långt till TV:n... (i rummet bredvid!)
Sååå fint han markerar! Vilken fantastisk hund du har! Ditt eget jobb med honom inte att förglömma.

 
Ingen bild

pia warnhag

11 september 2015 22:50

Jättebra att få se er på TV. Synd bara att det var så kort inlägg.

 
Ludde

Ludde

11 september 2015 22:59

Det har sina fördelar att inte slänga nåt - även om det inte blev några bilder med den gamla ångdrivna datorn... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

12 september 2015 07:11

Va ju smart av din matte lura iväg den där token åt fel håll.Den skogen är för all framtid avstängd nu, förstår jag.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards