Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 10 maj 2014 18:05

Tänkte att kanske med en massa tur så skulle det bli en Molly dejt idag också.

Hamnade i min bil och trodde för ett ögonblick att jag skulle åka till henne.

Nähä, annan väg.

Hamnnde i Murkelskogen istället.

Matte sa åt mej att jag skulle inte alls jobba utan bara vara.

Vi skulle nämligen gå en runda som inte blivit av eftersom jag alltid jobbat så mycket att

klenmatte inte orkat släpa blytung korg.

 

Framme vid Murkelskogen och jag hade behov av en gran.

Fungerar lika bra med såna som tröttnat på livet och lagt sej ner.

Tillsagd att inte jobba.

Men människor är ju av naturen korkade och sällsynt ologiska.

Förbjuden att jobba, men hon släpade minsann på både svampkorg och kniv!

Undrar vad hon hade tänkt använda den till?

 

Jag struntar totalt i vad du säjer.

Jag tänker visst jobba, kom hit och ta hand om det jag hittat istället.

 

Titta här!

Skulle verkligen så här stora fina Stenmurklor stå och ruttna bort?

Himla tur att jag kom och utförde mitt viktiga jobb.

 

Belöningen kom dessutom omgående.

Sist var det ökentorrt och nu hade svampvattnet gjort verkan.

Fanns massor med trevliga spa.

 

Det var nog väldigt, väldigt länge sen den här vandrade över regnbågsbron.

Jobbade mer under mattes protester.

 

Nu är jag på den där vägen som jag inte gått.

Trevlig väg.

Fanns en del att jobba med och annat skoj.

 

Som denna upptäckt att det fortfarande föds små murkelvalpar.

Bra jag kan jobba mer.

Matte protesterade högljutt och pratade om alla andra 54 arter jag kan (Stenmurklor och Bombmurklor

är borträknade) och att det vore ju trevligt om en del av de kom snart så jag kan jobba med dom.

Bryr mej inte, huvudsaken är att jag får leta svamp och mattes gnäll det lyssnar jag inte på.

 

Nä jag vill gå till min bil!!!!!!

Helt plötsligt så kom det en massa svampvatten som skadade mej.

Men matte som hade koll på var vi var sa att det var närmare att fortsätta där vi gick.

 

Trösten i eländet.

Ett stort vägspa och till min glädje så upphörde svampvattennedfallet lika snabbt som det börjat.

 

Du långsamma människa kan ju komma senare då.

För nu ska jag viktiga saker.

Vet precis vad som finns här framme.

Den långsamma var mest upptagen med att gå och stirra på skogen och drömma om annan svamp.

 

Titta här en av de bra sjöarna.

Jag badade massor i den första gången jag var i den skogen.

Nu var jag skadad av svampvattnet och såna skador kan läkas med välgörande bad.

 

På den sidan jag var är det sandstränder och på den andra klippor.

Badade självklart massor från många bra ställen.

Men så började fjantmatte hojta om att det var fullt med livsfarliga vithajar som dessutom hoppade

ovanför vattnet.

I hennes värld äter såna både människor och svamphundar.

 

Hittade en liten söt båt.

Denna vore alldeles perfekt för mej och Molly.

Tänk vilka romantiska turer med bad vi skulle kunna ta.

 

Matte är som sagt inte klok.

Hon stod och tittade på den här och blev alldeles nostalgisk.

Preis en sån här växte hon upp med på den där lilla, lilla ön i Mälaren.

Märkligt, hon är så urgammal så jag har alltid trott att det användes vikingaskepp då.

Blev tyvärr tvungen att lämna sjön.

Gick genom skogen och kom ut på en annan väg.

 

Jag tänker absolut inte sluta jobba.

Finns säkert arbetsplaser här också.

 

Matte var så nöjd över att ha hittat de här som inte är Stenmurklor.

Troligen är det Kolflamskivlingsvalpar, ingen matsvamp utan mer än av hennes nördsvampar.

 

Titta så ljuvligt.

Fullt med spa på arbetsplatsen, använde självklart alla.

 

Såna här går inte att lämna i skogen.

Stora fina, begriper fortfarande inte mattes gnäll om för mycket.

Dumheter, hon ska vara glad och tacksam över att jag är arbetsnarkoman.

 

Alltså jag skämms på min murkelhundsheder över denna usla skörd.

Matte påstod att den räcker och att hon inte alls skulle ha haft några alls.

Nähä, men släpade hon på svampkorgen för att förvara mitt onödiga koppel i den?

Så kart det ska vara en massa svamp där.

 

Nä nu har svampvattennedfallet börjat igen så jag ska till min bil.

Tur att det var nära till den så jag ungick de värsta skadorna.

Resten av dagen har jag slappat och varit ute på vanlig tråkig runda utan att det hände nåt skoj.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards