Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 13 maj 2014 18:01

När jag skulle på långrunda så fick jag bara höra att jag skulle ut och åka.

Perfekt och började genast fundera på vilka bra arbetsplatser jag skulle besöka idag.

Nähä, matte körde förbi flera av mina nyare arbetsplatser.

Ett tag trodde jag hon blivit alldeles galen när jag kände igen vägen.

Vi åkte nämligen mot platsen för Korv och köttbullepartyt och det är det inte dags för ännu på

ett par månader.

Nu skulle vi inte dit utan matte stannade på ett ställe som hon glömt.

Väldigt vad många ställen den där människan glömt bort och helt plötsligt minns.

  

Nya ställen är alltid trevligt.

Finns så mycket att undersöka.

 

En smal gång mellan stupande bergssidor.

Detta har människor en gång huggit med ren handkraft.

 

Hamnade i ett gammalt kalkbrott.

Tänk att människor slet med att hugga bort kalkstenarna för hand här.

Bergssidan är hög som ni ser.

Antar att Kaspermatte precis som min matte ser en massa väsen där också.

 

Detta är nog den som vakar över det sedan evigheter övergivna kalkbrottet.

När matte tittat klart där så skulle vi fortsätta.

 

Hittade en liten trevlig väg som vi skulle gå en sväng på.

 

Matte hittade en intressant skylt och nu skull vi minsann gå och titta på de där mer än 800 år gamla

lämningarna.

 

Alldeles bedårande vackert är det enligt matte.

Med lite möda så går det att se resterna av husgrunder och andra lämningar.

 

Struntar i om det är vackert.

Var mest intresserad av om bäcken var spavänlig, det var den alldeles väldigt.

 

Helt plötsligt så hamnade vi på ett tråkhygge.

Men undrar varför det överallt satt en massa delar av snöpinnar?

Såg inte klokt ut.

 

Eller detta?

Varför binder man upp ett litet träd ute på ett hygge?

 

Fanns i alla fall ett alldeles ljuvligt spa där.

Gick tillbaka och det tog evigheter genom vackra området med alla mänkliga lämningar för matte skulle

titta på allt.

Jag ägnade mej åt bäcken.

 

Träffade den här trötte varelsen som nog behövde gå och läägga sej.

För övrigt så kryllade det av varleser överallt så matte började prata om att hit borde Kasper och

hans matte följa med nån gång.

 

Gick ytterligare en bit på den där vägen.

Trevlig väg för jag kunde jobba en del.

 

Titta vad jag hittade ganska många av.

Ska inte upprepa vad matte sa om mitt jobbande.

 

De som jagar i den skogen måste ha problem med synen eller nåt.

Så här noga var alla pass utmärkat.

 

Så skulle jag in i skogen.

För enligt matte så kunde det bli bra där inne.

Märkligt detta att så fort vi är i skogen då vet hon precis, medan jag ofta är orolig för att hon ska

gå ohjälpligt vilse på ICA Maxi eller gator.

 

Nästa rest av människor.

Nån gång för länge, länge sedan hade detta byggt vid en liten bäck.

 

Nu håller det på att rasa men ännu går det att passera över.

 

Här skulle det bli bra att gå enligt matte.

 

Titta!!!!!!

En ny sjö mitt inne i skogen.

Tyvärr inte simvänlig eftersom det är sån där gungande mossmark runt hela.

 

Men bäcken SKA jag bada i.

Fick inte alls vara där ute för matte och hon hade inte en tanke på att komma till mej heller.

Hörde nåt om risk att sjunka ner och aldrig mer komma upp.

 

Frånsett mina Stenmurklor så var detta enda svampen som vi hittade idag.

Heter Hagtornsrost och infekterar enar och hagtorn.

 

Hittade i alla fall ett annat ställe där det gick alldeles utmärkt att bada.

Dern som tittar riktigt noga på bilden ser att det skymtar något gult till vänster om mej ovanför grästuvan.

En skylt där det står fiske förbjudet.

Löjligt sa matte, finns väl inga Vithajar här.

Gjorde det visst för en plaskade rejält bredvid mej vid ett av mina bad.

Slut på baden då för matte trodde att jag skulle bli Vithajsmat.

 

Rester av att människor slitit med järnmalmen.

Låg såna här stora block lite här och där.

Sen var det tyvärr dags att åka hem igen.

På väg hem blev jag anklagad för att var sällsynt larvig.

 

De här två var nog på rymmen från en närbelägen gård.

Förr gick det alltid långhåriga komonster här, alltså bestämde jag mej för att de här var minst lika farliga

och skällde ut dom rejält.

Detta var en mycket bra och spännade skog så jag hoppas mattte skjutsar tillbaka mej fler gånger.

Tror jag kan hitta många trevliga arbetsplatser och matte pratar om att längre fram kommer det nog

att finnas en massa nördsvampar också.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards