Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Sigge Svamphund - 19 november 2014 18:07

Dagen började alldeles som vanligt.

Skulle åka med min bil, tydligen skulle matte göra tråk i Eskilstuna.

På väg dit så stannade hon vid skogen.

 

Bra skog på väg till Eskilstuna.

 

Började med att rota fram en av mina gamla fyndade trasiga bollar.

Trots att det var länge sen jag var här så låg den precis där jag gömde den.

 

Spaade med den i massor med ljuvliga spagropar.

 

Självklart så jobbade jag.

Men för gamla Rökslöjskivlingar ville inte matte ha.

 

En gång för ganska länge sen då var det minsann pannkaksservering här.

Men inte idag inte.

Fanns ingenting alls att äta.

 

Matte höll på med en massa tråk.

Plocka en massa lingonris verkar väldigt trist.

 

Jag jobbade i stället, känns mycket meningsfullare.

 

Massor med stora Trattkantareller överallt.

Matte plockade!!!!!!!!

Hon påstår att Bödeln nog snott med minst halva hennes hjärna vid tortyromgångarna så jag trodde

att det var så.

Hela hösten har hon ju bara berömt mej och sen gått förbi alla Trattkantareller.

 

Inne i en stubbe bodde det ett väldigt gulligt litet djur.

Lät det vara ifred där.

 

Ett under har skett!!!!

Helt plötsligt så syntes det blå himmel!

Minns knappt när det hände senast.

 

Detta är definitivt årets sista Karl Johan.

Den bor självklart kvar i skogen.

 

Titta solen lyser i skogen!

Otroligt!

Gick till min bil och åkte vidare.

 

Nu är det bråttom.

Jag svälter, flera veckor sen jag fick nåt att äta senast.

 

Hej mattes mamma!

Jag ska få lunch!

En massa prinskorvar och ostbitar.

Utsökt, precis vad en svältande svamphund behöver.

Människorna åt nåt annat och jag var faktiskt sugen på mera.

 

Lyckades få en portion med pumpasoppa med bröd i.

Lika gott det.

 

När de skulle fika så bjöd jag mej på pepparkaka.

Blev äntligen mätt och belåten.

 

Ja, ja gå och handla din tråkmat du, jag passar min bil.

Har faktiskt mycket att göra när jag passar bilen,massor att hålla koll på.

Åkte hem.

Var ute på en kortare eftermiddagsrunda sen inträffade katastrofen.

Hade käkat min kycklingpinne när satmaran matte ropade.

Inte ont anande så gick jag till henne.

Släpades in i tortyrkammaren på en säker död.

Långvarig tortyr utbröt, minst tusen gånger värre än den matte genomgår hos Bödeln.

Kan meddela att jag STINKER nu, min vackra väldoftande päls är totalförstörd.

Satmaran matte talar jag inte med, godiset hon försökte muta med har jag inte rört.

Ska flytta till nån som begriper att det är straffbart att tortera hundar och att vi sköter vår päls

bäst på egen tass.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards