Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Sigge Svamphund - 10 november 2014 18:00

Förbereder mej inför trista VAM dagar.

Men idag blev det bra.

Gick ut till min bil och trodde att jag skulle åka och jobba.

"Hoppa in, du ska till Molly" sa matte så jag kastade mej in i bilen.

Åkte, hamnade i Hålan där Molly bor.

Nåt blev FEL, virriga skitmatte GLÖMDE att svänga!!!!

Nästa gata var blockerad, alltså blev det gata nummer tre, gick bra i flera meter sen var den blockerad

av en långtradare.

Matte vände och jag var synnerligen upprörd.

Trodde att hon tänkte blåsa mej på Mollydejten.

 

Äntligen!!!

Molly kastade sej ut och vi pussades massor.

Samlade ihop människorna (läs min svärmor) och skulle på en trevlig runda.

 

Jo vi tänkte faktiskt bada.

Badkrukemänniskorna påstod att det skulle vi inte alls, alldeles för kallt och annat tjafs.

 

Finns ingen onödig is alltså är det perfekt badväder.

Lite grått det får man stå ut med denna årstid.

 

Får vi inte bada så blir det att hitta på andra trevliga hundsysselsättningar.

 

Detta är en typisk trevlig sådan.

Spa i ljuvligt doftande vatten.

 

Visade Molly att om längtan efter mej blir för svår så kan hon ta Sörmlandsleden från Hålan och

gå till mej.

Delvis min etapp med trevliga sjöar och spa.

 

Kunde inte låta bli att jobba en del.

Visade svärmor en massa trattkantareller men ingen av människorna ville ha dom.

 

Hörru pinnen är MIN!!!!!!!

Det finns som bekant endast en enda pinne i skogen.

 

Slutade som vanligt med dragkamper.

Dålig kvalitet på pinnen för den gick i flera delar, gjorde de andra vi provade också.

Undrar om man kan klaga nånstans?

 

I hÅlan är det tydligen vinter för det fanns en massa Vinterskivling.

De sitter kvar, matte ville inte ha några såna.

 

Vi struntar fullständigt i vad ni säjer!!

Vi SKA bada!!!!!

 

Där slängde sej Molly i.

 

Självklart badade jag också¨.

Var så skönt och uppfriskande.

Människorna borde prova så kanske de skulle sluta gnälla sen.

 

Som sagt Molly hon är noga med att hålla sin vackra kropp i trim.

Bygga muskler med hjälp av mindre tandpetare sånt uppskattar jag.

 

Gick hem till Molly och käkade.

Såg till att bjuda oss på människornas fika också.

 

Människorna de pratade tråkprat och ännu mer tråkprat.

Alltså somnade både jag och Molly.

Sen påstod matte att jag skulle åka hem.

Korkade påhitt, hade mer energi så jag kunde ha tagit en ny sväng med Molly.

 

På väg hem så blev det ett snabbstopp hos Siri.

Matte skulle hämtat nåt och jag som absolut INTE hade ätit något bjöd mej på godis.

I morgon blir en pestdag.

Lär hinna med en snabbsväng i skogen sen måste jag passa huset medan matte torteras hos Bödeln.

Sen lär det bli såna där urbota tråkiga VAM dagar med en gnällmatte



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards