Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Slappt, slött och likgiltigt

Av Sigge Svamphund - 1 november 2014 18:12

Tråkdag.

Tvingades till morgontoalett när det var svampvatten nedfall och ådrog mej skador.

Skulle ut på en lite längre sväng.

 

Heden var bara tråk.

Inte en endaste trevlig hund eller människa i sikte.

 

Hittade några champinjoner där, men de är kvar.

 

Fanns en fin Flugsvamp också.

Av naturliga skäl så står den kvar.

 

Kollade fler arbetsplatser.

Hittade en del dött svart ogräs och lite levande.

Matte ville inte ha det.

 

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta.

Växte godis i ihåliga trädstammen, brukar det bara göra när jag är arbetslös.

Tänker inte alls bli arbetslös nu.

 

Syns hur grått och tråkigt det var.

Fast just då lät det i alla fall bli att falla svampvatten.

 

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta.

De små vita prickarna är alldeles nyfödda Vinterskivlingvalpar.

Kan hålla sej borta ett tag till tycker jag.

Kollade av lite fler arbetsplatser, fanns inte så mycket att jobba med.

  Hm, någon har grävt igen den där ypperliga spagropen som alltid ska finnas här.

Jag som hade planerat pälsvård.

 

Kollade fler arbetsplatser.

Tomma.

Har faktiskt inte en tanke på att bli arbetslös ännu på länge.

 

Fyndade.

Nån som behöver ett par stora handdukar?

Matte ville inte ha dom.

 

Hittade en ryggsäck också.

Alldeles perfekt till mina mackor vid skogsfika.

Matte avböjde och hänvisade till att hon har flera ryggsäckar.

Och?

Flera såna då får hon plats med mer fika till mej.

 

Det är inte alls höst.

Det är faktiskt vår, för där på andra sidan sjön kommer en spårvagn.

Kan nog jobba som murkelhund snart med ett så säkert vårtecken.

 

Hittade några få Föränderliga tofsskivlingar, men de räckte inte till nån smarrig macka så

de är också kvar i skogen.

 

Jag ska hem, det har börjat falla svampvatten.

Fick gå hem.

Sen har jag mest slöat och slappat.

Med tur så blir det en bättre dag i morgon.





 
 
Madeleine Ödman

Madeleine Ödman

1 november 2014 18:39

Men vilken tråkig dag men det kan ju bara bli bättre i morgon då ( får vi hoppas )
Kram goaste Sigge :-)

http://www.ladycoons.se

 
Ingen bild

Anders

1 november 2014 18:40

Usch vad det var grått uppe hos er idag! Här nere i södern har faktiskt solen tittat fram. Håller det sig imorgon så kanske man skall ut i skogen en sväng! :)

 
Ludde

Ludde

2 november 2014 00:19

Tråkigt om du blir arbetslös men det finns nog en och annan jobbdag kvar till dig med lite tur... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

2 november 2014 00:54

Det ser verkligen dött ut på Heden. Inget nåt direkt lockande väder här heller, det har regnat precis hela dagen. Fast nu har det slutat - så dags då...
Hoppas du får en bra dag i morgon. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards