Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Tyvärr en lugn dag

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2014 18:05

Äsch, fick inte åka till nån av mina bra skogar idag.

Enligt skitmatte så kunde jag ha en lugn dag och det fanns chans att det skulle komma mer

svampvatten och då vill inte jag vara ute.

 

Här var det faktiskt ett tag sen jag gick senast så det fick väl duga då i brist på bättre.

 

Människor och deras sopor.

Hur svårt kan det vara att slänga dom på rätt ställe?

 

Lite spår har svampvattnet i alla fall lämnat.

Men det måste falla väldigt mycket mer om det inte ska bli öken.

Funderade på spa här, men det fungerade inte.

 

Letade förtvivlat efter mina kända bra spa, men de var stulna.

Fanns inte ens lera.

 

Lupinerna blommar för fullt överallt nu.

Vackra enligt matte, ointressanta enligt mej.

 

Tjohooooo!!!!!

Det fanns ett litet spa i alla fall.

Borde ha varit mer vatten men det fick duga.

 

Här har jag många bra arbetsplatser.

Kollade alla mycket noga.

 

Årets största Bleka kantarellvalp, fast den försöker se ut som ett mumintroll.

Den har massor med ännu mindre syskon också, mer svampvatten sen så............

 

Nu har jag minsann fyndat.

 

Titta en mössa till de som inte uppskattar det ljuvliga väder som råder.

Tänkte ta hem den och auktionera ut den, men sen lämnade jag den i skogen.

Kan vara bra att ha som markeringsverktyg när kantarellvalparna blir vuxna.

 

Kände för att åka spårvagn.

Men det fick jag inte, ska jag göra nångång under sommaren tillsammans med människovalparna.

 

Gick genom en lite skogsdunge och kollade arbetsplatser.

Brukar finnas Föränderlig tofsskivling här tidigt.

Tomt överallt.

 

Äsch närmar med Heden och har drabbats av onödiga kopplet igen.

Fick inte alls vara på fria tassar eftersom det var loppis.

Matte tittade men ingen sålde jättelika glasburkar.

Såna behöver hon alltid till all torkad svamp och det fanns inga skoj hundprylar.

 

Men nu har jag span på nåt trevligt.

 

Hej Siri!

Hon vandrade också runt på loppisen med sina människor.

Umgicks med både henne och hennes människor en stund.

Gick vidare och nu blev det underhållande.

 

Titta jag har jobbat.

Hittade årets första Nejlikbroskskivlingar, en helt ok matsvamp som man ofta hittar i gräsmattor.

Matte stod på alla fyra för att ta bilder och märkte ingenting och jag funderade just då på annat.

En människa uppenbarade sej och funderade på vad matte egentligen sysslade med.

Hon trodde att matte kanske plockade upp nummer två efter mej.

Ja just det med kamera istället för påse ;)

Människan fick en svamplektion istället.

 

Bada i fontänen kändes väldigt viktigt eftersom jag totalt missat att bada i nån sjö idag.

Hann med att hälsa på i en av mina affärer också och få godis sen kom det underbart svampvattennedfall.

Resten av dagen har jag mest slappat.

I morgon väntar jobb, jag ska tydligen ut och mäta en bro eller om det är matte som ska mäta och jag

jobba med annat.

För övrigt så skrev jag ett inlägg redan i morse.

Ligger under detta, blev ombedd av en stor välkänd Grisöronaffär på nätet att skriva om hundar och

motion.


 
 
Lillian

Lillian

31 maj 2014 20:57

Ta deg en tur på egenhånd du, så kan du kjøre så mye trikk du vil ;)

http://www.sognafaret.no

 
Kasper

Kasper

31 maj 2014 22:34

I dag blev vi dyngsura som det heter, både jag och matte. Matte blev sur på mer än ett sätt då, men jag brydde mig inte alls. :)
Två torra svarta och en blöt Myse väntade på farstubron.
Men sen sken solen.

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards