Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Många sjöar blir det

Av Sigge Svamphund - 23 april 2014 17:57

Skulle prova en ny skog i dag också.

Alltid trevligt med såna eller?

 

Korkade människor.

Detta var det första som mötte mej när jag klev ur min bil.

Såna här idiotiska påhitt skulle aldrig vi hundar ägna oss åt.

 

Äsch, jag går och letar arbetsplatser istället.

Kanske kan vara bra här.

 

Hittade spa men Vattentjuven härjar för fullt.

Tycker faktiskt att polisen ska göra en insats och fånga honom, så här kan jag inte ha det.

 

Matte titta vad jag hittade!!!!!!

Trodde att jag hade hittat en alldeles ny osimmad sjö igen.

 

Det var ingen ny sjö, bara en annan del av Murkelsjön.

Det är en ganska stor sjö.

Självklart så badade jag mycket här också.

 

Och Hälge han dräller då sina ben omkring sej överallt.

Ville inte ha det men pinkade på det så alla vet att det är mitt.

 

Äsch, hade hamnat på alldeles fel ställe.

All skog var stulen.

 

Försökte jobba, men de få jag hittade var nästan färdigtorkade.

Matte bestämde att vi skulle strunta i tråkiga oskogen och åka nån annanstans.

 

Just nu är det förenat med livsfara att åka bil med matte på småvägar.

Här har hon tvärnitat och kastat sej ur bilen.

Den som tittar  noga kan skymta mitt ena öra där jag sitter ensam och övergiven.

 

Titta här vad hon sett när hon körde bil.

Eftersom jag inte blev utsläppt så finns det säkert mängder kvar som hon missade.

Åkte vidare i jakten på bra ställe.

Så bestämde matte att hon hittat nåt som såg bra ut.

 

Perfekt jag hann bara ur min bil så var det dags att jobba.

Ni ser väl markeringskotten bredvid murklan?

 

Gick vidare.

Hittade många arbetsplatser, sånt uppskattas mycket av mej.

 

Nu igen???????

Men nu hade jag faktiskt hittat en alldeles ny och osimmad sjö.

Kan meddela att den är fullt godkänd.

Gillar skogar med nya sjöar och bra arbetsplatser.

 

Träffade ett myrstacksspöke också.

 

I dikena har Kabbelekan börjat blomma.

Fullkomligt ointressant enligt mej, bara matte som envisades med att stirra på dom.

 

Sen blev det sån där tråkig oskog.

Fast matte fick såna där akuta flyttplaner igen när hon fick syn på det här huset långt inne i skogen.

Skulle gå tillbaka till min bil.

 

Tänker du komma innan onödiga isen vaknar igen?

Var tvungen att bada ännu mer i den nyfunna sjön.

Badade mer och gick till bilen.

 

Men titta vad jag hittade!

Jag var så inställd på jobb när jag hopade ur bilen att jag alldeles missade en annan sjö.

Även den osimmad, men numer full godkänd.

 

Dagens skörd.

Inte så mycket att skryta med kanske men får duga.

 

Mattes nöje när vi kom hem.

Studera kartan och räkna ut var vi egentligen hade varit. 

Första skit oskogen visste hon ju men inte det andra stället.

Av bara farten så upptäckte hon en ypperlig väg som nog ska provas i morgon.

På eftermiddagsrundan så var jag och köpte present till min allra bästa människovalp Adam som fyller

5 år i morgon.

Men honom ska vi fira på söndag när hans pappa fyller.



 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

23 april 2014 22:24

Fy jam vad dom där 2-beningarna gör fullständigt onödiga saker emellanåt *suckar*
Ser att vara bra badsjöar du hittat idag och en hel del fina Murklor också :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards