Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Mycket lång och mycket upptagen dag

Av Sigge Svamphund - 7 maj 2012 18:37

Detta har varit en alldeles väldigt upptagen dag.

Började redan tidigt i morse, när jag skulle göra morgontoalett så hamnade jag i bilen!

Brukar jag absolut inte göra.

Åkte i väg och det blev väldigt trevligt.

Hamnade vid Döda älgenskogen tillsammans med min polare Sheppy och hans matte.

Mycket skoj för jag har inte umgåtts med Sheppy på evigheter.

Hans matte skulle göra nåt i Malmköping och då passade det bra med gemensam lång morgonrunda.

Jag visade alla viktiga och intressanta saker eftersom Sheppy aldrig varit i den skogen.

Som bäcken, den är väldigt viktig att känna till om man är hund.


 

Första sjön är också mycket viktig.

Sheppy är lite badkruka så han doppade bara tassarna.

Sen drog vi in i skogen där jag också hade massor att visa.

Matte tog en massa såna här suddiga usla bilder på vätterosor.

Tydligen är de sällsynta.

Fullkomligt ointressant.

Nästa sjö var mycket viktigare  men den provade inte Sheppy utan jag simmade åt honom också.

Självklart var jag tvungen att visa döda älgen för Sheppy och hans matte.

Den här bilden är häftig.

Den snodde matte på Facebook från Sheppymatte.

På väg tilbaka och jag passade på att fynda en skoj boll.

Sen var det dags för mej och Sheppy att skiljas åt, hoppas vi ses snart igen.

Hörde nåt om gemensam skogstur framöver.

Åkte hem ett tag medan matte pratade i alla telefoner hon hittade och fixade lite annat.

Så skulle jag ut och åka igen.

Hamnade först hos Tilda och Molly, men inte sjutton fick jag dejta inte.

Molly luktar gott och det skulle inte alls tillveraks valpar.

Åkte vidare och jag trodde inte mina ögon när matte svängde!

   

Jag hamnade hos Giah!!!

Är flera hundra år sen jag dejtade henne senast så det var verkligen på tiden!

Den där onödiga Dahro i mitten på bilden fick gå in och passa sitt hus.

Hade mycket trevligt en stund tillsammans med Giah och Alyssa.

Men vi hade massor med mer saker att göra så det blev ingen lång dejt tyvärr.

Åkte vidare.

Hamnade på bilskroten av alla ställen, men matte skulle fixa en ny antenn till sin mammas bil.

Matte är säker på att hon såg min gamla bil.

I högen med alla bilar som blivit små plåtfyrkanter så var det en vit fyrkant och det som syntes av

reg numret stämde.

Stackars min gamla bil som numer bara är en liten fyrkant! 

Vidare och matte lämnade in två enorma kassar med böcker på posten så i morgon får nog många

min bok i sina brevlådor.

Lämnade ytterligare en bok på ett ställe och matte fixade ett par andra saker.

Hon hann med att prata en del i telefonen också.

Så skulle jag egentligen ha åkt till människovalparna, men det ska jag göra i morgon istället då

behöver de min uppmärksamhet ett par timmar.

Nästan hemma, men nu var det stopp hos Nelly också och dejt med henne.

Blev en ganska snabb dejt där också.

För matte var trött och har huvudvärk.

Jag är också ganska trött efter denna upptagna dag.

I morgon blir det sen uppdatering här eftersom jag ska ta hand om mina allra bästa människovalpar sen

eftermiddag och tidig kväll.


 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 maj 2012 20:54

Puh , man blir ju trött bara av att läsa om allt som du hunnit med idag , Sigge :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Mary, Fröken Tott och Adam

Mary, Fröken Tott och Adam

7 maj 2012 20:58

Den där älgbilden var sjysst förstår nu varför skogen heter som den gör:) Får mig att tänka på att här finns ett ställe som heter i folkmun kallas Dödensdal och det beror på att ett år sköt de massa älgar där. Ända sedan jag var liten har jag undrat varför älgarna var så dumma att de gick dit på löpande band och blev skjutna?!

http://justinlife.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

7 maj 2012 22:35

Måste vara mycket roligare att ha kompis med på promenaden, fast jämfört med dig så är väl alla badkrukor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 maj 2012 23:26

Är full rulle hemma hos dig ser jag. Vad kul med sällskap på morgonpromenaden :)
Vad kul om boken kommer i morgon, får hoppas det :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Kasper

Kasper

8 maj 2012 09:32

Sannerligen en upptagen dag.
Men jag TYCKER att dom borde ha behandlat din bil med lite större respekt! Jag menar, den har ju trots allt tillhört en kändis!! Borde ha sparats för ett framtida museum eller nåt sånt.!!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

8 maj 2012 10:38

Vilken dag du har haft! Förstår inte hur du hunnit med allt det där..
Men du, blir inte alla dina tjejer svartsjuka när du har så mycket dejter?
Blir ju lite avis, jag har ju bara en tjej att dejta!!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
malin

malin

8 maj 2012 19:01

Vilken dag du haft :) Jätte fina bilder vi får ta del av!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Wikki

Wikki

8 maj 2012 20:54

HurrJam idag kom Boken! *spinner* Nu ska här läsas! ♥ Tackar!
NosPuss Wikki

http://metrobloggen.se/wikipedia

 
Giah med flock

Giah med flock

9 maj 2012 14:31

Sååååååå SKOJ att ses igen!!!!!!!!!!!!!!!!
Var ju hur länge sen som helst sen sist!!!
Matte har läst boken vi fick, jättebra var den... Ni är duktiga du och din matte!!!
puss Giah.

http://www.belgarhuset.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards