Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Sigge Svamphund - 2 april 2012 17:45

Oj vad jag blev upptagen idag och dessutom fick jag en mycket skoj överraskning.

Dagen började alldeles som vanligt med min rutiner.

Så skulle jag ut för en lite längre runda.

Eftersom jag skulle åka till Eskilstuna så skulle det inte bli nån riktigt lång och dessutom

blåser det fortfarande iskalla huggormar.

 

Drog i väg in i närmaste skogen och ägande mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

 

Hm, det växte faktiskt korv på den här björken förra gången jag gick förbi.

Inte minsta smula fanns det idag, undrar om nån annan hund varit där?

 

Passerade ett gäng fårskallar, såna är fullkomligt ofarliga.

De har inte svamphundar på menyn.

 

Ljuvligt!

Ingen otäck onödig is som indrade ett välbehövligt dopp.

 

Här under finns det nåt som tillhör mej och det SKA jag ha!

 

Min dunk!

Fast det var absolut inte där jag gömde den senast.

Nu har jag gömt den på ett annat bra ställe så den kanske för vara ifred.

På väg hem så var jag i Färghandels Vilmas affär så det blev dejt, läs Vilma hängde i mattes godisficka.

Gick hem en stund, så trodde jag att det var dags att åka till Eskilstuna.

 

Men jag trodde inte mina ögon!!!

Ur en port kom MÄNNISKOVALPARNA Oliver och Adam!

Snacka om överraskning!

Deras mamma har en kompis som flyttat till ett hus mitt emot mitt så de var och hälsade på.

 

Blev ännu bättre för jag skulle följa med dom till lekparken en stund.

Bus med mina bästa människovalpar säjer jag aldrig nej till.

 

Fast när de ägnar sej åt att gunga då är det bäst att hålla sej ur vägen.

Det går fort och de gungar högt.

Tydligen väldigt skoj om man är människovalp.

 

Jag undrar varför den där monsterhunden alltid dyker upp i närheten av Oliver.

Händer väldigt ofta och jag ser den aldrig, bara på bilder.

 

Som sagt jag gör nästan vad som helst för Oliver och Adam men åka rutchkana det vägrar jag.

Finns skojigare saker att ägna sej åt.

 

Klättra i träd är inte heller min grej.

Men människovalparna hade skoj i alla fall.

Så kom deras mamma och då fick jag och matte åka med henne och människovalparna till Eskilstuna.

Både jag och Oliver och Adam somnade i bilen, tar på krafterna med en massa underbart bus.

Hamnade hos mattes föräldrar där matte skulle leka datortekniker igen.

Jodå, hon fixade det som var fel.

 

Oartigt, jag vet!

Men ställa in saker på datorn är inte riktigt min grej så jag somnade.

Sen skulle jag gå min eftermiddagsrunda i centrala stan.

 

Sk*t med fontänerna i Eskilstuna också.

Inte en droppe vatten, varken i denna eller den utanför Rudimattens tråkjobb.

Jag vill bada i fontäner igen!

Sen så åkte jag buss hem.

Sov gott under den resan, denna upptagana dag har tagit på mina krafter.

Men den har varit väldigt, väldigt bra.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards