Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Sigge Svamphund - 30 september 2011 17:56

Skitmatte vägrar släppa sina korkade idéer om att jag kan ta det lite lugnt.

Alltså vägrade hon att skjutsa mej till nån av mina bra skogar idag.

Envisades med att jag kunde vara ledig.

Jag vägrar fortfarande ledighet!!!!

Gick i alla fall iväg till min närmaste skog.

 

Som sagt har ska det jobbas.

Jag jobbar så jag är alldeles suddig.

Från matte hördes fruktansvärda avgrundsmorr, men jag har lärt mej att inte

lyssna på dom.

   

Någon som behöver en motorhuv till sin bil????

Den här hittade jag långt inne i skogen.

Undrar hur sjutton den har hamnat där?

 

Som sagt arbete är livets höjdpunkt.

Jag jobbar precis hur mycket jag vill!

 

Dagens svarta trumpetmonster.

Det är ganska gott om såna i år.

Jo då det är en svart trumpet, de blir ljusa när det är torrt och det är det just nu.

 

Tycket jag trotsade jobbförbudet ganska bra.

Lyckades få ihop en korg med svarta trumpeter.

Men till mattes våldsamma glädje så håller de ÄNTLIGEN på och tar slut!!!

Gick hem och slappade några timmar.

Har varit ute på en vanlig trist eftermiddagsrunda där det inte hände nåt skoj.

Just nu håller matte på och vänder upp och ner på mitt hem.

Jakten på mina reflexvästar är inledd.

De har inte synts till sen vi flyttade i somras.

Ni som hängr med i bloggen en längre tid kanske minns hur det var förra året.

Min reflexväst var spårlöst borta och matte köpte ny till mej.

Några veckor senare hittade hon den gamla långt inne i FRYSEN!!!!!!!!!

Kan meddela att frysen är genomsökt och där är de inte i år!

I morgon måste jag nämligen börja använda sån i vissa skogar.

För då är det 1 oktober vilket innebär att skogarna kommer att innehålla

en massa jägare och de dessutom får släppa sina hundar.

Gäller att man syns ordentligt då för matte litar inte ett ögonblick på alla

de där nöjesslaktarna.

Jag vet i alla fall att jag kommer att få en alldeles vanlig jobbardag i

en bra skog.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards