Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Sigge Svamphund - 16 september 2011 20:24

I går kväll så inträffade det en katastrof!!!!

När jag hade bloggat klart och funderade på att kolla lite hos er andra så

kom matte med sitt illvilliga leende.

Nåt prat om att jag strax skulle få ett grisöra.

Bara det att först skulle jag nåt.

Kan tala om att jag kämpade för mitt liv medan matte släpade in mej i

TORTYRKAMMAREN!!!!!!!!!

Utsattes för en fruktansvärd tortyr med stinkande schampoo.

Här har jag byggt upp en fantastisk päls sedan snösmältningen.

Den var minsann perfekt och doftade ljuvligt av allt spaa.

Nu är allt förstört!

Jag stinker som en parfymfabrik och pälsen är bedrövlig.

Ännu värre är ju att jag ska träffa en massa nya hundar i helgen, kommer att

få skämmas att jag spabadens konung stinker äckelschampoo.

Det där grisörat det vägrade jag befatta m,ej med. Pratade knappt med matte

en gång, var tveksam till om jag skulle följa med på kvällsrundan.

Så blev det idag.

Skulle ut i skogen en sväng.

 

Hamnade i hemska komonsterland.

Blev tvungen att ha koppel en stund för att inte rymma.

 

Jodå monstren stod och blängde hungrigt på mej.

Lyckades överleva och kom till bäcken så jag kunde spaa, min päls måste återställas.

 

Jobbade en del och letade upp lite såna här.

Kruskantareller, ska visst vara med under helgen.

 

Badade mycket i ena sjön, den andra når jag ju inte för där går monstren.

 

Unik bild.

Jag vädrar monster, men är utan onödigt koppel och sticker inte!

Notera gärna komonstrens lömska hundfälla.

Åkte hem ett tag och slappade medan matte stressade runt.

Sen var det åka bil igen.

Matte skulle lämna nåt på ett ställe.

Då kom hon på att vi var nära vårat gamla hemma och körde den vägen.

Hamnade hos Ing Marie där Pasco bodde förut.

 

Nu har Molly flyttat dit.

Söt tjej som bara är 10 veckor.

Hann knappt göra mej bekant med henne så............

 

In genom dörren kom snygga schäferbruden Moa.

När Pasco levde så dejtade visst han henne, jag tänker ta över de dejterna!

 

Gick ut och hade en massa skoj bus ihop med Moa.

 

Molly är ju lite liten ännu, men hon kommer säkert att bli en perfekt dejt när

hon blir äldre.

Planerar att lära henne allt jag kan om alla viktiga hundsaker.

Åkte hem igen.

Matte fortsatte stressa runt och så skulle vi iväg igen!!!!!!!

Nu hamnade jag på campingen här.

 

Skulle säja hej till Åke.

Han och hans människor ska nämligen vara elever hos mej under helgen.

 

Åke laddade inför sin utbildning till svamphund genom att ligga och tugga ben.

Jag busade med människorna.

 

Det här är Åkes mattes föräldrar Kerstin och Anders.

Dom har visst matte känt i hundra år eller så.

I alla fall sen dom köpte katt av henne på stenåldern.

Tydligen hade de inte träffats på en massa år så matte tyckte det var jätteskoj att

möta dom igen.

Jag fick ett smarrigt grisöra och ett ben.

Sen åkte jag hem igen.

Nu måste jag vila mej iform.

Helgen blir hård.

Jag ska ju lära ett gäng hundar att leta svamp och matte ska lära människorna en

massa om olika svampar.

Kommer att blogga om vad som händer under helgen, men det är nog så att jag inte

kommer att hinna med att besöka er andra just nu.

Är som sagt väldigt mycket i mitt liv nu.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards