Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 18 juni 2011 17:38

Har inte hänt så mycket i mitt eländiga hundliv idag.

Har kVAr en del skador av gårdagens regn men de läker.

Matte hälsar att hennes rygg är bättre men inte bra, den gör tydligen ont

fortfarande men det går över säjer hon.

Hade tur på förmiddagen för då var jag ute och åkte med min bil.

 

Hade tur och hamnade hos Nelly, matte skulle greja med äckelsalladen och de

andra grönsakerna.

Jag och Nelly ägnade oss åt skoj bus istället.

 

Men Nelly är som alla andra brudar, stjäl mina pinnar.

Varför kan inte tikar lära sej att hitta egna såna?

 

Så kom Björn en annan av alla mina bästa människovänner dit.

Smörade ganska mycket för honom, för han är lättlärd vad det gäller pinnbus.

 

Kattvalparna de växer och växer.

Enligt matte så kommer alla att bli långhåriga.

Bra kattvalpar för jag fick hälsa på dom utan att de svor åt mej.

Åkte hem och slappade medan matte fortsatte med alla flyttråksaker.

Begriper inte varför all tid ska upptas av en massa tråk hela tiden.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

 

Hittade en i mitt tycke alldeles utmärkt pinne som jag tänkte använda.

Skitmatte hänvisade till onda ryggen och sa att såna där petar hon inte på.

 

Gick faktiskt bra att bada i alla fall.

Tog igen alla bad som jag missade igår.

 

Missade tyvärr en bra badplats på grund av surgubbarna i båten.

De gapade nåt om att jag störde deras fiske och de kunde minsann träffa mej

med sina krokar.

Matte som är tämligen folkilsken talade om att det finns bra optiker om de ser

så dåligt att de inte ser skillnad på simmande hund och vithajar.

Valde andra badplatser istället, för tjafs med surgubbar orkar inte matte med.

 

Efter alla bad så gick jag och jobbade.

 

Kantarellvalparna har växt ytterst lite, men jag hittade nyfödda på ytterligare

ett ställe.

När flytten är över och hundlägret är avklarat då ska jag börja jobba på allvar.

Mer hälsovådligt regn och det kommer massor med svampar.

Som ni vet jag har inte glömt er, men besöken blir glesa hos er andra.

Skyller allt på dödströtta matte med tidsbrist



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards