Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Fått en väldigt bra present

Av Sigge Svamphund - 22 april 2011 18:03

Matte och Askur kom tillbka från Blåkulla mot morgonen.

Vaknade av bullret när matte försökte få in kvasten på tvären, gick inte bra.

Sen blev min dag väldigt bra.

Blev skjutsad till Bäverbäcksskogen.

 

Efter diverse vanliga hundgöromål så kollade jag bombmurklorna.

Hade inte kommit flera och de som finns håller på och dör.

 

Äntligen är Bäverbäcken normal så jag kunde bada i den.

Mycket skönt!

 

Märkligt detta.

Fick leta länge efter tunnan, undrar vem eller vad som släpat in den i skogen?

Jag lämnade den absolut inte i skogen sist.

I alla fall så rullade jag mycket tunna, visste ju inte vad som väntade............

 

Sen fick jag bråttom.

Vet att Lotta är hemma och jag tänker dejta.

 

Jodå, det blev Lottadejt och inte nog med det..............

 

Lotta hon har snälla människor hon!

De vet precis vad en hårt arbetande svamphund behöver för att koppla av.

Titta här, jag har fått en alldeles egen tunna.

De har till och med skrivit Sigges tunna på den.

 

Provrullade självklart.

Den är mycket rullvänlig.

Tänker rulla med den varje gång jag passerar, kan tänka mej att gå dit tre gånger

om dagen eller så.

Lottas människor är värda många kilon med grisöron i min värld.

Efter mottagandet av min superbra present så skulle jag gå och jobba.

 

Jo då jag jobbade hårt.

Härom dagen hade ju Lotta, hennes matte och hunden Norton varit där och inte

hittat en endaste murkla.

 

De hade tydligen behövt ha mej med.

Fanns visst det murklor, både såna här vuxna och en hel del små valpar.

Fast det behöver komma hälsovådligt regn för de börjar vara torra.

 

Uruselt skick på höstens trattkantareller.

Alltså är de kvar i skogen.

 

På väg tillbaka till bilen och jag jobbade lite mer.

Som vanligt med kotten i munnen.

Åkte hem och placerade matte i soffan där hon somnade.

Nåt om jobbig vecka och natt.

Ja, ja när hon vaknade igen så skulle jag ut för eftermiddagsrundan.

 

Har bråttom för nu ska jag...............................................
...

 

BADA!!!!!!

Gick runt badudden och badade ordentligt från alla mina bra badplatser.

Nu när det äntligen är badsäsong igen så behöver jag massor med bad varje

dag.

Blir ett himla jobb med att provsimma alla mina sjöar.

 

Matte trodde att jag tränade på att buga.

Inte alls, jag torkar mej efter ytterligare några trevliga simturer.

I morgon ska jag åka på kalas igen.

Är en massa människor som fyller år och det ska firas imorgon.

Mattes valp Marcus fyller 30 och människovalpen Adam fyller 2 matte som aldrig

blir en dag äldre än 18 firar inte alls.

Till sist...................

En påminnelse om sommarens hundläger.

30 juni - 3 juli så ska ju en massa hundar och människor ha skoj på

Malmköpings camping.

Finns bara ett par platser kvar för intresserade hundar och människor.

Mer info på Marie Hundtränare Ströms hemsida www.marieofsweden.se

Häng på och anmäl och ha skoj dagar tillsammans med en massa trevliga

hundar och människor


 
 
Marie & Leo

Marie & Leo

22 april 2011 18:44

Härligt att du fick en egen tunna! Hoppas få se dig rulla tunna någon gång! Men det ska väl kunna bli... Mycket på G nu ju! ;-)
Vad det såg härligt ut där du badar... Jag njuter av bilden!

Marie

http://www.marieofsweden.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

22 april 2011 18:49

Oj vilken skoj dag du haft, med bad och en alldelens egen tunna. Hoppas Matte trots att hon inte firar haft en bra födelsedag. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

22 april 2011 20:55

Kalas hit och kalas dit och matte som fyller år i smyg, minsann.
Tunnan är väldigt snygg och passar dig utmärkt! Själv skulle jag inte vilja ha en, men smaken är ju olika!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

22 april 2011 22:47

Mysigt med egen tunna! Förstår att Lotta inte skickar sina hälsningar via dig! Hon vet ju hur svartsjuk du är. Tur att det finns andra sätt! Påskkramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

23 april 2011 00:02

Det var ett jädrans stort fint Påskägg du har fått Sigge:-) Gult och fint och med eget namn på, det är ainte alla som är så lyckligt lottade
GLAD PÅSK på dig och matten

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

23 april 2011 00:17

Bra med en egen tunna. Och en massa sjöar inom räckhåll. Härlgia tider stundar... Ja, sannerligen... :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Stella o Doris

Stella o Doris

23 april 2011 10:53

Vi har minsann inte fått någon påskpresent och du fick en hel tunna, livet är orättvist!!

Ha en go o glad Påsk och grattis i efterskott till din matte!

Kramar från Boråstjejerna

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Eva H

Eva H

23 april 2011 12:41

Den där Lotta har sannerligen tränat sina 2-beningar bra! Vilken present!!!
Hälsa nu ett stort GRATTIS till alla dina människor som fyller diverse år!
Assar har förresten satt in ett kort på en spa-grop, mest för att visa dig:) Han badar dock inte...
PåskPUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

23 april 2011 18:36

För det första så får vi gratulera matten som aldrig fyller mer än 18, hihi. För det andra så får vi gratulera världens bästa svamphund till att du fått tillbaka dina badsjöar av Kung Bore och kan bada så mycket du vill, hihi.

Taxkramisar och taxpussar till matten.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards