Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 4 februari 2011 17:49

När jag skulle göra morgontoaletten så vräkte äckliga snön ner.

Trodde faktiskt att den hade slutat komma här.

Gick i alla fall till bilveterinären som var på plats.

Min bil var frisk så den skulle hämtas lite senare.

Slappade ett par timmar innan det var dags för en längre runda.

Kom äcklig snö då också, fast den hade den goda smaken att sluta falla.

  

På väg ut i skogen och jag försöker hittat nåt bra att ha i munnen.

Äckelsnön hade dolt det mesta så jag fick leta ganska ordentligt.

  

Till slut så hittade jag i alla fall en rejäl pinne.

Hade mycket skoj med den.

  

Skitsnö!!

Inte en chans att se om stora spagropen håller på att tina fram.

Ägnade mej istället åt en massa vanliga hundgöromål.

  

Sen var turen med mej.

En ordentlig spagrop, perfekt för inpackningar.

Härligt stillastående vatten med helt underbar doft!

  

Det är nog tur att jag är svart för det här är mina spår efter intensivt spaande.

Matte hade en massa fullkomligt ointressanta åsikter om skitig hund och

stinkade päls.

Såg ingen annan hund som var smutsig och luktade illa så jag vet inte vad hon

pratade om!

Jag luktade utsökt och var absolut inte skitig.

  

Här var det ännu bättre.

Syns inte på bilden, men vattnet i bäcken är alldeles rostfärgat.

Jag bara "råkade" hamna i vattnet när jag skulle hämta snökockan jag har

i munnen.

Ännu mera mänskligt gnäll som jag självklart inte lyssnade på.

  

Eftersom det var så mycket gnäll så försökte jag ta vägen förbi sjön.

Tänkte att det kanske hade blivit badsäsong.

Hade ingen framgång.

  

På väg från skogen ochnu är det dejt på gång.

Det är Dolly som kommer långt där borta.

Umgicks med henne en liten stund.

I det gula huset som syns på bilden där bor Mimmi.

Hon var ute och passade sin tomt så jag pratade en del med henne också, blev tyvärr

bara sudda bilder på det.

Gick till bilveterinären igen.

  

Det här känns bra det!!

Jag har återtagit mitt baksäte i min bil!

Bilen är frisk och ska åka och bli besiktigad igen på måndag.

Åkte hem med den och sen åt jag min Dentastix och tänkte slappa.

Då hände det...........

En illvilligt leende matte som med smörig röst pratade om nån lilla gubben.

Känner ingen lilla gubben antig att hon kanske menade Askur.

Kände paniken komma när sovrumsdörren var stängd.

Ingen säng att gömma sej under.........

Jag släpades in i tortyrkammaren för en plågsam avrättning!!!

Fortfarande detta hemska illvilliga leende medan en större sjö typ Mälaren

dränkte mej genom tortyrinstrumenet duschslangen.

Sen hälldes det minst en container med vidrigt stinkande schampoo i min

päls!

När det hade gnidits in och orsakat hemska skador så skulle en ännu större

sjö tömmas genom tortyrinstrumentet.

Tror att typ Vättern är torrlagd nu.

Detta pågick i många evigheter, ibland försökte jag undkomma men då

höll matte fast mej i nackskinnet.

Avancerat hundplågeri!

Matte bara tjafsade om att om hon slapp jaga mej runt tortyrkammaren så

skulle allt gå mycket bättre.

Till slut efter att ha varit inlindad i en äcklig handduk så kom jag ut med livet

i behåll.

Försökte torka mej på allt som kom i  min väg inklusive Askur.

Surade......... matte gav mej ett grisöra.

Nä, skulle inte tro det!

Min päls som äntligen börjat likna nåt, nu är allt mitt jobb förstört!

För att inte tala om hur jag stinker av vidriga schampoot!

Så tyckte matte att jag skulle gå ut.

Tyckte egentligen inte jag, livrädd för att möta nån hundkompis i mitt

bedrövliga skick.

  

Det går inte att torka sej i snö, men jag gjorde ett tappert försök.

Titta noga på bilden så ser ni att min tunga hänger ut.

Ett bevis på hur svårt skadad jag faktiskt är!

Hade i alla fall tur för jag mötte inga nadra hundar, så jag slapp skämmas.

Nu väntar många, måmga dagars arbete med att hitta spagropar så min päls återfår

sin frona glans.

Satkärringen matte går runt och påstår attjag luktar så gott.

Jag stinker av vidrigt schampoo!!!!

Behöver verkligen ert medlidande!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards