Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2011 18:23

Fortfarande äcklig griskyla.

I morse var det 15 otäcka minusgrader.

Jag som har börjat göra mej av med vinterpälsen får nog tyvärr lägga det

projektet på hyllan ett tag.

På förmiddan så gick jag en sväng i skogen här hemma.

  

Tänkte, trodde och hoppades..........

Men nädå, inget spa bara en massa onödig is.

Inte ens en kotte just då, fick nöja mej med en grankvist.

  

Hittade till slut en kotte och la me och deppade.

Borde vara spa bakom mej och eftersom jag ska dejta en ny brud imorgon så

hade jag verkligen behövt sköta pälsen.

Ja, ja jag får hoppas att hon accepterar mej trots min ickeskötta päls.

  

Hittade i alla fall ett vårtecken.

Tulpanerna har både kommit upp och blommat över.

Matte som alltid ska vara så negativ påstod att det inte alls var så.

Snarare nån människa som roat sej eftersom vi var ganska nära hus.

Gick hem och slappade ett tag.

Så skulle jag ut och åka bil.

  

När bilden togs så stod jag i baksätet och försökte få matte att begripa att

hon skulle köra minst 180.

Hon vägrade med hänvisning till att vägen var snorhal.

Bakom träden till vänster, dit skulle jag.

  

Anledningen till att jag ansåg att det skulle gå undan.

Hamnade hos Nelly.

Mycket trevligt och en massa skoj bus.

Bjöd mej på gott fikabröd också.

  

Nellys matte hade städat garderober så matte har en massa nya kläder nu.

Enligt matte väldigt bra med vänner som köper kläder som inte används och

istället hamnar hos matte.

Jag fick jag också.

En reflexväst.

Har ju en tunn som jag använder när det är risk för jägare i mina skogar.

Den här är tjockare och fungerar som värmande täcke också.

Den passade inte på Nelly, men var som gjord för mej.

Perfekt för mörka kalla rundor.

Efter ett par timmars trevligt busande så åkte jag hem igen.

Ska vila mej i form inför morgondagen då jag ska dejta och matte ska göra nåt

som hon inte gjort på många år.

Kan bli en synnerligen läsvärd blogg imorgon om matte kommer hem i helt skick.

Förresten så har jag lagt upp ett par nya länkar till bloggar.

Turid Rugaas, känd och mycket duktig hundtränare med mjuka metoder.

Jaktkritikerna, en mycket läsvärd blogg.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards