Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

En upptagen hunddag

Av Sigge Svamphund - 16 augusti 2010 18:13

Har haft väldigt mycket att göra i dag.

Började bra i morse för jag såg hur ryggsäcken kom fram och det fixades mackor till mej.

Så bar det av till skogen.

Gick ut hårt och jobbade som svamphund dirket jag satte tassarna i skogen.

  

Min nästansjö är fortfarande badbar och jag kunde simma i den.

Men mer hälsovådligt regn behövs så den inte försvinner.

  

Delar av min ena Sörmlandsledsetapp står fortfarande under vatten.

Enligt matte dåligt för vandrarna enligt mej perfekt.

  

Fortsatte att jobba hårt som svamphund.

Ni slipper svampbilder idag men jag hittade kantareller, svart trumpetsvamp

en del soppar och några andra trevliga svampar.

  

Titta noga i mitten på bilden.

Han/hon ville inte vara med på bild.

Enligt matte en av de största snokar hon sett, knappt hälften syns på bilden.

Den smet precis när matte skulle ta bild på den.  

Efter att ha varit vid sjön och simmat en massa så passerade jag min privata

skrothög fyndhörna.

Hittade inget intressant idag.

I stället så nosade jag upp en massa kantareller.

  

Jag har jobbat, spaat, simmat och jobbat ännu mer.

Alltså är jag hungrig och sitter och väntar på att serveras en av mina mackor.

Jodå, jag slapp svälta det blev mackor till mej.

Jobbade lite till och spaade ännu mer till mattes förtvivlan eftersom jag skulle

vara snygg i pälsen.

Så var jag tillbaka till min bil.

Åkte mot Eskilstuna men så svängde matte där hon aldrig brukar svänga.

   

Jag hamnade hemma hos José!

Det skulle nämligen fotograferas igen.

Behövde kompletteras med bilder till artikeln.

Blev en massa poserande tillsammans med matte i en skogsbacke där alla landets

myggor hade når viktigt möte.

Hann med en massa skoj bus med José också.

Han är en trevlig prick.

   

I dag igen.........

Han kom minsann ihåg att det lönar sej att rota i svampkorgen.

Idag var det bara tråkiga Frolicar och inga köttbullar men José åt och åt.

För övrigt så vet jag och matte när vi kommer att vara med i Land.

Men det berättar jag när det är helt bekräftat så ni inte välter kiosker i onödan.

När jag åkte från José och hans matte så stod Eskilstuna på programmet.

Först fick jag passa bilen medan matte skaffade en ny mus till min dator.

Den antika är förpassad till ett skåp igen.

Sen hamnade jag hos människovalparna Oliver och Adam.

Deras mamma fyllde år i lördags men då var ju matte upptagen.

  

Hade naturligtvis kurs i bollkastning med Adam.

Går bättre och bättre för honom så han är snart godkänd.

  

Massor med skoj bus tillsammans med Oliver också.

Människorna fikade men jag fick äta mina Frolic till fikat för det var choklad

i det de åt.

Sen var det dags att åka hem.

Journalisten från Radio Sörmland trodde ju att intervjun med mej och matte skulle

sändas idag.

Hon skulle ringa när hon visste.

Men hon har inte ringt och det finns inget på deras sida så den har nog inte sänts

ännu.

Nu är jag en mycket trött hund efter denna upptagna dag.




 
 
Eva H

Eva H

16 augusti 2010 19:11

Du verkar ju haft en toppdag! Igen!!
Men vilken polare som tar godiset. Hoppas matte har reservlager...

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

16 augusti 2010 20:18

Du får komma med till restaurangen om du inte svär, så ska jag inte svära heller! Deal?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

16 augusti 2010 22:01

Härligt med efterfödelsedagskalas. Frolicar går väl ann, men lite tårta borde du allt ha fått. Bra att du lär Adam så mycket nyttiga saker... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

16 augusti 2010 23:30

Spännande att matte ska vara med i Land. Men du får väl också vara med på ett hörn eller två?
Vi har dåligt med svamp i år, men det kanske blir lite bättre nu efter ett par regndagar.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kasper

Kasper

17 augusti 2010 01:00

Det gäller att ligga i, om man heter Sigge! Bråda dagar, leta svamp, fotomodella, träna valpar.
UNDRA PÅ att du är trött när kvällen kommer!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Wille

Wille

17 augusti 2010 13:04

Jojo nog ser jag att du är upptagen, men dte är skoj att hinna kika runt till alla igen, dte var så längesedan ! Matte har fortfarande semester så vi ska väl se vad vi hittar på framöver.
Vilken himla tur att din mattes kamera fungerar igen, men visst är det underligt ibland. Mellanhusses mobiltelefon t ex den tvättades i tvättmaskinen ett program och när den fått torka fungerar den igen ! Helt otroligt alltså. Mattes kammera tål lite regn, men säkert inte alltför mycket. Matte visste inte att fjällskivlingen var ätbar, men nu vet hon det. Så dte är inte bara människovalpar du utbildar, matte lär sig saker hon med. Rätt skoj !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

17 augusti 2010 14:14

Vi har bommat mycke kan vi se, ny bild på toppen och det var inga dåliga svampisar med hattar så stora så de skulle gott duga som vanliga hattar, till mattar då förstås, hihi. Vårat internet har legat nere sen i fredags, för Åskars skull, så vi har lite brådis med alla besöken, vi får kolla vidare vad du pysslat med sedan.

Har du inte tänkt på att du kommer att få simhud mellan tårna som du badar jämt, sen blir man skrynklig av att ligga i blöt jämt och ständigt. Det betyder ju att du blir gammal i förtid och det är inte bra, för svamphundar och mattar, hihi. Du får ursäkta men vi behövde skojsa till det lite.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

17 augusti 2010 19:48

Vilken jobbig jobbdag du haft, försöker din matte slita ut dig eller va är det frågan om.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

17 augusti 2010 20:36

Vad spännande att ni ska vara med i land, den vill jag naturligtvis se när det är dags.
I övrigt ser jag att dina dagar är knökfulla med viktiga hundgöromål.
Kram

http://www.travarens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards