Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Anledningen till pälsvården

Av Sigge Svamphund - 11 augusti 2010 17:56

Ni vet igår höll ju matte på och kammade mej och påstod att jag var tvungen

att vara snygg i pälsen.

I dag tänker jag avslöja varför.

Dagen började som vanligt morgontoalett, hem och slappa en stund och så skulle

jag på längre skogsrunda.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till Vithajssjön.

  

Efter gårdagens så kallade "pälsvård" så hade jag ett väldigt behov av att spaa.

Började mindre bra, inte en droppe vatten där det borde vara massor.

Men sen hittade jag faktiskt trevliga spagropar att göra inpackningar i.

Självklart så jobbade jag en del som svamphund också.

  

Hittade en skoj flaska så den badade jag väldigt mycket med i Vithajssjön.

Efter alla bad, mer svamphundsjobb och lite andra viktiga hundgöromål

så påstod matte att vi skulle hem.

Jag begrep ingenting eftersom jag inte alls gått så långt som jag ville och hade

dessutom fler ställen att kolla.

Men fick höra att det var ont om tid.

Hemma var jag bara en kort stund sen var det dags att ut och åka igen.

Fast matte ägenade sej åt "pälsvård" ytterligare en omgång.

I väg till en av mina bra svampskogar och dit kom det en annan bil också.

  

Ur bilen kom en skoj hund som heter José.

Ni som hängt med i bloggen länge såg honom på bild förra våren när han var

efterlyst. Då var han på rymmen i över en vecka!

Han hade sin matte med sej också.

Jag skulle jobba som svamphund och verkligen visa framtassarna.

Josés matte Anna jobbar som journalist och skulle skriva om mej och mitt jobb.

  

Här pågår det nånting mitt i skogen.

Tror att jag och José håller på och fastnar på samma bild.

Fast på de allra flesta bilderna skulle det bara vara jag, matte och svamp.

  

José han hittade snabbt köttbullepåsen i mattes korg.

Varje gång korgen ställdes ner så var han där.

Jodå, jag lät honom äta, man ska vara trevlig mot sina nya bekantskaper.

  

Här blir jag intervjuvad om mitt slit som svamphund.

Berättade både om min hemska start i livet, mina byten av hem och hur jag hamnade

hos matte och blev en mycket duktig svamphund.

Allt som jag berättade kommer att finnas i tidningen Land framöver.

Jag kommer alltså att bli känd över hela landet.

Min autograf kostar ett grisöra, utom för snygga tikar, då kostar det en dejt.

  

José hade till viss del samma intressen som jag.

Här provar han en av alla mina spagropar.

Jag visade självklart ett större antal men de kommer inte med i tidningen.

Skulle bara handla om svamphundsjobbet.

Hittade en del svamp också.

Tur att jag är van att posera för det togs massor med bilder på mej tillsammans

med olika svampar.

Att jag nu hamnar i tidningen Land beror på bilden av mej och skräcködlan

som var i lokaltidningen för några dagar sen.

Matte gillar ju egentligen inte att synas på bild men ställer upp för min skull.

Någon sa klokt Sigges revanch på livet.

Jag som haft ett en eländig uppväxt håller på att bli en berömd svamphund.

Efter ett par intensiva timmar i skogen så har ägnat mej åt att slappa.

För imorgon kommer att bli offentlig hund igen.

Matte fick ett telefonsamtal förut där jag är inblandad igen.

Vad det handlar om avslöjar jag imorgon.

Blir det dåligt med besök hos er andra beror det på en trött matte som

måste rensa en massa svamp.


 
 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

11 augusti 2010 19:17

Hejsan Sigge!! Nu ska jag säga till matte att köpa land då!! Tala om när du är med bara!!! Vi får inte vara med på något sånt där kul vi!! Kram och sköt om dig!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Eva H

Eva H

11 augusti 2010 19:36

Vi vill också veta när du ska vara med i tidningen!
Och så vill vi veta hur du vågar bada i de där sjöarna?? "Vithajssjön", "Krokodilsjön" och allt vad de heter. Verkar hel-läskigt!!
(O matte vill veta mer om din bakgrund, men hon ska kolla bloggen bakåt.)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

11 augusti 2010 20:09

Spännande...säg gärna till på bloggen när du är med. Så vi oxå kan kolla:D

http://crllaue.blogspot.com

 
Marie Ström

Marie Ström

11 augusti 2010 20:23

Jaaaa så kul!!! Nu måste jag börja spana efter tidningen Land!!! Skitkul Sigge!!!

http://www.marieofsweden.se

 
Mattis och Malte

Mattis och Malte

11 augusti 2010 20:58

Vad roligt! Och spännande! Nu kommer du garanterat få massa snygga brudar! :D

Vi ser med spänning fram emot det numret av Land! Lova att säga till så vi inte missar dig!

http://cockerliv.webs.com

 
Ingen bild

Ellis o Vigge

11 augusti 2010 21:56

Nu är vi allt lite malliga nu när du blir kändis Sigge.Vi bodde ju hos dej o din matte när vi var små så nu ska vi skryta om att vi faktiskt har sovit o ätit under samma tak som den berömde SVAMPHUNDEN SIGGE !!
mjau på dej.

 
Kasper

Kasper

11 augusti 2010 23:06

Visst minns vi José! Han hade nog inte en så rolig barndom, han heller!
Skojigt att du kommer i Land, då blir du ju verkligen en rikskändis! Land har en stor upplaga, en av Sveriges största veckotidningar, tror jag.
Klart du måste vara snygg inför allt fotograferande - sen kan man ju förstås ha olika uppfattningar om VAD som är snyggt!
Tror itne jag bryr mig om nån autograf - jag har ju min GRAN! (Den är faktiskt itne uppeldad, står lutad bakmot en av bodarna. Lite i symundan tyvärr, matte tycker inte att den rikktigt platsar invid förstubron. (Kanske hon ändrar sig nu och sätter upp en stor skylt på den "Av Sigge Svamphund, 2009".

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Tessan

Tessan

12 augusti 2010 00:45

Ja du är en riktig kändis hund! Du får börja ta betalt för allt du är med på! Härligt jobbat, du är BÄST!
Kramis från ösregnande Linköping

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Hillman

Hillman

12 augusti 2010 16:16

Aha, du ska med i flera tidningar din lilla linslus, ja inte är jag avis du förtjänar det verkligen. Fast det kanske blir knepigt att gå ut hädanefter man har ju hört hur de beter sig mot kändisar, hihi. Kul för både dig och din matte är det i alla fall, för du är ju världens bästa svamphund.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

12 augusti 2010 22:29

Spännande att vara rikskändis. Kul om du kan tjäna in många grisöron på det... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

13 augusti 2010 13:06

Voff! Grattis Sigge till ditt reppotage/artikel i Land framöver, ni vet inte vilket nummer ni kommer att hamna i? Nu har du lämnat dina avtryck som kommer att finnas med för all framtid :o)
Matte måste komma ihåg och hålla koll på Land framöver.

Har varit med husse på jobbet, vi åt lunch ute vid badplatsen. nu blev jag hemskjutsad, husse drog tillbaka till jobbet han har leveranser som ska ordnas till Norge & Hong Kong + alla papper som ska vara i ordning, jag får nu nöja mig med matte några timmar, tills husse hämtar mig igen i eftermiddag. Nu gick jag och la mig en stund (på husses kuddar i sängen)man blir så trött efter att jobbat hela dagen, få se om matte kanske köper nått snask åt mig i dag, när jag varit så duktig och håller koll på min husse ;o)
Jag fick en ny boll i onsdags, samt ny sele för att ha på jobbet & när jag är ute i skogen, med reflex...den var för liten och matte blev lite sur, hon talade om exakt vilket mått jag hade ändå fick hon fel, så nu ska den reklameras & hoppas den nya passar bättre.

Önskar er en trevlig fredag & en trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards