Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Ytterligare en dag i mitt hundliv

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2010 17:58

Jaha så har jag fördrivit ytterligare en dag i mitt hundliv.

En alldeles vanlig hunddag.

Blev skjutsad till Gröna männenskogen på förmiddan.

Matte tänkte att vi skulle leta efter mer Karl Johan bland annat.

Skulle gå en väg som jag inte gått på väldigt länge.

  

Det här borde vara en utsökt spagrop.

Men som ni ser så var den tom, men jag fick jobba i den.

  

I gräset satt det alldeles fullt med såna här stora kantareller.

Alltså har matte bestämt att det kan fortsätta att vara torrt där.

Behöver jag tala om att våra åsikter går väldigt mycket isär?

Kantareller finns överallt, men bra spagropar får man leta efter!

  

Beviset alldeles torrlagt!

Men vi fortsatte i skogen och jag jobbade en hel del.

Hittade massor med olika svampar.

  

Nu har de här kommit.

Vit flugsvamp.

När jag precis lärt mej att leta svamp så försökte jag markera såna några gånger

men insåg snabbt att de gav ingen belöning så de var bara att hoppa över.

  

Dagens enda vettiga spagrop.

Så hörde matte röster (japp nu är det illa).

Någonstans långt bort i skogen var det andra människor.

Matte hade ingen lust att träffa folk så det blev en helt annan väg.

Alldeles perfekt för jag visste att jag skulle passera Krokodilsjön.

  

Denna eviga väntan på långsam människa.

Jag har akuta badbehov och hon ska bara dra benen efter sej och titta på en

massa ointressanta saker.

Ja, ja jag fick mina bad till slut i alla fall.

  

Har ni sett svampen som växer på svampen?

Det är en kremla och ovanpå hatten så växer det fram en ny liten kremla fast den

växer upp och ner.

Ganska skoj fenomen som man ser ibland.

  

Människor är ett underligt släkte.

På väg tillbaka till min bil så hittade vi detta.

Någon har dumpat en ganska stor hög med skuren rabarber, svarta vinbär och krusbär

mitt i skogen. Bredvid denna så fanns det lika mycket till fast blåbär och röda vinbär!

Matte sa att det såg ut som upptinade bär.

Hm, ta dom ur frysen och åka ut och kasta i skogen??

Åkte hem och slappade ett tag.

Sen var det dags att ut och åka igen.

  

Hamnade hos Nelly.

Men som ni ser så var hon ganska utslagen.

Hade varit nån liten valp på besök ett par dagar och det var tydligen jobbigt.

Jag fick mest roa mej själv.

Matte ägnade sej åt att plocka en massa vinbär.

Typiskt mänskligt tråkjobb.

  

Pågick potatisupptagning också.

Där kunde jag i alla fall göra lite nytta.

Hjälpte till med att släpa undan all potatisblast.

Så bjöd jag mej på gott fika också.

Till sist det vi glömde igår.

Jag var ju med i lokaltidningen.

Tyvärr finns det ingen länk på nätet.

  

Som ni ser så är det jag och matte har ingen som helst aning om vem

skräcködlan som håller i kopplet är.

Har bara hört att det absolut inte är hon.




 
 
paula

paula

8 augusti 2010 18:39

Hördu Sigge, vad får du för belöning nuförtiden? Minns ett tag, kanske i våras, när du inte ville ha köttbullar längre! Har matte kommit på vad du längtade efter? Hoppas det så du blir rikligt belönad för ditt slit!

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

8 augusti 2010 19:11

Det där med spa-gropar måste vara ett riktigt bekymmer! Du vill ha dem - men inte regnet som krävs! Du vill ha mattes glada miner - men inte svampar i spa-gropar. Måste va' jobbigt reda ut vilket som är viktigast egentligen:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

8 augusti 2010 20:26

Människor är bra konstiga! Slänga bär i skogen. Jag skulle ha ätit upp dem. Gör inte du det?
Och var är alla spagropar? Här har ddet regnat massor. Har en utmärkt spagrop precis utanför som du skull gillat!
Be matte scanna in artikeln så vi får se. Du är ju världskändis ju!

http://www.kattarina.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 augusti 2010 21:17

Vi kan skicka ner skitvädret som verkar ska stanna uppe hos oss. Skulle vara bra för dina spagropar om det kom lite ppåfyllning. Håller med om att svamp växer på så många andra ställen, så i groparna kan dom ju låta bli att växa. Ha en fortsatt bra söndag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

8 augusti 2010 23:38

Jag föreslog husse att han kunde väl skicka sina gamla dunkar till dig, men han sa att det är sånt i som han behöver, och att din matte nog inte blir glad om hon får en massa tomdunkar hem till lägenheten. Du är ju en riktig kändis. Undrar om det är en sån där stackare som råkat ut för strejkande frys som slängt bären i skogen. Konstigt verkar det ju... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

8 augusti 2010 23:49

Nog för att min frys la av, och nog för att jag hade lite bär i den, men inte la jag dom i skogen, inte! Nä, matte kokade sylt på dom! (Ludde borde inte hålla på så där och försöka misstänkliggöra min matte...)
För övrigt - tacka sjutton för att det finns fullt med kantareller hos er! Till och med mina nere på tomten tycks ha flyttat!!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Myrra

Myrra

9 augusti 2010 11:10

Hoho, ännu ett klipp till din scrapbook kanske? En del celebriteter har ju sådana. Och någon skräcködla såg då inte jag - bara en stilig svart hund med sin glada och flitiga matte!:)
Jag har till mattes glädje och stolthet faktiskt lyckats leta rätt på sisådär 7 kantareller på min morgonpromenad idag. Ja, lite hjälp med riktningen fick jag förstås. Man är ju nybörjare.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Mattis och Malte

Mattis och Malte

9 augusti 2010 15:39

Nu är du ju världskändis juh!! Wihoo!! Stilig som attan! Tur du hade spaat ordentligt så pälsen var fin :D

Vad taskigt att dina fina spagropar var alldeles torra :( Tur att det krävs mycket för att en sjö ska torka ut i alla fall, även om det inte är riktigt så bra att bada i sjön som i spagropar.

http://cockerliv.webs.com

 
Hillman

Hillman

11 augusti 2010 11:45

Nämen va skådar mitt norra öga, har du blivit linslus och hamnat i tidningen, hihi. Bra att de hade reportage om världens bästa Sigge Svamphund, det var inte en dag för tidigt. Fler såna saker om hundar som gör människojobb,jag och brorsan tycker att du är värdens härligaste hund, men det är inte bara vi som tycker det utan husse och matte är av samma åsikt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards