Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Heldag med människovalpen Oliver

Av Sigge Svamphund - 7 juni 2010 18:09

Oj, oj vilken dag jag har haft!

Måste varna er för att det är massor med bilder, men det var lite svårt att

välja säjer matte.

I morse så såg jag hur matte fixade kaffe och mackor så jag var inställd på

en långrunda i skogen.

Hamnade på sagostigen och trodde fortfarande på långa skogsrundan.

Men så kom människovalparnas mamma Cissi tillsammans med Oliver och Adam.

Oliver släpptes ur bilen tillsammans med en massa saker.

Han, jag och matte skulle vara på Sagostigen och roa oss.

  

På Sagostigen är det massor med såna här små röda hus.

I varje hus så är det en saga uppbyggd om t ex Rödluvan, Prinsessan på ärten,

Hans och Greta och många flera.

  

Här står Oliver och kollar in i ett sånt där hus medan matte läser sagan för

honom och mej.

  

Detta är mitt privata slott, eller egentligen är det slottet där Askungen är på

bal.

Oliver gav sej inte utan jag var tvungen att bada där.

Han tycker att det är så skoj när jag simmar och man måste ju ställa upp för

sina människovalpar.

  

Här behöver jag göra en insats.

Vi har kommit till Bockarna Bruse och Oliver funderar på om hans ska våga

gå fram för under bron bor trollet.

Hade det varit ljud till bilden så hade ni hört hur trollet funderar på vem som

klampar på hans tak.

  

Oliver är modig för han vågade sej ut på bron.

Men det var sen han fått veta att jag inte bara är svamphund, jag är väldigt duktig

på att skrämma bort troll också.

  

Här står jag i bäcken och bevakar så att inga otäcka troll försöker skrämma

min människovalp.

Hade framgång för de höll sej borta.

  

På Sagodtigen så bor det en jätte också.

Han är så stor att hela inte fick plats på bilden.

Oliver som är en lång treåring når inte ens upp till kanten på stövelskaften.

  

Nu har Oliver bråttom.

Han älskar grävskopor över allt annat och det finns ett par stycken längre fram.

  

Mycket köra grävskopa blev det för Oliver.

Upptäckte att matte kan trolla för fast att hon sa att hennes guldpengar var

slut så fanns det helt plötsligt fler såna så Oliver kunde gräva ännu mer.

Så fikade vi och jag fick självklart egna mackor.

  

Studsmattorna verkade väldigt skoj men skitmatte påstod att det var ingenting

för hundar.

Oliver smörade för en söt tjej och de hoppade en massa tillsammans.

  

Räckte inte med henne här har han hittat nästa tjej.

Han artar sej bra min människovalp som raggar upp söta tjejer.

Det ska man göra oavsett om man är människa eller hund.


Fast matte säjer att Olivers pappa också började ragga tjejer tidigt.

  

Så var det dags för glasspaus.

Oliver är bra för han valde ut en smaskig glass till mej också.

  

Han har bra smak för den var väldigt god.

  

Det tar på människovalpskrafterna att vara på Sagostigen.

Helt plötsligt så såg det ut så här.

Oliver sov gott.

Medan han sov en liten stund så passade jag på att vila också.

  

När han vaknade igen så gick vi och tittade på de levande grisöronen.

  

Hittade söta kaniner också.

Så var det ytterligare en sväng till Bockarna Bruse så jag fick jobba som

trollskrämmare.

  

Så körde Oliver traktor en stund också.

Jag hade ganska mycket att göra med en massa andra människovalpar som ville

hälsa på mej.

Alltid trevligt att vara uppskattad av såna.

  

När vi varit för tredje gången hos Bockarna Bruse, bra för jag grejade med

bäcken varje gång, så fick jag vara livvakt åt Oliver.

Han ville se var trollen bor, men vågade inte gå nära om inte jag var med.

Som alla vet sover ju troll på dagarna så jag behövde aldrig göra något ingripande

för att rädda Oliver.

Till slut så var en lång dag på Sagostigen över och Olivers pappa och Adam kom

och hämtade honom.

Oliver sa att han hade haft jätteskoj, det hade jag också och matte säjer att

hon hade också skoj bara för att Oliver tyckte att allt var så roligt.

Nu är jag väldigt trött för det blev intensivt idag.

I morgon blir nog en vanlig dag tror jag.


 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 juni 2010 20:03

Men du vilken dag du haft. En sån där stig skulle vi vilja ha, med en massa spännande saker. Han var duktig Oliver på att hitta tjejer, är det du som lärt han? Vi har inte gjort så mycket idag, annat än vilat och varit på lite små promenader. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

7 juni 2010 20:40

Vilken härlig promenadväg med alla sagor kan tänka mig att Oliver var helnöjd när det var dags att åka hem!!
Måste tillägga att det ser ut som Oliver har vuxit mycket på längden den senaste tiden, börjar bli en stor kille nu!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

8 juni 2010 07:33

Kul dag med troll och glass! Speciellt glass... ja, glassen var bäst!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

8 juni 2010 07:50

Vilken fantastisk sago dag ni haft! Oliver kan vara glad för att han har dej o din matte :)

Ha det gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Katarina och Nanna

Katarina och Nanna

8 juni 2010 09:34

Vilken fantastisk sagostig! En sådan skulle vi vilja ha här i närheten!

http://hunddagboken.blogspot.com

 
Edith

Edith

8 juni 2010 11:38

Vilken spännande dag på Sagostigen tillsammans med Oliver. Vilken tur att du var med så han vågade gå över bron så många gånger. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

8 juni 2010 12:22

Det är en väldans tur att Oliver har en livvakt så han kan kika på bron där bockarna Bruse skulle gå över. Ni ser ut att ha haft en riktigt rolig dag, med massor av skojigheter. Glassen satt väl fint i värmen och då är det bra att det finns små killar som kan välja ut en bra smak på glassen.

Taxkramisar till dig och din matte, skicka gärna en till Oliver oxå.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

8 juni 2010 14:01

Voff! Vilken dag du måste ha haft, måste varit kul och spännande. Klart en svamphund behöver en glass att svalka sig med. Tänk det skulle varit min 4-benta syster som sett alla djuren där, hon skulle ha skällt som en galning, enda hon inte skäller på är hästar. I morgon får vi klara oss själva hemma :(( matte ska till doktorn, ligger 10 mil bort, vi får inte följa med det blir för varmt säger hon, så jag ska vakta huset...ja och katterna förståss.
Svansvifft!

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

8 juni 2010 18:38

WOW vilken häftig Sagostig! Du är modig du (Oliver med) som vågar gå över Bockarna Bruses bro! Mattes storebror ryser även vid vuxen ålder bara man säger Bockarna Bruse. Fjant!

http://www.kattarina.se

 
Ingen bild

malte o snoken

8 juni 2010 19:56

dit skulle matte med vilja åka både med eller utan människovalp! Ser fint ut! du gjorde dig mkt bra som simmande hund i vallgraven där!! undra just vad det var för saga? hmmm?
klappzoo är trevligt! matte är värre än barnen där o klappar hej vilt allt som går att klappa o pussa på!
Såg du hade träffat Rudi igen... Du är mkt sötare i verkligheten än på den papparazzi bilden dom tog på dig när du stod o tjoa "kom o köööp!" för visst var det väl det du sa?
slafspuss på glassnjutande siggenos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards