Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Bläää dag

Av Sigge Svamphund - 22 april 2010 18:01

Urtrist dag.

I morse släpade sej matte ur lopplådan för att upplysa om att hon tänkte gå i ide och komma fram någon annan dag.

Fast hon visste som vanligt inte vad hon pratade om för hon stannade uppe.

  

Ute för morgontoaletten och visar vad jag anser om vädret.

Vem f-n har väckt Kung Bore?????

Gick hem och slappade.

Sen skulle jag släpas ut för en längre runda.

Kom massor med vidrig snö så jag blev inte skjutsad till någon intressant skog.

  

Gick förbi min sjö.

Skitsamma att det snöar är det öppet vatten så är det badväder.

Matte hade helt andra åsikter.

  

Bra hund reder sej själv.

Var väldigt skönt med en uppfriskande simtur!

  

Detta är ca 8 cm med vidrig snö.

Definitivt 8 cm för mycket just nu.

Jag fortsatte i alla fall runt min närmaste sjö, ägnade mej bara åt vanliga hundgöromål

och lyssnade på matte som gnällde om snöflingor stora som dasslock och iskall blåst.

  

Ser ut som om bilden är tagen i vintras och inte 22 april.

Fast matte minns att precis idag för massor med år sedan så var det så mycket snö

att det gick att bygga snögrottor.

Som ni kanske ser så är jag upptagen med höga benlyft för att visa mitt missnöje.

  

Här borde det finnas smä murkelvalpar.

Hittade inga under snön trots att jag letade ordentligt.

  

Hittade den gömda skallen som Ludde ska få.

Tänkte spaa ihop med den men det satte matte stopp för.

Kunde väl ha fått göra nåt skoj denna dötrista dag!

  

På väg hem och jag hittade en ny sorts vägkon.

Hade ett par trevliga brottningsmatcher med den.

Hemma igen så ägnade jag mej åt att slappa och drömma om bättre tider.

En del av er minns säkert att mattes älskade svampkorg dog i somras.

  

Nu kan murkelplockningen börja!

Matte fick present idag, eller bild på den, korgen ska hon få på lördag

när människovalpen Adam fyller 1 år.

Det är mattes mamma som är så otroligt duktig på att måla korgar.

Snart, snart så ska den fyllas med alla murklor som jag ska nosa upp.

När jag släpades ut på eftermiddagen så kom det hälsovådligt regn istället

för äcklig snö.

Självklart behövde jag absolut inte gå ut, men det otäcka regnet har i alla fall

en fördel. snön försvinner igen.

Förresten så behövs det massor med tass och tumhållning på tisdag kl 9

Då ska vi ut i skogen med kyrkans egendomsförvaltare.

 
 
paula

paula

22 april 2010 18:38

Himmel o pannkaka, vilket väder ni har, här har det inte snöat minsann, men om jag känner din matte rätt så skickar hon hit snömolnen illa kvickt, haha

http://paulaz.se

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

22 april 2010 18:54

Tjaa, det är över 2 decimeter här och det toksnöar fortfarande! Har tagit några snöbad och känner mig lite livad av detta!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

22 april 2010 19:17

Ja, vilket skitväder!! Matte hälsar att hon inte kommer o spa´ar på bra länge än. hon är en riktig badkruka o det ska vara varmt innan hon vågar sig i. så modig som du Sigge blir hon aldrig!
slafspuss

 
Rudi

Rudi

22 april 2010 19:32

Jag har allt koll på att det inte var av en händelse att matten fick present idag! Ge henne en grattispuss på näsan från mig! Ja, snö har vi också, även om den börjatr smälta nu i kväll, så matte har faktiskt kunna lägga ett spår som vi strax ska gå.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Tuna

Tuna

22 april 2010 19:50

Det är väl världens kalas hos dig idag förstår jag. Hoppas du får en tårtslick. Det brukar jag få.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maja

22 april 2010 22:07

Jag och matte är beredda med våra tasstummar på tisdag kl. 9. Bjud honom på några av alla dina murklor.

Jag hade nästa börjat undra hur länge du skulle ha snö på din bloggbild. Men nu förstår jag att den är helt relevant ännu. Aprilsnö är fåragö. Men det ser ut att vara alldeles för mycket för att vara av fårmodell.

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

22 april 2010 22:13

Jag är överlycklig över att det snöar! Förhoppningsvis får jag en ny snöhög istället för den någon snodde.
Korgen är jättefin! Hoppas det får plats lite Sigge-gotter också.

http://www.kattarina.se

 
Ludde

Ludde

22 april 2010 22:43

Vilken tur att du behöll snön och inte skickade den vidare till mig. Här har det bara slaskat hela dagen. Ska nog gå att göra något kul av den där skallen. Korgen var riktigt läcker! Nästan så att du kan markera den även om den är tom... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

22 april 2010 23:04

Har förstått att din matte fyller år idag. Matte ville bara säga grattis i så fall, även om vädret vad jag förstått inte varit världens skönaste födelsedagsväder för henne.
Hoppas snön hos er smälter bort snart. Här har dte visserligen snöat, men ännu ligge ringen snö kvar. Men det blir ruskigt vått överallt.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 april 2010 23:46

Din matte har blivit ägare till årets läckraste svampkorg. Jag ska hålla tassen på tisdag
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

22 april 2010 23:50

Oj, förstår av kommentarerna att din matte fyller år i dag. Vi grattar så hjärtligt på 18-årsdagen! Tänk på Sigge, att fr.o.m idag så är hon MYNDIG! ;)
Jädrans snö, den finns hos mej också! Jag gitter inte ens skriva om den, så det fick matte göra idag.

http://www.belof.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

23 april 2010 09:27

Vi vart utan internet igår, så vi kunde inte skriva till dig. Vi lånar Mattes dator på jobbet idag. Sen hoppas vi att det kommer igång idag på vårat nya ställe.Men du vinter det skall väl inte du ha nu. 8 cm det var mer än vi fick nu sist. Det är tur att dina badsjöar är öppna så du får dig några dopp. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

23 april 2010 11:25

Vilken underbar korg hälsar matte, va duktig Evy är!!!!
Jag håller med bläää för snön...Alyza och Dahro blev glada att se den men jag gör mina rundor sen vill jag in...Inte fortsätta leka på gården ;)
Mys i soffan är bättre :)
Brrr fryser när jag tittar på dina badbilder...Vänta tills värmen kommer i alla fall ;)
Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Hillman

Hillman

23 april 2010 12:00

Fy sicket jädrans väder du fått, hörde av matte att det hade kommit 1 dm i Västerås oxå, fy katten så mycket fick vi inte här när det snöade sist bara en fjuttig centi. Jag förstår att din matte ville gå i ide, det pratade matte om i morse oxå för det var minus 7,5 när vi skulle ut.

Vilken stilig korg nu kan du titta på de målade svamparna om du skulle glömma vad du letar efter, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

23 april 2010 13:58

Det borde vara förbjudet med snö när april går mot sitt slut, eller hur. Vilken vacker svampkorg ... nu blev matte avundsjuk. Ha' det! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

23 april 2010 15:59

Vacker korg. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards