Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Bad och svampsäsongen är här!

Av Sigge Svamphund - 8 april 2010 17:47

Har haft en mycket bra dag.

Nu börjar det verkligen hända saker i mitt eländiga hundliv.

Besökte som vanligt en av alla mina skogar.

  

Började väldigt bra.

Badsäsongen är här!!!!!!!!

Onödiga isen håller på och dör, jag kunde simma i sjön, helt underbart!!!!

  

Gick utmärkt att simma i superspagropen också.

Gissa om livet kändes underbart!

Simma är livet!

Självklart så spaade jag massor också.

  

Hittade en jättehög med underbart skum så jag gjorde en massa underbara

skuminpackningar också.

Nu kommer min päls att vara i toppskick.

  

Den här markeringsstolpen för Sörmlandsleden hade tinat fram.

Inte för att det är min och mattes etapp men hon satte den på rätt ställe

sen jag uppmärksammat henne på den.

  

Hr trodde matte att vi skulle gå, men det var 3 decimeter snö så det var bara att

glömma och det visade sej vara ett mycket bra drag.

  

Usel bild, men en av de få där det faktiskt fastnade en fjäril.

Matte så var upptagen med att försöka fånga såna på bild att hon inte tänkte

på var vi gick.

  

Helt plötsligt så hade vi gått ända till Skattekistesjön.

Egentligen heter den Harsjön, men enligt legenden ska det finnas en skattkista i den.

Den har jag planer på att hitta för att sen kunna shoppa loss i Grisöronaffären.

  

Fortfarande en massa onödig is.

Men den var lätt att slå sönder.

Jag spaade runt och ni som sett filmen där jag spaar vet ju hur jag låter.

Spaa i Skattkistesjön är jätteskoj, den omges av höga berg så det blir rejält eko

av mina skall.

  

En bit bort hade jag tur.

Öppet vatten, alltså slängde jag mej i.

  

Så underbart att ha lyckats simma i två sjöar på samma dag.

Var många månader sen jag kunde göra det sist.

Upplivad av de välgörnade baden så jobbade jag.

  

Först hittade jag den här.

En gammal taggsvamp sen förra året.

Fick både beröm och godis.

  

När jag ändå höll på så lyckades jag hitta en blomkålssvamp också.

Ok, även den från i höstas, men den är ovanligt fin efter en hel vinter under snön.

Men matte ville inte ha den utan sa att det kommer nog en ny där i höst som vi kan

plocka.

Kändes i alla fall skönt att ha inlett årets svamphundsjobb.

Tur det börjar vara dags för min och Villes tävling nu.

  

På väg tillbaka så höll matte på med såna här fjantbilder.

Hade varit betydligt bätre om hon tagit bilder på mej i alla spagropar.

Jagades ännu fler fjärilar med kameran men det blev bara skitbilder utan fjärilar

eller suddiga såna.

Fullkomligt ointressanta ur hundsynpunkt.

Matte pratade om att nu börjar det vara dags för de där riktiga långrundorna.

Hörde de magiska orden ryggsäck, kaffe och mackor.

Kaffet struntar jag i men egna mackor vill jag gärna ha.

Hoppas det kommer fler såna här varma soliga dagar nu så jag får mackor i skogen.

Resten av dagen har jag slappat och drömt om alla kommande bad och all svamp

som förhoppningsvis kommer snart.




 
 
paula

paula

8 april 2010 18:17

Jippi, svamphundens återkomst! Vad du är duktig!

http://paulaz.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

8 april 2010 18:55

Så underbart det ser ut när du simmar. Här finns inga sjöar. Den närmsta är någon mil bort. Men vi har hittat ett dike jag kan plaska i. Det får duga.

http://www.kattarina.se

 
Ingen bild

malte o snoken

8 april 2010 19:04

hej sigge, det var ett tag sen. Först ylar matte om din gulliga hälsningsbild, nåt om vansinnigt söt näsa, nåt om pussar...
Sen hurra för att du äntligen får spa´a som du är som gjord för! härligt!
Fin fjärils bild! otroligt att matten hann haffa!
slafspussar på din nyinpackade nos

 
Rudi

Rudi

8 april 2010 19:27

Nu ska du väl i alla fall vara nöjd med din dag?! När du har fått plaska runt som du vill. Här har det regnat lite i kväll. Ganska ovanligt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

8 april 2010 21:07

Hej Sigge, jag tror du är en riktig vinterbadare. Även om det blivit lite vår nu så måste det vara superkallt i vattnet. Tidigt måndag morgon åker jag tillbaka till Frankrike igen. Där är det ganska varmt nu. Jag återkommer med rapporter. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 april 2010 21:16

Du det här är orättvist. Vi vill också bada och simma. Fast det dröjer nog ett tag till för oss. Nu har dom då iallafall stängt isvägarna för att det är så mycket vatten. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Katarina och Nanna

Katarina och Nanna

8 april 2010 21:47

Vilken härlig blogg du har!

http://hunddagboken.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

8 april 2010 22:54

Det måste vara högsäsong för spagropar mm nu. Jag hoppas du njuter ordentligt. Långpromisar med ryggsäck, kaffe och macka är härligt.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Wille

Wille

8 april 2010 23:06

Ser att du doppat dig flera gånger idag, det har jag med gjort. Men jag tyckte det var ruskigt kallt i vattnet. Det var skönt att sedan få hoppa in i en varm och skön bil !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

8 april 2010 23:14

Skönt att dina sjöar har börjat bli simvänliga igen. Tur att även gamla svampar ger beröm och godis. Snart kommer de nya opp igen och matte får sitta med torken dygnet runt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 april 2010 23:28

Härligt att du har vaknat till liv igen. Spa, bad och svamp på en och samma dag. Förstår om du är nöjd.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

9 april 2010 00:22

Vilken daaaa, vilket spaaaa! äh jag bara vitsar till det lite .-) Kulan tackar för kommentaren om stinksvampen, hon skall vidarebefodra det till stackars granntanten

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Giah

Giah

9 april 2010 00:46

Du har haft en toppendag ju :)
Hoppas på många soliga dagar nu när våren är på väg...Fika i skogen låter inte dumt ;) vi kanske kan följa med någon dag framöver...Jag har slutat löpa nu tror matte...Så vi kan kanske ses nästa vecka eller någon gång efter det :) :) :)...
Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Torsten

Torsten

9 april 2010 08:18

Äntligen, Sigge, fick du dej ett dopp (flera)!!! Vilken toppendag du hade som inkluderade ALLT som du gillar :D

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Alice

9 april 2010 10:32

Hej Sigge!
Gläds verkligen med Dig och badvädret. Matte ylar av lycka när hon ser alla vackra bilder som Din matte är en fena på att ta!! Säg det till henne.
Jag fick en bra promenad i går över ängar med mängder med mushål. Jag hade fullt sjå och hörde inte när matte ropade. Plötsligt var hon arg och sa dumma saker. Jag fattade inte varför. Viftade med min svans och lade ner öronen. Då säger hon snälla saker igen. Smart trick!! Nu kom särbo husse. Han tar genast fram kexburken och vill att jag skall tacka med höger tass. Tänk att människor är så lättroade. Det lönar sig för mig för jag får kex.
Ser framemot en bra dag. Solen skiner och matte säger att det är + 20 i solen.
Kram
Din Alice

 
Hillman

Hillman

9 april 2010 14:57

Ser ut som du haft en alldeles underbar dag med skuminpackningar, spa och simturer. Jag förstår att du är lycklig, du har väl sovit gott inatt antar jag och drömt om skattkistor som man kan köpa gotter för.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja

9 april 2010 21:24

+ 20 grader = sommar och jag har solat mig på min balkong en stor del av dagen. Har haft det lite jobbigt att hålla koll vem som vill komma upp på min stege. Felix får komma upp, men de osnutna banditkatterna försöker jag skrämma ner igen. Jag vill inte slåss utan fräser bara väldigt ilsket. Balkongen är min!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards