Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Det är nära nu

Av Sigge Svamphund - 1 april 2010 17:39

Tänkte inte gå ut alls idag.

I morse släpades jag ut i hälsovådligt regn.

Behöll i alla fall alla kroppsdelar men tänkte stanna inne resten av dagen.

Hörde hur det vräkte ner så jag planerade att sova bort hela dagen.

Men så påstod matte att det hade slutat så jag skulle ut.

Tyckte jag inte alls att jag skulle, har minsann ertappat henne flera gånger med att ljuga om hälsovådliga regnet.

Fast nu stämde det hon sa, det hade slutat.

Blev inte skjutsad nånstans utan skulle gå och kolla närmaste sjön istället.

  

Hade behov av att uppsöka avskildhet under lämpig gran.

Men spaa och utträtta större behov samtidigt är ingen bra idé.

Fick leta reda på gran på torrare plats.

  

Fortfarande råder det full vinter på många ställen.

Här t ex är snön fortfarande 3 dm djup.

Kanske att den försvunnit till hösten.


  

Nu är badsäsongen i alla fall nära.

Jag är vid min sjö och det finns vatten.

Visst, det gick inte att simma men bara det att ha sjövatten under tassarna var

helt underbart.

  

I rena glädjen över att jag snart kan bada igen så råkade jag fälla ett träd.

Kolla vilket snyggt flis jag åstakom.

Nähä, matte lägger sej i och påstår att även om det är 1 april så ska jag inte ljuga.

Tydligen har Bäver flyttat in i min närmaste sjö och börjat fälla träd.

  

En av alla mina badplatser.

Nu finns det vatten istället för bara onödig is.

Mycket vatten för titta på bilden.

Där kanten på onödiga isen syns där brukar sjön börja normalt.

Jag kommer att ha en väldigt stor sjö inom en snar framtid.

Självklart testade jag vattnet men det gick inte att simma för det finns tyvärr

onödig is kvar under ljuvliga vattnet.

  

Spaade självklart massor.

Här ägnar jag mej åt att låta svansen pch bakdelen få en inpackning.

Underbart lerigt vatten som är mycket välgörande.

  

Matte anser att jag är överambitiös när jag gräver och gräver för att göra

spagroparna större.

Det finns miljoner med spagropar i skogen då tycker hon att jag kan låta de små

vara små.

Inte alls, det är faktiskt viktigt hundjobb.

  

För övrigt så hittar man dom på vägar nu också.

Ljuvligt att äntligen slippa leta efter hundlivets väsentligheter.

Resten av dagen har jag mest iakttagit alla mattes förberedelser inför kvällen.

Hennes största problem har varit att skaffa en svart katt.

Förr fick alltid Penny Pök följa med på kvasten eftersom hon var svart vit.

Men sen hon gick över regnbågsbron så har matte kollat på alla svarta katter ute.

Jag tycker ju att jag skulle platsa bra på kvastskaftet.

Jag är ju svart.

Men matte påstår att bara katter är välkomna och jag är hund.

Svårt fall av diskriminering som jag tänker anmäla till Hundombudsmannen.

Så jag får ligga här i min ensamhet och passa huset hela kvällen och natten.

Tänker fördriva tiden med att kika in hos alla er andra.

  

Till sist en hälsning från matte till alla andra mattar.

Den här synen vill hon inte se under flygturerna.

Hon hoppas på att träffa så många som möjligt och skulle hon missa någon eller

några i röran så önskar hon TREVLIG FLYGTUR och en underbar Blåkullaträff!!!!!!!


 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

1 april 2010 18:08

Flyg nu inte vilse. Vi ses på landningsbanan.
Glada påskkramar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

1 april 2010 18:15

Jag får inte heller följa med, fast jag är påskklädd med huckle och allt! Matte snodde grannens katt, den är röd. Hon kommer bli utskrattad!

http://www.kattarina.se

 
Giah med matte

Giah med matte

1 april 2010 18:28

Glad påsk heter det inte god jul eller firar du jul nu igen??? Var det ett skämt så gick jag inte på det ;)
Kram Giah

http://www.belgarhuset.com

 
paula

paula

1 april 2010 18:29

Matte är fånig, klart man får ljuga sig blå den första april! Och jag trodde ju att du var så stark i tänderna...
Hälsa din matte en god påsk och detsamma till dej, hoppas du får ett smarrigt ben i påskägget

http://paulaz.se

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

1 april 2010 19:01

Jasså, du fick inte följa med på flygturen! Det fick jag! Matte tror att de möjligen kan göra undantag ifall man är svart och tjej. Ska bli kul!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

1 april 2010 20:08

Alf surar, han får inte följa med matten ikväll. Jag tycker det ska bli spännande att få se alla foton hon ska ta på det där Blåkulla!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 april 2010 20:36

Det där hälsovådliga regenet har även nått oss. Men det är bra då försvinner snön fortare. Matte hälsar att hennes kvast har gått sönder. Det är numera bara en pinne och kvasten sitter löst. Ha en bra påsk. Fast vi hörs nog

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja

1 april 2010 21:59

Snart lyfter vi, matte och jag. Min halvbror Felix flyger med en granne och stallkatterna kommer lite senare med mattes fd kolleger. Kul ska vi ha! I denna mörka natt, utan stjärnor och måne kommer vi alla att se ut som om vi är svarta. Fast vi inte är det.

Det ska bli kul att festa tillsammans med din kära matte! Jag hoppas att Alices matte också hittar dit, med en lånad katt.

 
Marianne

Marianne

1 april 2010 22:04

Jag hoppas ni snart ska ha barmark och massor av spagropar.
Glad Påsk.kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Edith

Edith

1 april 2010 22:15

Du är allt en riktig spa-Sigge. Tycker du inte det är kallt i vattnet? Matte kommer inte iväg till Blåkulla ikväll ... hon sitter bara framför TV'n och häckar. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Kasper

Kasper

1 april 2010 22:29

Jag har ju två svarta katter - din matte kunde ju ha fått låna en!!
Jag tror inte alls det är nåt kul för hundar på Blåkulla! Kärringar, en massa främmande katter, kaffe och kvastar och kvastar och kvastar...
Nä, bättre att vara hemma och sova skönhetssömn mens mattarna är ute och flyger i mörker och kyla och elände - och REGN!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Stella

Stella

1 april 2010 22:47

Jodå jag är bättre nu,tackar som frågar! Tror faktiskt att det är bristen på spagropar som gjorde att jag blev dålig! Blir så sotis när jag ser alla dina bad och inpackningar, blir det inte bättre här snart så kommer jag till dig!!

Ha en Glad Påsk

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

1 april 2010 23:10

Din skog börjar ju likna nåt. Hoppas du hinner ta några bra sparundor medan matte är i Blåkulla. Jag tittade efter din matte bland alla påskkärringar som ringt på dörren, men såg inte till henne. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

2 april 2010 02:56

Vill bara tala om att min matte inte kommer till Blåkulla, hon störtade med huvudet före i en spagrop he he he och där skall jag låta henne sitta tills på lördag för då skall vi åka till Stella och Doris
GLAD PÅSK!!!!!
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

2 april 2010 03:38

Voff! Glad Påsk :o) Hoppas ni får en trevlig påskhelg & många grisöron att äta. Tänk om påskharen kommer med påskägg fulla i grisöron, det vore nått det.

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

2 april 2010 08:52

Önskar dig och matte en riktig GLAD PÅSK!
Påskpussar

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

2 april 2010 11:13

Nix, det blev ingen resa för vår del. Matte säger att det är hundförbud och att f ö har hennes kvast körförbud. Jag är lika glad för det var verkligen hälsovådligt regn i går kväll. Matte och jag hade TV kväll och sedan en busrunda i mattes säng innan vi somnar. Nu återstår att se om smällaridioterna sätter i gång i morgon. Din härliga skog verkar så inbjudande. Vi ska kolla vår skog idag. Matte säger att det nog försvunnit lite vatten så att vi åtminstone kan ta oss fram.
Trevlig påsk till Dig Sigge.
Kram från din lilla svarta hundfröken
Alice

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

2 april 2010 12:40

Våran matte reser inte iväg nå i år för dels är kvasten i risigt skick och det är matte med för den delen. Så i år får vi ha matte hemma känns skönt för hur ska vi annars få någe mat. Stackars dig Sigge men jag hoppas att din matte ställt fram någe smaskens till dig.

Glada Påsktaxkramsiar!

http://taxar.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

2 april 2010 18:15

Önskar både dig och matte en riktigt Glad Påsk!

http://blandhundarochkatter.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

2 april 2010 19:34

Alice: Var nog bar att din matte stannade hemma för min åstakom ett mindre jordskalv när hon kraschlandade här hemma igen fast kul hade hon.
Maja: Det var såna massor med katter där så matte tror att hon tyvärr missade dej. Kom fram och presentera dej nästa gång!
Kajsa: Har haft en underbar dag i skogen med ställen jag inte varit till på hela vintern. Hoppas helgen fortsätter så

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

maja igen

2 april 2010 20:26

Jag vill jättegärna träffa din matte! Men hur känner jag igen henne, när du inte är med? Inte lätt i häxröran för det var många som hade röda kvastar. Mig känner man lätt igen. Ingen mer än jag har ett tjusigt rött streck i pannan och en röd fläck på min randiga kropp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards