Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Spagropsskogen

Av Sigge Svamphund - 28 mars 2010 17:35

Dagen började mindre bra.

Jag visste direkt jag slog upp ögonen att det regnade.

Släpade mej från platsen under mattes säng till min fåtölj och fortsatte att sova.

När matte fått i sej det där kaffet så skulle hon tydligen gå ut.

Jaha, trevligt för henne då, jag tänkte fortsätta sova.

Matte hade alla kläder på sej, tog mitt koppel och sa åt mej att komma.

Absolut inte, det regnar så jag ska sova.

Tänkte att hon skulle kunna gå ut utan mitt sällskap och dessutom finns det bildbevis på att jag faktiskt förlorade ena bakbenet pga regnskador igår.

Inget hjälpte för hon kopplade mej medan jag låg kvar i min fåtölj och sen släpades jag ut.

Äckligt, vidrigt och fruktansvärt blött!

Hade i alla fall alla kroppsdelar i behåll när jag kom in igen.

Tänkte sova resten av dagen.

Nädå, inte det inte, dröjde inte innan matte påstod att det var dags för längre runda.

Det hade i alla fall slutat regna så jag kunde tänka mej att följa med.

Matte bestämde att vi skulle till Spagropsskogen för där brukar det vara alldeles folktomt och matte hade huvudvärk (nä, ingen blöt lördag, lågt blodsocker) och kände inte för att träffa andra människor.

Som sagt det blir sällan som man tänkt sej.

Vid första sjön så var det alldeles fullt med människor som grejade med en massa saker.

Jag var tvungen att ha onödigt koppel för att jag inte skulle hjälpa till med alla viktiga aktiviteter.

  

Som detta.

De har rivit ena bryggan soh ska bygga ny, där hade jag säkert kunnat göra

stora insatser.

De där bryggorna använder de när de ska dra upp alla ädla fiskmonster som simmar

i sjön.

  

Kolla superspagropen.

Den har blivit ännu större!

Tyvärr så fick jag inte simma idag, men det kommer väl fler gånger.

  

Var tvungen att kolla min bäck med det bra skummet.

Jodå det hade blivit ännu mera skum.

  

Underbar välgörande skuminpackning.

Rekomenderas till alla hundar som vill hålla pälsen i trim.

  

Efter inpackningen så var det bara att hoppa i en blivande sjö på andra sidan

vägen och skölja bort allt skum.

  

Det är skönt med snöfria skogsvägar men ännu är det alldeles för djup snö

 i skogen.

Men matte påstår att snart borde det gå att komma fram utan att plumsa runt

i halvmeterdjup snö med vatten längst ner.

  

Det är inte lätt att försöka klättra upp från spagroparna heller.

Tung snö som inte ger nåt fäste för tassarna.

  

Översvämmade skogen är helt underbar just nu.

Det blir mer och mer vatten och jag tänkte inte lämna detta paradis.

Men till slut upptäckte jag att matte hade tröttnat och bara försvunnit.

Hittade henne ganska snabbt igen.

  

Hon trodde att det kanske skulle gå att komma fram här.

Jag skickades ut som testpatrull, men eftersom snön nådde mej till magen så

får den vägen vänta ett tag till.

På väg tillbaka så använde jag självklart alla mina spagropar igen.

Så hade jag sån tur att människorna hade slutat jobba med sina bryggor,

Istället så var det flera stycken som busade massor med mej.

Mycket trevligt de borde vara där varje gång jag passerar.

  

Äntligen så gick det att lossa min lilla tandpetare också så jag kunde ta en

ordentlig träningsrunda med den.

Resten av dagen har det inte hänt så mycket.

Jag har slappat och matte har insett att det snart är torsdag så hon putsar för

fullt på kvasten.

Hon ska visst på sin årliga flygresa då.

Ang. gårdagens dåre så var det en Husse och hunden en labrador.

Vi har aldrig sett dem här i samhället tidigare så antingen var de på besök eller

nyinflyttade.

Förhoppningsvis så möter vi dom inte fler gånger heller.





 
 
paula

paula

28 mars 2010 18:11

Hej! Men hur kan det vara sån skillnad om vattnet kommer uppifrån eller nerifrån, är det kanske för att det som faller uppifrån är renare och har inga goda dofter? Pörtets matte har inte satt sin fot utanför dörren idag, hon fick nog av att traska hem från krogen igår i ösregn...
Kram från oss, kan berätta att Blinka också blivit badad idag, vet inte vad hon tyckte om det, men har sett henne på bild, blöt och ynklig med valpar runt omkring..
Kram från oss

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

28 mars 2010 18:43

Mn här har inte regnat en droppe! D va på fel ställe i morse tydligen. Men det blev ju tydligen bättre fram på dan! Spa och tandpetare och bus låter bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

28 mars 2010 19:50

Hej Siggevännen! Nu är jag hemma igen! Har inte hunnit läsa i kapp allt som du varit med om i två veckor men de senaste viktiga nyheterna har jag kollat i alla fall. Matte och jag tycker den där reeenrasmänniskan var dum. Vilken rasist! Usch!
Det har inte smält tillräckligt i min skog än så jag har inga spagropar utan får fortsätta ett tag till med snöbaden i stället.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 mars 2010 21:49

Oj så många spagropar som kommit fram hos dig. Våra lär ju som sagt var dröja. Det har ju späts på med 40 cm nysnö på detta dygnet. Nu är vi less. Bamse har problem med att uträtt 2;an på grund av att han skall snurra 10 varv innan det funkar. Du häla Matte att hon kan ta sig en sväng norröver. Vi skulle verkligen vilja se henn på kvasten. Ha en fortsatt bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

28 mars 2010 22:58

Nu börjar dina skogar se riktigt hundvänliga ut med skum, spa och sköljställen. Passa på för sen kommer alla svamparna och du hinner du inte spaa för allt arbete...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

28 mars 2010 23:01

Jisses vilken fin spagrop du hitatde där på 2a bilden. Sedan att hinna med ett skumbad också. Inte illa. Men att bada frivilligt ? Är det inte kallt ? Kanske är det jag som är lite frusen av mig bara. Matte och jag var vid en sjö här om dagen och det vattnet var då iskallt. Jag testade att gå i det men valde snabbt som sjutton att gå på sanden bredvid istället.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

28 mars 2010 23:24

En sån tur att du inte fick sova hela dan - när det fanns såna fina spagropar och nästan-sjöar till och med skum som väntade på dej!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 mars 2010 23:51

Bråttom har vi som vanligt, men mamsen hälsar din matte att dom ska ses när dom landar.!!!! Vi fattar nada.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

29 mars 2010 00:49

Synd med kattungarna... men det dyker väl upp någon här med snart. Fryser du inte i allt det kalla vattnet Sigge?

http://blandhundarochkatter.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

29 mars 2010 03:15

Voff! ååå spagropar :)) matte gillar bild 4 sååå söt du är och bild 8 uppifrån....ser ut som ett galet sjöodjur ;)
Sånna tandpetare borde säljas i affären, tänk en låda med 100 sånna *fniss* i varje låda.

Tass på er alla!

 
Torsten

Torsten

29 mars 2010 08:03

Snart har du nog hela skogen full i vatten och känner du för ett snöspa igen så är det bara komma hit, här finns gott om varan!
Läste här om ditt möte häromda'n....jag är mållös!!! Vad var det för en korkad varelse på 2 ben ni mötte??? Bra att din matte hade svar på tal och jag hoppas att människan i fråga fick nåt att grunna på....herregud!!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hillman

Hillman

29 mars 2010 10:24

Fö'låt att vi trodde det var en fisförnäm kärring men de brukar vara värst, vi har aldrig träffat på nån fisförnäm gubbe men det har matte säger hon. Hon jobbade på Hundfjället när vi flyttade hit och där fanns det en hel del fisförnäma gäster av båda könen.

Skönt att du fick dig lite skuminpackningar det var på tiden, så nu är väl pälsen din i yppersta trim till påsk. Läste att din matte putsar på kvasten, matte har slutat med det hon tycker att det är för läskigt med flygturerna så hon skippar det i år.

Taxkramsiar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

29 mars 2010 15:24

Men vad IN I HELVETE morrrar Kulan... Vi har ju inte läst bloggen på några dagar för att vi varit borta.. Vad är det för människa ni har träffat. Det skall vara skottpengar på sånt folk, har aldrig hört något liknande. Hoppas att ni aldrig träffar på dom igen!!!.
Vilken tur att ditt ben växte ut under natten så du slipper ha träben :-) jag håller med dig.. det är inte bra med regn.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Tidus

Tidus

29 mars 2010 17:36

Hehehe vilken fantastisk tandpetare du kommit över :) Och vilken vårlycka med alla pölar och poler överallt. Själv simmar jag fortfarande runt i meterdjup snö här i norrland, och undrar om sommaren någonsin ska nå hit upp...

http://www.tidus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards