Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Alldeles vanlig dag

Av Sigge Svamphund - 16 mars 2010 17:44

Skitmatte bestämde att jag kunde ta det lugnt i dag.

I morse framförde hon åsikter om att det legat en hund under hennes säng och snarkat alldeles väldigt mycket i natt.

Vet jag inget om.

Tror hon drömt för jag var själv under sängen och jag snarkar absolut inte.

Blev en promenad i hemmaskogarna.

  

Gick förbi den trevliga ån.

Sist fick jag inte bada där bara för att det var en massa änder i den.

Såg inte en endaste and men blev i alla fall förbjuden att kasta mej i.

Jag behöver faktiskt få simma ordentligt!

  

Tröstade mej med en sån där sällsynt pinne istället.

Vägen var inte isgata så matte sa inte konstiga saker och jag kunde springa

ordentligt.

  

Långt bort i skogen så fyndade jag en skoj fd pelletssäck.

Hade mycket skoj med den.

Dessutom hade jag en plan................

  

Väntans tider på långsamma matte som hela tiden trampade genom skaren och hade

snö långt över knäna.

Jag hade viktiga saker att kontrollera.

  

Här brukar det vara en väldigt bra bäck.

Underbart stinkande lukta gott vatten med härlig lera.

Tyvärr fortfarande onödig is men ja hittade små blöta gropar så snart..........

  

Hittade ett litet träd och passade på att träna inför kommande jobb.

Matte tror att vi kommer att ha massor med jobb med att röja bort sånt här på

Sörmlandsleden när väl snön försvinner.

  

Sist jag gick här så blommade den här busken med en massa korv.

Fanns inte en endaste korv i dag.

  

Bestämde mej för att ta med en gren från den och försöka plantera någon annanstans.

Då borde det ju bli fler blommande korvbuskar.

  

Kunde glömma bad i ån när jag passerade den igen.

Nu var den upptagen av såna där änder.

  

Tillbaka inne i samhället så hade någon snäll människa lämnat av en bunt med

skojiga rör åt mej.

Var länge sen jag fyndade rör så jag blev väldigt glad.

Om inte skitmatte lagt sej i så hade jag definitivt ägt flera stycken.

Nu äger jag inte nåt!

Gårdagens bild på skumma saken i tallen har inte fått nån lösning.

På Svampguiden så var det en som trodde att det är en hårtork för ekorrar och

nån annan tror att matte manipulerat bilden i photo shop.

Bara att vänta oc se om gåtan får sin lösning.


 
 
paula

paula

16 mars 2010 18:21

Här i pörtet känner sig Loppan så ensam. Blinka har tillfälligt flyttat till Falun för hon ska visst få valpar! Matte är inte lycklig över det, hon vill inte vara ifrån sin Blinka i över två månader! Nåväl, nu får Loppan åter tugga ben som blev förbjudna när hon bevakade dem så hårt att hon bet Blinka..
Ha det gott Sigge

http://paulaz.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 mars 2010 19:34

Ja du har haft det bra trots att du fått vara i hemmaskogarna. Det här med att ha saker, tycker vi är rätt orättvist. Själva skall dom minsann samla på sig som hamstrar, men vi får inte ha pinnar eller rör. Det får bli en protest mot orättvisor att äga saker som hund. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

16 mars 2010 19:55

Ja men , några rör kunde du välan i alla fall ha fått ta med hem. Och lagt under mattens säng. Så kunde du ha snarkat i dem i natt och då hade det ekat förskräckligt och matten hade undrat väldans vad det var för hemska ljud! Kul va?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

16 mars 2010 22:34

Lite välmående-ljud får mattarna faktiskt stå ut med. Det finns faktiskt öronproppar om det skulle vara något problem... Snarka på du!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

16 mars 2010 22:43

Jasså du lille vän du snarkar men törs inte erkänna detta;) Det gör mina med, men jag tycker det är lite gulligt när ni gör det...Du den där "tallgrejjen" jag tror det är ett JÄTTE ekollon som suttit i det men på en tall och då blir det tallollon.....:) eller???

Sov sött!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Åsa

Åsa

16 mars 2010 23:35

Bada *ryyyyser* tur att matte höll dig på torra land! Ursnygg bild på ankorna förresten!

http://blandhundarochkatter.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

17 mars 2010 00:13

Voff! ååå vad fint med ett vinterbad & bland kvackisar :) om man fått lov till det, eller hur?
Matte har en å där hon matar en massa kvackar....det är såååå roligt tycker jag, och jag blir helt galen då, men man får inte röra...Det är -Ajaj, säger min matte då.

Sigge, min matte undrar om ni är med på facebook?

Tass på er!

 
Kasper

Kasper

17 mars 2010 00:56

En rätt schysst dag ändå, tycker jag att du haft, men för ovanlighetens skull var min dag bättre än din - jag har pussat Mollie! ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

17 mars 2010 01:22

Inget bad, inga rör.... Fortsätt snarka Sigge, jag tycker INTE synd om din matte hon kan bannemej ligga sömnlös... :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

17 mars 2010 08:36

Men nu börjar fynden hopa sej för dej...kan ju vara ett litet vårtecken, eller???
Inte tror jag heller att du snarkar....sånt gör väl inte vi hundar?!!
Adam börjar ju vara stora grabben nu och snart springer han för fullt och leker med dej! Dom är så fina dina människovalpar!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ville

Ville

17 mars 2010 09:18

Nedriga påhopp våra skitmattar kommer med....vaddå snarka??
En hunds sömn är riktigt viktiga saker om man ska orka fynda , bada och kolla in brudar som är viktiga hundgöromål.
Snart börjar tävlingen Sigge....snön smälter här med rekordfart!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Illerson

Illerson

17 mars 2010 09:32

Ska hälsa från min husse, han tycker att du ser häftig ut och att han har aldrig sett en sån som dig förut. Matte brukar läsa upp för huss vad du hållit på med, de tycker båda två att det är roligt. Det tycker jag och Hillman med, vi tycker att du är en väldigt egen hund med väldigt bra åsikter.

Jag tycker att din matte är lite tassig som inte låter dig svimma runt i ån, fast det kanske är för kallt och då kan du ju bli sjuk. Det skulle vara kattstofralt, för då får vi ju inte höra om dina äventyr.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

17 mars 2010 18:13

Ser att du redan börjat styrketräna för att komma i form till den riktiga våren. Det var inga små grenar du hittade precis.
Har du märkt om korvträdet har rotat sig än ? Växer det ?
Ha en skön kväll nu svamphunden.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards