Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Träffat Einar

Av Sigge Svamphund - 12 mars 2010 17:53

I dag har jag träffat den där mystiske Einar.

Kände igen vägen som matte körde och jag hamnade hos en av alla mina bästa människovänner.

Begrep ingenting, men där skulle Einar vara.

  

Här möts vi för första gången.

Einar är alltså en hund, en ohängd valp på åtta månader.

  

Så här ser han ut.

En "Fralla" alltså fransk bulldog.

Långt före min tid så bodde matte granne med Einars familj och då hade de en

stor pyreneer som hette Rossi som matte ofta var ute med.

Hör ibland hur matte pratar om hur underbar den där Rossi var.

Men åter till Einar.

Han bor på landet och behöver träffa lite andra hundar så då hade människorna

bestämt att jag var ett bra träningsobjekt.

  

Vi tog en promenad på en väg som brukar vara bilfri.

Brukar var ordet för idag kom det bilar hela tiden!

Einar var väldigt intresserad av mina kottar och pinnar, men de delar jag inte med

mej av.

Han fattade snabbt att det inte var någon idé att försöka sno dom.

Jag hade ganska mycket att göra med att kolla av området också.

De vägarna brukar jag gå ett par gånger på våren när det är dags att leta murklor.

  

Inte lätt att vara liten.

Einar tog sej inte över snövallarna.

Fast ibland lyckades han klättra upp på de mindre.

  

Han visade intresse för att samla på mindre pinnar också.

Blir nog hund av honom.

Var en trevlig promenad i skogen (på vägar).

Nästa gång ska Einar komma och hälsa på mej för att få se lite andra ställen.

Kan nog lära honom en del då.

Efter att ha varit hemma och slappat ett tag så var det dags att gå ut igen.

Hade en ganska normal tråkpromenad.

Men när jag passerade affären.....................

  

Min fd schäfergranne Bella.

Mycket trevligt för det var länge sen jag träffade henne.

  

Vi hjälptes åt att passa affären ett par minuter.

Hade varit mycket bättre om vi sluppit de där onödiga kopplen.

Svårt att busa då, men det var i alla fall trevligt att umgås.

Matte påstår att nu ska jag ha en lugn helg eftersom jag haft så mycket att göra

hela veckan.

Mänskliga dumheter.

Jag gillar att ha mycket att göra!

Gärna som denna vecka med dejter varje dag,

Med tur så lyckas jag träffa nån trevlig dejt i morgon också.


 
 
Giah

Giah

12 mars 2010 19:59

Tack för senast, det var så skoj att din matte bromsade hos mig!!! Tunnan fick du loss så det blev lite för mycket tunnrullning i mitt tycke...funderar på att gömma den nästa gång ;) Nä jag bara skojar...Klart du får rulla tunna hos mig :)
Matte har skrivit blogg ÄNTLIGEN...Blev en roman i bildform...Du är med på en bild...
Hoppas vi ses snart igen!!!
Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Rudi

Rudi

12 mars 2010 22:15

Jo, matte hade ju skvallrat att Einar är en Fralla. Han verkar cool! Den pinnstorleken Einar släpar på, det är samma storlek som jag gillar. Kvistar, det är lagom det!
När levereras Nellie och Jolina till mig?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

12 mars 2010 22:34

Jaha, då hade jag fel då, det var en fyrbening som du skulle träffa och jag som nästan trodde att din matte träffat en gube med namnet Einar, hihi.

Vicken fräsig jycke den där frallan, men han var ju bara en lite valp inte konstigt att han hade problem med snöhögarna. Jag kan inte förstå att du har så mycket snö kvar, du bor ju så långt söderut så du borde ha vår nu.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

12 mars 2010 22:50

Snacka om tjejtjusare alltså... :)

Gick tydligen rätt bra med Einar också, sedan du satt honom på plats. Var och en ska ha sin egen pinne!
8 månader är ju inte så gammalt precis - förresten en väldig skillnad på en pyreneer och en "fralla". Till och med större än mellan en collie och en jappe, säger matte.
Men det är faktiskt inte storleken som räknas!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

12 mars 2010 23:26

Härligt med både Einar och Bella, även om Einar kanske behöver växa till sig lite innan han klarar av dina skogspromenader. Han lär väl försvinna helt i spagroparna...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

13 mars 2010 00:23

Voff! *Haha*, vi tänkte samma.....tjejtjusar Sigge :)) & vackra Bella, men vem kan motstå en så stilig & snäll kille som en vacker svampisvovve.
Einar, vilket vackert namn på en otroligt söt voffe.
Vi skulle inte ha något emot att ha hela erat gäng vovvar som kompisar :)

Ha en fin helg!
Svansvifft!

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

13 mars 2010 01:06

Mmmm fralla är gott till frukost... oj, jasså förlåt Einar, jag missuppfattade visst alltihop... näe jag bara skojar lite. Han verkar vara en shysst kille så ta väl hand om honom Sigge och lär honom allt du kan...

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

13 mars 2010 02:09

Så himla söt Einar är. Nu går mamsen igång igen, som om det inte skulle räcka med våra bebbar. Nu önskar vi er en gosehelg och massor av pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Tidus

Tidus

13 mars 2010 13:05

Vilken tur Einar har att han får en så stilig ledsagare :)

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cathrin

24 mars 2010 11:21

Einar hälsar och tackar för promenaden. Han upptäckte efter det att pinnar är mycket skojiga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards