Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Lyckats fördriva dagen

Av Sigge Svamphund - 4 mars 2010 17:51

Har egentligen inte hänt nåt av värde här idag.

Matte skjutsade mej i alla fall till en skog plogad väg.

Utled på att bara ha några få ställen att välja på.

  

På väg mot dagens eventuella äventyr och fynd.

Jag har bråttom vilket matte inte har.

  

Depp.

Där jag ligger i snödrivan där brukar jag kasta mej i sjön och simma.

Undrar om isen är borta till hösten möjligen.

  

Grävde förtvivlat efter min bra spagrop.

Ingen som helst framgång bara snö, snö och ännu mer snö.

  

Snö är så djup att det är svårt att komma in under granarna för större behov.

Dagens kreativa lösning blev en gran som stod i snödrivan.

Som hund i nöd måste man vara uppfinningsrik.

  

Till och med i skogen är snödrivorna jättehöga nu.

Men det är tur att det finns några plogade vägar i alla fall.

Vi har ingen skare och snön är väldigt lös och djup så det går ju inte att

komma fram nånstans.

  

Det här kallar matte för vårtecken.

Istappar har bildats på ett berg och det droppade faktiskt lite från dom.

  

Det här brukar vara en bra väg där det kan finnas trevliga fynd ibland.

Men det gick inte att gå där.

Får vänta tills snön sjunkit ihop eller ännu bättre försvunnit.

  

Hade tänkt försöka gå i skogen som syns bakom mej.

Men jag höll på att försvinna redan i snödrivan så det var bara att glömma.

Gjorde en liten utgrävning istället.

Hittade inget skoj där.


  

Monstret från de sörmlänska skogarna anfaller!!!!!!!

Nä bli inte rädda, det är ju bara jag med en kotte i munnen.

Att jag kämpar förtvivlat för att komma över snövallen behöver vi inte prata

så mycket om.

Satt fast med bakdelen och oförstående matte ansåg att jag fick skylla mej själv som

gav mej ut i djupa snön.

Annars så pysslade jag mest med vanliga hundgöromål.

  

Tänkte träna min vackra kropp med träningsträdet.

Gick inte.

Slet mycket, men lyckades aldrig få loss det ur snön.

Resten av dagen har mest gått i tråkighetens tecken.

Slappat, gått ett par tråkpromenadr och slappat igen.





 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 mars 2010 18:18

Det är ju inte klokt vad mycket snö det är runt om i vårat avlånga land. Nu får det faktiskt bli vår, så man kan simma och bada. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

4 mars 2010 18:22

Vi har hittat monster-spår i våra skogar här i Julita! Jag tror att de är på väg mot Sigge-skogarna! Se upp!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

4 mars 2010 19:01

Grattis i efterskott Sigge! 6 år är klart imponerande. Och du håller ju som alltid igång, ser jag. Men hörru, hur många dagar är det till barmark tror du? Jag gissar på snöfritt den 20 mars. Vad tror du?

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

4 mars 2010 19:07

Har inte varit så mycket skojsigt här heller om man bortser från några promenixer men de blev korta för det var kallt åt tassarna. Sen blåste det en äcklig vind här, så det kändes som om man gick naken.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

4 mars 2010 20:10

Voff Sigge! Vilken fin bild på välkommstsidan du har nu :)) Super fin bild.

*hihi* vilket fint snömonster.

Ha det fint & sköt om er!
Svansvifft!

 
Tuna

Tuna

4 mars 2010 22:29

Jag får överlämna en födelsedagspuss i efterskott. Jag vet inte om du är intresserad av mig, men jag är allt lite kär i dig, speciellt nu när du har en snygg bild i vinjetten.

Dina marker liknar mer och mer mina trakter. Inte helt fel. Men jag fårstår att du saknar badmöjligheterna. Men dom kommer säkert. Det lär bli ganska blött när snön börjar smälta om ett kvartal eller så.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

4 mars 2010 22:35

Upp med humöret nu, snart kommer det en vår. Hörde just nu på nyheterna att våren har kommit till Skåne!!!! Undrar just var den är, har just inte sett den, men säger dom det på vädret så är det väl så.
vårpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

4 mars 2010 23:16

Såja, opp med humöret! I morgon är det fredag med öron och knorr! Då blommar säkert korvbuskarna igen... Nattkram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

5 mars 2010 00:38

Såg attdet har kommit snällisar till gröna männens skog, och att dom fikar ovanpå ditt dass! Hm - hoppas dom inte märker nåt...
Kul i alla fall med vaktombyte där, bådar gott för framtiden.

Du får göra som jag - svälja stolthet och blyght och sånt och göra tvåan på vägen! Det gör jag numera, och då tar matte bort den. Men när snön försvinner, då återgår jag till att bli mitt sanna och mer diskreta jag. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

5 mars 2010 10:37

Ååå, GRATTIS Siggevännen! Vad fina presenter du fick! Precis vad man vill ha som hund!
Himla bra att de där trista typerna bytts ut vid gröna männens hus. Alla vakter borde gilla glada och snälla 6-åriga svamphundar!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards