Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 25 februari 2010 17:30

Nu ni har jag hittat honom!

Vem?

Lugn det kommer lite längre ner här men jag tror att det finns en vår i sikte!

Blev skjutsad till Gröna männen skogen.

Matte trodde att det skulle vara lugnt där idag.

  

Det här gillade inte matte.

Öppen vägbom kan med otur innebära Gröna män.

Men var vi nu där så var det bara att gå och hoppas på att de inte var där och lastade

i och ur alla hemliga bilar.

  

Lugnt och fridfullt inte en Grön man nånstans.

Utnyttjade självklart dasset.

Men det är dålig service, tycker att de kunde skotta åt nödig svamphund.

De hade minsann alldeles snöfritt framför de andra gröna husen.

Jag fick plöja mej fram genom snön.

  

Försökte ge matte en lektion i hur man uppför sej i diken utan att snödyka.

Mycket enkelt man bara hoppar ner och står där.

Förövrigt så påstår matte att snödyken absolut inte ska bli en vana.

Två gånger är två för mycket!

  

Hm, ner var en sak så skulle jag tillbaka upp.

Kändes som om jag tagit mej vatten snö över huvudet.

Matte trodde att hon skulle vara tvungen att hjälpa till och dra upp mej innan jag

äntligen hade fast mark under tassarna igen.

  

Det var nog en stund sen det satt nån jägare på pass här.

  

Det här var inte heller nåt smart drag.

Skulle markera granen lite.

Men lyfta på benet i all snön var inte så lätt.

  

Sen hittade jag honom.

Här ligger Kung Bore och ser utslagen ut.

Tänk att han gömde sej i en av mina skogar!!!!!!!!!!!!

Han trodde säkert att Gröna männen skulle ge honom skydd.

Jag sa åt matte att stå alldeles stilla och hålla tyst.

För nu skulle jag den stentuffe svamphunden ha ett samtal med Kung Bore.

  

Jag tog mej fram till honom.

Först pratade jag med honom och berättade om mitt brev, som han inte hunnit läsa.

Sen sjöng jag våran kampsång men jag använde en vaggvisemelodi istället.

Bad honom snällt att han skulle gå och lägga sej och vila ordentligt efter allt slit.

Smög tyst där ifrån för han såg så sömnig ut så jag hoppas att han sover

ordentligt nu.

Alldeles efter att jag lämnat honom så kom solen fram och det hördes fågelkvitter.

  

Den här stigen genom skogen har jag inte kunnat gå på evigheter.

Gjorde ett tappert försök idag.

Men fick ge upp på en gång.

Matte lider med mej när hon ser hur gärna jag vill gå alla våra bra stigar och så

går det inte att komma fram.

Om nu Kung Bore somnade ordentligt så kanske det inte dröjer så länge innan

jag kan använda alla stigarna.

  

Som sagt det är snart tisdag och spagroparna är fortfarande borta.

Här letar jag förtvivlat efter vatten-

Brukar finnas massor med lukta gottvatten precis där.

Men inte idag.

Bara en massa snö.

  

Avslutningsvis så får ni se en bild på mitt dass.

Söderläge och strålande solsken, snart är det (kanske) vår och Gröna männen

öppnar fönstret när de ska fika.

Say no more..........................


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards