Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Vanlig dag

Av Sigge Svamphund - 1 september 2009 18:02

Matte är ju typ 180 år igen så idag skulle vi ta det lugnt hade hon bestämt.

Hörde nåt om att det har varit så mycket senaste dagarna så jag går inte under av en lugn dag.

Blev i alla fall skjutsad till en skog jag inte besökt på länge.

Började mindre bra.

Ingen klass på spagroparna!

Fast jag har två sjöar och en bäck där så i sjöarna badade jag massor.

Bäcken var inte i bästa skick, men en del grejande blev det.

Tillverkade ganska mycket flis av en gammal trädstam.

Nu när det börjar bli höst och svalare så kan det ju vara bra att ha ett lager om nån vill köpa.

1 säck svamphundsflis kostar 2 grisöron har jag bestämt.

När jag gick förbi huset långt bort i skogen så kände jag för tunnrullning.

Skit!!!!

Fullt med vatten i tunnan.

Jag slet hårt med att försöka välta den och matte trodde att mina tänder skulle ryka all världens väg.

Var tvungen att inse att jag inte rådde på den, måste alltså träna mera.

I stället så plaskade jag i den så jag i alla fall hade nån nytta av den.

Sen gjorde jag ett fynd i skogen.

Hittade nåt alldeles nytt och var mycket stolt.

Gillar nya fynd.

Matte fick väldigt roligt när hon såg vad jag fyndat och läste texten.

Tvi vale!!!!!!

Lömska portabla tortyrkammare i skogen!!!!!

Tro inte att jag gick med på mattes förslag att testa den inte.

Tröstade mej med att hitta en underbar spagrop istället och gjorde utmärkta inpackningar.

Sen hittade matte en ny stig som vi provade.

Perfekt för vi kom till nya ställen vid min ena sjö.

Jag provade gensat ut ett helt gäng med nya trevliga badplatser.

Den stigen ska jag absolut ta med matte på fler gånger.

Jobbade en hel del som svamphund också.

Måste bara visa den här lilla strävsoppsvalpen som växer lite annorlunda.

Normalt växer de på marken men denna har valt att växa på en gammal stubbe.

Tillbaka hemma så hade matte fått post.

Det här smycket låg i brevlådan från en av mattes nätvänner.

Det är ett avtryck av en vargvalpstass och passar matte ypperligt eftersom hon gillar alla våra stora rovdjur och vargar i synnerhet.

Kom som tack för att matte skickat nån svamp till henne.

Sen var jag tvungen att passa huset.

Matte skulle till människoveterinären.

Det blev visst en riktig soppa med ett besök som tog två timmar istället för en kvart.

Helt plötsligt trodde nån människoveterinär att det kanske inte alls var borrelia utan den där nya influensan.

Matte hade mest skrattat åt pådraget med isolering av matte, en massa prover och skyddsutrustningar.

Vad som är fel har de inte kommit på men matte har i alla fall inte den där grisinfluensan.

Rättare sagt de symptomen stämmer inte riktigt med mattes.

Så människoveterinären ska ringa till henne framöver för att berätta provsvaren och om det ska bli epnicillin igen.

Matte tänker efter denna cirkus inte gå i närheten av människoveterinärer på väldigt lång tid.




 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

1 september 2009 19:34

Min matte vill göra en sån avgjutning av min tass. Fast inte till smycke. Hon säger att hennes hals inte klarar den tyngden. Undrar om hon menar att jag har stora tassar....
/Doriz

Vackert var smycket!!!! Undrar jag hur det var gjort.
Och du; krya på dig!
/Matte

http://www.kattarina.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 september 2009 19:52

ja du verkar då kunna allting, hitta svamp, göra flis och hitta fynd i skogen. Väldigt snyggt smycke. En liten tröst till din Matte. Synd bara att din Matte blivit sämre igen, be hon krya på sig. Kan inte vara roligt att ha en som är 180 år. Ha det så bra så länge.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

1 september 2009 20:54

Tänk vilka fynd du hittar :) Tortyrkammare i skogen och en tunna FYLLD med vatten...Tänk om du lyckats välta den ;) snacka om bad!!!
Va försiktig!!!
Valparna växer så de knakar, dom har snart dubblat sin vikt...Jag har tydligen mat så det räcker!!!
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ina

Ina

1 september 2009 22:13

Stackars din matte, låter jobbigt med besök hos läkare och grejjer. Hoppas du tar hand om henne lite extra nu när hon inte är ok.

Matte hälsar att hon inte vill ha några valpisar, inte ens efter en sån stilig kille som dig så jag får nog snällt hålla mig hemma om jag inte kan rymma bort till dig ett tag.... Fast risken är att Tim blir lite sur på mig så, han är redan kränkt för matte ser till så att jag och han inte har det för mysigt ihop.... suck...

http://timsevimse.blogg.se

 
Marianne

Marianne

1 september 2009 23:12

Jag hoppas matten ska krya på sig. Och slippa gå till fler hysteriska vettar som ser spöken.
Smycket var vackert och jag gillar också stora rovdjur. Drömer om att få se en varg i frihet.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

1 september 2009 23:18

Jägarns så snyggt smycke! VILL HAAAAAA. Undrar om man kan stoppa hundarnas tassar i lera ( ja det stoppar dom ju sina tassar i varenda dag..)som man kan bränna i vanlig ugn...hmmm tål att tänka på!
Ja du Sigge en sådan dusch har jag till Primo när vi kört sök i väldigt varmt väder....vilket va förra året.
Nää nu är jag slut!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

1 september 2009 23:21

Säg åt din matte att det är fästingar hon inte ska gå nära! Hade varit kul att se dig pröva fyndet... Kram, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

2 september 2009 00:14

Viste du vad du hade fyndat? En duschgrej. Det var väl inte riktigt meningen? Inte roligt att matte har blivit sämre igen. Hoppas hon kryar på sej
pussar

http://lagottoflickorna

 
Hunden Liza

Hunden Liza

2 september 2009 00:19

Asså de där veterinärerna verkar inte riktigt kloka, de måste väl hört att din matte inte sa nöff?

http://hundenliza.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

2 september 2009 07:09

Men är det inte lite synd om din matte??! Alltså, är det dom där "äckel-fästingarna" som gjort henne sjuk...? Tvi vale, min matte ryser bara hon tänker på det, måtte vi aldrig mer stöta på nån! Ta hand om din 180-åriga matte nu och hoppas hon kryar på sej!
Kramar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

2 september 2009 08:29

Stackars din matte och ändå tar hon ut dig på sådana äventyr. Min matte börjar bli lite yngre nu så vi har plockat en del svamp och bär i skogen, men jag vill bara reta rådjuren jag!
Vet inte riktigt vilken väg vi åker hem när vi lämnar Norrland men jag lovar att höra av mig om jag är i närheten av dig, vi kanske inte behöver svära åt varandra då...
Ge matten en nospuss från mig så hon kryar på sig.

http://marno.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

2 september 2009 11:36

Vilken fin present!

vilken tur att matte inte drabbats av grissjukan! Vore ju hemskt om hon fick den.
Matte får krya på sig så hon orkar gå ut i skogen och leta trattisar.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

2 september 2009 11:44

Kan ingen vänlig själ, hitta på något så vi kan utrota de där läskiga krypen som gör din matte sjuk. Vi tycker så synd om din matte, sen har hon tydligen hamnat hos en doktor som verkar vara släkt med den matte var hos sist. Det hon sökte för brydde han sig inte om, utan allt annat påpekade han, matte var inte alls glad när hon gick ut. Hon har undrat om det inte skulle vara billigare för sjukvården att ta tag i det patienten söker för i stället för att dra upp allt annat. Hon funderar på att gå till kossadoktorn i stället, för där fungerar det bättre.

Hoppas att din matte blir frisk snart och inte känner sig så gammal. Du ser i alla fall ut att ha haft kul, men du får sluta hitta saker som förtäckta duschar som du gjorde nu. Det skulle kunna ge din matte idéer och såna ska man undvika att de får.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa&co

3 september 2009 19:02

Voff på er!
nej men, stackars Sigges matte, hoppas verkligen att hon blir frisk
(om Sigges matte vill, kanske vi kan luska reda på vad "fästing doktorn" heter, som mattes kusin varit hos?

Vilket fint halsband ni fått :)

Vänliga voff till er alla & krya på dig hälsning till din matte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards