Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Tänker sälja matte

Av Sigge Svamphund - 19 augusti 2009 18:05

Är det någon som vill köpa min matte?

Hon är extremt billig efter dagens påhitt.

Förrsten jag kan till och med tänka mej att betala ett par grisöron för att bli av med henne.

Om ingen nappar här så får jag väl annonsera ut henne på Blocket.

Dagen började som vanligt med morgontoalett och andra viktiga hundgöromål.

Sen följde jag med till Eskilstuna.

Blev väldigt glad när matte stannade där människovalparna Oliver och Adam bor.

Såg fram emot massor med skoj bus och nya kurser med Oliver.

Stor besvikelse.

Bara människovalpen Adam hemma.

Oliver var på det där människovalpsdagiset.

Gjorde ett par försök att träna Adam men han fattar fortfarande ingenting.

Fast ok, ett framsteg han tittade intresserat på mej så snart kan jag nog börja mina kurser med honom.

Sen fick jag passa min bil medan matte var på gubbdagiset med skrivaren igen. Fast nu kom hon tillbaka med en helt ny och fungerande sån.

Så blev det mer passa bil medan det skulle handlas en massa i en sån där affär med människomat.

Väl hemma igen så skulle jag gå och bada.

Nu kommer också förklaringen till varför jag tänker sälja matte.

Titta här.

Vanliga normala simturer efter min fender.

Badade massor.

Men sen.................

Detta är absolut inget jag fyndat.

Förbaskade skitmatte, det är SCHAMPOOFLASKAN!!!!!!!!!!!!!!

Ännu värre.

Hela min päls insmetad med vidrigt stinkande schampoo.

Dessutom satte hon på mej både halsband och koppel för att jag inte skulle rymma under tortyren.

Jag hade rymt långt bort om jag insett vad som skulle ske.

Äntligen får jag chansen att kasta mej i sjön för att bli av med äckelschampoot.

Min päls som var i så perfekt skick med en underbar doft av surt myrvatten, leriga spagropar, stillastående dyvatten och andra trevliga dofter!

Titta vad mycket skum det bildas efter mej!

Undrar om skitmatte överhuvudtaget begriper hur mycket jobb jag lagt ner på min vackra päls och nu är allt förstört!

Här var jag riktigt orolig. En stor fläck mitt på ryggen.

Trodde att jag skulle bli flinits eller få hemska frätskador.

Men efter mer simmande så försvann den.

Nu går jag runt och stinker av äckelschampoot, dessutom är det nån mintdoft.

Vidrigt!

Mötte i alla fall inga andra hundar när jag gick från sjön.

Skäms för hur jag stinker nu och det kommer att ta tid att bygga upp lukt och pälskondition igen.

Dessutom är det ju brist på spagropar så detta är allt annat än bra.

Ni förstår varför jag tänker sälja matte hoppas jag.

Matte försöker dessutom muta mej!

Idag har det varit alldeles svampfritt så just nu används svamptorken till det jag anser att den ska användas till.

Torka blodpudding åt mej.

Hjälper faktiskt inte att försöka muta mej.

Ska sälja henne!

Fast blodpuddingen kan ju torka klart först.

Så tar vi väl en svamp idag också.

Blek taggsvamp.

Den börjar finnas nu i mossig barr och blandskog.

Ofta kan man hitta väldigt många på ett ställe då de gärna växer i klungor eller långa lite krokiga linjer.

Hatten är blek med inslag av gult eller gulrött.

Den känns lättast igen på taggarna på undersidan av hatten.

Blek taggsvamp är en mycket god svamp som med fördel kan blandas med andra.

Om du bara hittar lite kantareller t ex så är blek taggsvamp perfekt att dryga ut med då den tar smak av kantarellerna.





 
 
Ingen bild

Hangar Kajsa

19 augusti 2009 20:21

Hej Sigge!
Jag och min hund "lilla syster" har fått rävskabb :( matte är inte glad, och vi ska ringa min hund doktor igen i morgon, då vi inte fått tag i henne, så jag ska snart bada i något illaluktande grejs, och inte får jag träffa och leka med mina hundkompisar heller nu när vi kan smitta andra, Min matte kallar mig lus-hund & lortgris....jag ska alltid rulla mig i en massa skolj ute.

Matte behöver bara titta på mig nu, så blir hon att klia sig överallt, få se om min hund-doktor vill att jag kommer in (brukar få godis av henne, för jag är så snäll :o)) sen säger hon
-Jaha du Kajsa, vad har du hittat på den här gången?....-va då! jag....allt är min mattes fel, tycker då jag.

Kanske skulle sälja min matte jag också,
vi kan ju göra ett paketpris på våra mattar du och jag Sigge.

Kommer att gå åt många grisöron innan jag blir kompis med min matte, när hon ska ge mig skabbmedel och förbjuder mig att leka med kompisarna,,,fast matte säger att mitt grisöronkonto ligger fortfarande på minus, jag går till husse i stället, där ligger kontot på flera hundra i plus.

Voff & nospussar!

 
Giah

Giah

19 augusti 2009 20:24

Fy va tråkigt att inte din matte kunde bromsa och svänga vid oss om ni nu ändå åkte förbi :( VILL JU TRÄFFA DIG!!!!!!!!!!

Men tycker inte du ska sälja din matte!!!! Hon är faktiskt av den bästa sorten!!! Tyvärr slipper du nog INTE schampo även om du byter matte...DOM ÄR SÅ mattar, ska rengöra en när man luktar som bäst ;)

Men det är ju inte värre än att du kan rulla dig i någon bra spagrop igen eller hur :)
Och ett + till du fick ju simma bort eländet och slapp tortyrkammaren...TÄNK POSITIVT!!!

MASSOR AV SLAFSIGA PUSSAR SÅ DU BLIR LIK DIG IGEN :)
Din Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Giah

Giah

19 augusti 2009 20:29

Förresten tänk om du inte får komma hit om du säljer din matte...Vill inte ens tänka tanken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PUSS PUSS PUSS Giah igen

http://www.belgarhuset.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

19 augusti 2009 20:47

Men jäödrans, det smittar visst!!!! Vi annonserar ut båda två på Blocket. Jag kan lägga in två griöron och en trasig fin fotboll för de som tar dem!

http://www.kattarina.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 augusti 2009 23:12

Men stackars dej, vilken tortyr.!!! Men sälj för tusan inte din matte, vem vet vem du får sen? Det är som papsen brukar säga om att byta bil, det är bättre att behålla den gamla, den vet man vad den går för.
pussar

http://lagottoflickorna

 
camilla

camilla" title="http://www.bentley.bloggagratis.se]camilla[/url]" target="_blank">www.bentley.bloggagratis.se]camilla[/url]

19 augusti 2009 23:17

Men hallå vilket nedrigt trix hon körde matte!!
Men som övriga sagt...sälj henne inte du skulle ju kunna få nån som vill att du luktar mint varje dag!

http://http:/ www.bentley.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

20 augusti 2009 00:22

Nja, kanske du ska behålla henne ett tag till. Hon har ju blodpuddingstorken igång, för din skull väl?

http://tuna.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

20 augusti 2009 07:13

Du, det där var väldigt nedrigt gjort....bada med SCHAMPO! Har väl aldrig hört på maken! Sälj'na du!!! Eller så flyttar du hit, du kan säkert hitta svamp här också...+ att vi har fina badvatten!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

20 augusti 2009 08:48

Hej vi har också försökt sälja våran matte hon är mycket för den där tvätt tortyren. Men så tänkte vi att vad får vi istället en ny matte kanske som är ännu värre så vi struntade i det. Nu har äntligen matte kommit ihåg att lägg in en länk till eran sida så vi hittar hit.

http://www.lagottobella.com

 
Truddelutt

Truddelutt

20 augusti 2009 09:01

DET var ju inte snällt!! Kanske kan jag LÅNA din matte ett litet tag tills du börjar längta efter henne igen. Tänkte hon kunde visa mig sina svampställen ;)

Ha en bra dag! Både matte och Sigge

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Timse med flock

Timse med flock

20 augusti 2009 09:23

Stackars dig Sigge, inget kul när shampoflaskan kommer fram... matte hotar med tvätt här hemma någon dag men jag hoppas fortfarnde på att hon ska glömma bort det.

http://timsevimse.blogg.se

 
Hillman

Hillman

20 augusti 2009 10:29

Stackars, stackars Sigge som måste bada med schampo och så luktar det mint oxå. Mitt schampo luktar inte mycket bättre nån sorts frukt, persika tror jag. Matte har köpt nåt specia schampo, som ska reda ut trasslig päls, det är nån sorts lotion, blä. Kunde vi inte få lukta hund, men vi får väl vara tacksamma att de inte sprutar på oss deo, för det ska visst oxå finnas.

Matte hälsar och tackar för lektionen med bilderna, ni är jättesnälla säger matte.

Taxkramisar och männsjokramar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Stella och Doris

Stella och Doris

20 augusti 2009 12:08

Men sicken luring till matte, förstår att du blev sur, vår matte förbereder alltid oss på schampobad, man vill ju inte bara bli överrumplad.. Men om din matte tar med blodpuddingen så köper vi henne gärna!! Tror dock inte att du vill byta, för vår matte badar oss alldeles för ofta!!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

20 augusti 2009 12:30

tycker din matte är mysig så vi kan tänkas köpa henne, eller va säger vi, ta henne, för ett par grisöron på köpet, o gärna nån sån där torkad blodpuddingsbit oxå så får hon gärna bo här!

 
Ingen bild

Kajsa & matte

20 augusti 2009 15:59

Hej Sigge!
Nu vet vi vad medicinen heter,till människor blir sjuka av fästing bett,
Amoxicillin, eller Doxyferm samma innehåll, mattes kusin fick Doxyferm, då hon är överkännslig.

Hoppas ni får en fin Torsdag!
Voff!

 
Ingen bild

Kajsa & matte

20 augusti 2009 16:01

Hej Sigge!
Nu vet vi vad medicinen heter,till människor som blir sjuka av fästingbett,
Amoxicillin, eller Doxyferm samma innehåll, mattes kusin fick Doxyferm, då hon är överkännslig.

Hoppas ni får en fin Torsdag!
Voff!

 
Hunden Liza

Hunden Liza

20 augusti 2009 16:22

Asså nu måste jag säga att din matte var värsta elak bli tvingad till renhet så där. Fy på matte alltså, men jag tycker ändå inte du ska sälja henne för bra mattar växer inte på träd.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 augusti 2009 18:32

Och vi som trodde vi var dom enda som inte tyckte om våra människor, efter insmetningar av stinkande saker. Och det värsta är att dom tycker vi luktar så gott sen, tycker dom inte om oss före schampooneringar? Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

21 augusti 2009 01:00

Jag kanske kan få ha din matte på långlån? I alla fall så länge så hon kan lära mig å bli svamphund. Min matte bara köper kantareller i olika grönsaksstånd. Hon går aldrig ut i några svampskogar med mig...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards