Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 15 augusti 2009 19:22

Har det inte hänt så mycket i mitt hundliv.

Igår kväll när matte skulle jobba med våra hemsidor så såg himlen helt plötsligt ut så här.

Åskar kom på besök igen tillsammans med hagel och ösregn så det var avstängd dator som gällde.

Fastt matte njöt som vanligt av alla blixtar och allt dunder.

Blev inga besök hos er andra heller av den anledningen.

Idag var jag föstt borta ihop med matte.

Hade ganska tråkigt under några timmar idag.

Ok, träffade en del nya bästa kompisar men mycket tid fördrev jag så här.

Men sen när jag skulle åka hem så blev det bättre.

Hälsade på hos mattes äldsta valp Mattias.

Passade på att träna människovalpen Liam i pinnkastning igen.

Han behöver tränas mer för att bli en fullgod pinnkastare.

Väl dolt i min mun så finns det ett äppelkart.

Alla människovalpar behöver lära sej att kasta äppelkart också så jag hade kurs även i det.

Behöver upprepa det några gånger men sen kommer han säkert att klara det.

Men jag kan inte koncentera mej när de här monstren dyker upp!

Försök hålla kurser när det står två hästmonster och blänger.

Syns hur tydligt som helst att de bara längtar efter att sluka en oskyldig svamphund till middag!

Skällde ut dom, men det hjälpte inte.

Tack o lov slapp jag i alla fall komonstren.

Försökte mej på lite hushållssysslor som att plocka ner tvätten.

Eller egentligen så har människorna gömt en pinne i tvätten.

Alltså slet jag ner den för att komma åt min pinne.

Som vanligt så lyckades jag.

Idag blir det ingen svamp.

Matte är trött och har ont i huvudet så hon orkar inte leta upp svampbilder åt mej.

I stället får ni en ny svamp imorgon och förhoppningsvis ett mer inspirerat inlägg.

Ska i alla fall försöka titta in hos en del av er i kväll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards