Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Nya människovalpen och lite annat

Av Sigge Svamphund - 25 april 2009 17:54

Idag är både jag och matte pigga igen.

Tänker faktiskt börja med att presentera nya människovalpen Adam.

Här är han tillsammans med sin mamma Cissi.

Alldeles ny i världen, bara några timmar gammal.

Han har kommit hem till storebror Oliver idag.

Enligt rapporter så tyckte Oliver att lillebror skulle följa med ut och sparka fotboll!

Tror att han är för liten för det så jag kan ta på mej det uppdraget även i fortsättningen.

Jag ser ju en massa jobb framför mej med att uppfostra ytterligare en människovalp.

Tur att jag har tränat så mycket på Oliver så jag har vana nu.

Idag fick jag åka till min bra skog med min alldeles speciella favoritbäck.

Inte nog med att spagroparna börjar vara bristvara.

Det är alldeles för lite vatten kvar i min älskade bäck!

Om nån ser några moln med hälsovådligt regn så skicka hit dom!

Kasper och matte vann ju tävlingen och Kaspers matte önskade sej två murklor (det är till att vara anspråkslös!) i vinst.

Ingen match för en duktig murkelhund.

Hittade faktiskt massor med små murkelvalpar och någa som blivit murklor.

Hur som helst så är det pris på väg till vinnarna.

Fast de här två på bilden har matte lagt på tork här.

Gick till en av mina sjöar.

Simmade stillsamt runt och lite annorlunda mot vad jag brukar simma.

Helt plötsligt så var jag uppe ur vattnet!!!!!!

Elaka oförstående matte stod på land och gapskrattade och pratade om strandade valar har hon hört om men strandad svamphund??????

Äsch, nån har tydligen lagt en stor sten i min sjö under vintern eller så.

Ska undvika att simma just där.

Var en sån där bra dag så matte hade fika med sej och mackor till mej.

Här håller jag på och äter upp en av dom.

Mycket gott.

Borde inträffa varje dag.

Dessutom fick jag leta efter skinka också.

Av bad, mackor och skinkletning så fick jag en massa ny energi.

Jobbade ännu mera som murkelhund och nosade upp massor med små murkelvalpar.

Kommer att bli hårda tider i skogen när de växer till sej.

När vi närmade oss jägarnas tillhåll jaktstugan så var det nog tur att matte använde hörseln.

Hon tyckte att hon hörde nåt och kopplade mej.

Tur det för hela jaktlaget kom åkande i massor med bilar.

En av jägarna saktade ner och upplyste om att det är koppeltvång nu.

Ja sa matte och visade att jag var kopplad.

När sista bilen försvann bakom kröken så slapp jag kopplet och matte hissade upp glorian från fotknölarna.

Fortsatte att greja med alla viktiga hundgöromål.

De är enklast att utföra utan koppel och jag jagar inga djur.

Nu ska jag försöka hinna med att besöka alla er andra.


 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

25 april 2009 18:26

Sicken liten skrynklig sak, den där människovalpen. Hans matte såg väldigt lycklig ut!
Såna däringa jägare brukar minsann inte ha koppel å¨sina hundar. Och ingen koll på dem heller. För jakthundar kommer fasen inte på inkallning..... Jag jagar inte heller djur. Ser jag ett rådjur så stannar jag, står stilla och tyst och bara tittar. Så jag får vara lös jag med.

http://www.kattarina.se

 
Ingen bild

Marie

25 april 2009 19:56

Oj så mycket spännande det har hänt hos dig! Gratulerar till den nya människovalpen! Sååå roligt! Inget hälsovådligt regn i sikte ens i Skåne... Men ser jag det så skickar jag det till dig! Fast bönderna här i södern blir nog ledsna då skulle jag tro!?

Trevlig helg på er!
Marie - hoppas du minns var...

 
Myrra

Myrra

25 april 2009 21:04

Åh, en sån go liten Adam då! Vilken jättefin lillebror åt Oliver!
Matte fnissar åt det där med koppeltvånget som en del skriver en på näsan om. Faktum är att man inte måste ha koppel men ska vara under sådan kontroll som om man VORE kopplad. Och det är jag. Så det så. Oftast i alla fall;)
Jo, jag veeet att det där jätteträdet var en "tandpetare" - för en stark kille med vacker kropp och massor med spelande muskler, som du Sigge;)Jag får nog träna lite till även om jag ju är ganska atletisk - för att vara tjej alltså!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

25 april 2009 21:28

Men oj....så söööööt! Nu du Sigge får du 2 att hålla koll på....så småningom alltså. När den nya börjar röra på sig.....GRATTIS GRATTIS!!!!
Kram
Susanne

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

25 april 2009 21:59

Människovalpen är ju fin men du är ännu snyggare när du äter mackor! Snuff!

http://tuna.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

25 april 2009 22:03

Ohhh härliga ljuvliga bebeistid!!!
Det strålar av lycka kring den nyblivna mamman!!

Grattis än en gång!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

25 april 2009 22:51

Människovalpar är söta så länge dom är hanterbara...snart vill den killen dra i din päls och undersöka tänderna på dig.
Men sen kommer tiden då dom fattar och kan spela fotboll och kasta pinnar ;)
Kul du haft då i skogen och vid sjön men se mig kommer du aldrig att få att bada frivilligt i en sjö...det finns inte så är det bara. Tagit mig 3 år att doppa tassarna...framsteg säger matte!!

http://marno.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

25 april 2009 23:09

Vilken fin liten Adam du har fått. Lär honom allt du kan när det blir tid för det. Kan berätta vad våran Oliver (2år) sa när han besökte sin lillebror William på BB; VEM ÄR DET????
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

25 april 2009 23:17

Sigge Sigge vi ber så mycket om ursäkt att vi inte har hunnit Gratulera ännu!! Men vi gör det nu GRATTIS GRATTIS till den nya människovalpen! Vi kom på god 3:e plats....inte illa pinkat:) Garvar åt Oliver som ville ut och sparka fotboll med lille Adam:)
Massor av kramar och pussar till dig, Adam,Oliver och hans mamma och pappa!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

25 april 2009 23:24

Åh va han var söt den lille "valpen" Ja du Sigge , nu får du mycket att göra framöver. Men dom växer till sig ganska snabbt tvåbensvalparna så då blir det kul.
Puss på dig
kulan

http://www.sykulan.se

 
Stella

Stella

25 april 2009 23:33

Åh vilken fin liten Adam! Du Sigge, det är inte långt kvar tills han sitter vid bordet och ger dig av maten, så gör alla människovalpar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

25 april 2009 23:55

å sicken söt Adam:)Å så fin, tycker mig känna bebislukten ända hit!!!Å så härligt med små nyföddisar:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 april 2009 00:08

Han är fin den lille människovalpen, det riktigt knyter sig i bröstet då man ser hans lilla ansikte. Jag önskar han all välgång i livet. Och nu har du ju ännu en valp att fostra, men du har ju vannan inne nu så det ska nog gå bra. Koppeltvång gäller inte så lydiga hundar som Sigge. Här har matten limmat fast sin gloria med superlim för det behövs när hela flocken rastas dagligen i skogen utan, ja det där snöret som en del styr sin hund med. Vi har ofta rådjurkid som ligger och trycker i vårt syrenbuskage hela dagarna och ingen vovve skulle ens tänka sig att störa dem. Än mindre jaga något vilt i skogen. Det är bara nästgrannens katter som får jagas bort från trädgården, resterande djur kan ströva runt bäst de vill.
Ha det gott och lycka till med murkel-jakten.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ludde

Ludde

26 april 2009 00:52

Du är verkligen grundlig när du simmar. Jag håller mig på backen än så länge. Vi ska leta i några hundaffärer till efter örthalsband, men om vi inte hittar några, så hör vi av oss. Hare så trevligt med Adam. Dom brukar lukta ganska gott har jag för mig. Kram, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper med matte

Kasper med matte

26 april 2009 02:23

Så fin, så fin, det lilla Adam-underverket. Man blir ju alldeles varm i sinnet!

Matte anspråkslös - ja ibland!
Hon har förresten hittat recept på en grisöronsallad på nätet! Ja jisses...
Hon ska leta efter recept på murkelstuvning också (finns på din mattes hemsida, vill hon minnas).
Fin dag du haft, man får stå ut med bäckar som tappat lite vatten, det finns desto mer i sjön, kan man tänka :-)

http://www.belof.se

 
Timse

Timse

26 april 2009 09:43

Åh vilken liten goding han var Adam, underbara bilder!

En sån där elak gömd sten har jag också i min favvosjö så jag vet hur det känns att stranda...mycket dumt!

http://timsevimse.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

26 april 2009 09:58

Han var söt den lilla Adam. Du kommer säkert att få fullt upp när han blir lite större.

Ojdå är det koppeltvång redan, sådant har jag nästan glömt av när jag nu ingen hund har. Min hund jagade heller aldrig andra djur, han ville helst bara ha dem som kompisar. Det fanns bara ett djur han avskydde och det var ekorren. Dina sjöar är så fina! Igår hittade maken och jag en spagrop i vår skog, men hua vad lite vatten det var i den. Foto kommer nog i min blogg endera dagen.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Katten Sessan

Katten Sessan

26 april 2009 14:23

Hej. Nice liten grabb som dykt upp hos er igen! Ja, nu lär det inte bli så lugnt i ditt liv längre för jag utgår ifrån att du ska sitta barnvakt då o då :)
Jag beter mig som att jag är lycklig, säger matte (sedan tratten försvann). Rusar fram och tillbaka i huset och är ute flera turer om dagen i koppel (JAG KÄNNER MIG SOM EN VOVVE!). Men kopplet ska bort så småningom, ska bara nosa färdigt först och lära känns omgivningen lite. Kram från Sessan.

http://www.kattensessan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokis me matte

27 april 2009 19:36

JÄTTEGRATTIS!!! kolla vilken färskings valp!! å så rart!!!

 
Truddelutt

Truddelutt

30 april 2009 00:14

Åh en sådan söt liten varelse! Du måste vara väldigt stolt! :)

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards