Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Brudar hela dagen

Av Sigge Svamphund - 17 april 2009 17:49

Har haft en strålande bra dag.

Började på förmiddagen när jag skulle gå dagens långrunda.

Fick gå och hälsa på Leonbergerbrudarna.

Trodde att de skulle med mej i skogen men vi fick vara på deras tomt.

Det har nämligen hänt en olycka med deras matte.

En dag när de var ute och gick så fick Cleo syn på något.

Hon glömde att hon var kopplad och drog.

Bara det att hon drog med sej sin matte.

Så nu är matte handikappad.

En massa sår och blåmärken, stukad handled och bensplitter i en fot.

Kommer att ta ett par månader innan hon kan gå som vanligt igen.

Det är en hel del kraft i 70 kilo Leonbergerbrud som bestämmer sej för nåt.

Brudarna ska visst bo hos nån annan en vecka nu.

Sen skulle jag och matte gå runt min närmaste sjö.

Började med att gå genom skogen.

Det är ju mycket trevligt att jag är populär bland brudarna för titta vilka som rymt och ska med mej!

De fick inte följa med så det var bara att vända så de kom hem igen.

Tur att vi bara hunnit ett par hundra meter.

Utan Leonbergerbrudar på rymmen i släptåg så fortsatte jag till sjön.

Badade frå alla mina bra badplatser.

Här håller jag på och simmar ut till rishögen som förut fanns på isen.

Hittade en bra pinne där som jag sen släpade med mej resten av rundan.

Visst är jag fin??????

Så här (och ibland ännu värre) brukar jag se ut under mina skogsrundor.

Löv, kvistar och andra intressanta saker fastnar så bra om pälsen är blöt.

Efter allt ovanstående så var jag hemma och vilade ett tag.

Sen var det dags för dejt igen.

Jag fick följa med matte till hennes vänner.

Där bor gamla sura hundgubben Arnold och trevliga tiken Nellie.

Surgubben Arnold fick hålla sej inne.

Ägande ett par timmar åt massor med skoj bus tillsammans med Nellie.

Vi hade väldigt mycket skoj och Nellie som mest bara träffar gamla stela Arnold hade extra skoj tillsammans med mej.

Jag hoppas verkligen att matte har den goda smaken att skjutsa dit mej oftare.

Imorgon ska jag utsättas för livsfara.

Hoppas verkligen att jag överlever även denna gång.

Jag ska åka till mattes äldsta valp Mattias ihop med matte.

Människorna är ok men................Mattias har en massa både häst och komonster!!!!!!!

Det är alltså förenat med livsfara att att vara hund där.

Matte brukar vara snäll och lämnat ett bilfönster nedvevat så jag kan ta skydd i min bil.

Jag hoppas hon kommer ihåg det imorgon så jag kommer hem med livet i behåll.

 
 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

17 april 2009 18:32

Åh nej...stackars leonbergerbrudarnas matte
=( hoppas hon repar sej fort....men det är klart du skrev ju ett par månader....suck...
Men du har haft kul med Nellie ser vi=)
Ojojoj...då får du vara försiktig imorrn om du ska till såna monster=) Ästher är livrädd för några får som vi har här i närheten hon...då gömmer hon sej bakom matte när vi går förbi....hon säger att dom har hiskeliga horn i huvudet?! Ska säga åt matte att fota dom nån dag...jag Älsa är INTE rädd=)
ha en trevlig fredag kväll=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

17 april 2009 19:39

Men stackars deras matte. Att hon bara hade mage att slänga sig efter så heandlöst... När man har stora flickor ska man bara släppa efter säger jag. Jag är ju stor själv...

Du akta dig för hästarna! De är HEMSKA!

http://www.kattarina.se

 
Myrra

Myrra

17 april 2009 19:57

Ojojoj, stackars leonbergermatte! Dom är starka de där brudarna!
Ska tänka på dig i morgon när du tampas med de där läskiga kossorna. Är INTE avundsjuk. Ska ligga och gosa på min nya kudde mellan mina kofria skogsturer;)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

17 april 2009 22:14

Det var väldans vad brudar du har hörrö....en där och en här...Dom sista här var inga småttingar precis....Bra med välvuxna kvinnor också ju" Det är bra Sigge....du e en sann karl du. Såna skulle det finnas flera av....massor. Men du....var det inte väldigt kallt att bada....å på fyra ställen dessutom....
Brrrrr" Frrryyyyysser när jag ser dig"
Kramar
Susanne o Cia

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

17 april 2009 22:31

Vilka starka polare du har, stackars deras matte.

Matte hälsar att kor inte är så farliga, men akta dig för hästarna, de är lömska....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

17 april 2009 22:46

Tacka matte för mailet! Vi ska köpa ett örthalsband i morgon. Hoppas att du överlever morgondagen trots alla monster!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 april 2009 23:43

Vi säger också, akta dej för hästarna. Dom kan både bita och sparka. När ska du egentligen gifta dej? Vi väntar så på bröllopsbilderna.
pussar och härlig spahelg

http://lagottoflickorna

 
Marianne

Marianne

18 april 2009 00:18

Stackars matten som åkte i backen. Jag hoppas hon snart är kry igen. Leonbergerbrudar kan vara riktigt snabba ibland. Tur att du inte drar iväg med din matte….
Ha en trevlig helg..

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ville

Ville

18 april 2009 08:20

Du har så mycket för dig du Sigge!! Leonbrudarna ser ju jättestora ut...stackars deras matte!!
Så du ska utsättas för hästmonstren....det kommer att gå bra Sigge, ta det bara lugnt.
Jag hälsade på hos kossor igår och matte fotade....jag skällde inte (bara lite när den kom närma)

http://marno.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

18 april 2009 08:49

Men ojojoj... 70 kg hund kan ställa till med mycket. Härliga bilder, verkar som om ni haft en urmysig dag :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

18 april 2009 10:11

stackarrs matte...vilka tuffa brudar :/myysigt annars med tjejerna annars:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

18 april 2009 10:30

Men Sigge du skulle ta mig med dig så vallar jag bort hästarna...Komonster har jag inte träffat men kan nog valla dom med :) matte säger att mina förfäder vallade boskap...Dit hör tydligen komonstren...
Vi ses på måndag hörde jag :)...
Väntar ivrigt!!!!!!!!!!!!!
Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Katten Sessan

Katten Sessan

18 april 2009 11:20

Hej, tack för uppmuntran i mitt lilla tratt-elände, vet inte var jag ska svara dig så det blir på din sida ... :)
Kanske kan tratten försvinna tidigare än fredag men det som är problemet är att stygnen är sydda med ståltråd som "sticker ut" på magen (någon centimeter) och tänk om jag slickar och börjar bita/riva i tråden? Hmpf, vore inte så lyckat. Kansek har do ngn expert som kan svara på det? Hej från Sessan

http://www.kattensessan.bloggagratis.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

18 april 2009 12:01

Som alla andra så lider vi med brudarnas matte, huuu att släpas efter så mycket hund... Kryapåsej hälsning till henne....
Angående dagens bravader, va försiktig!!! Kor&Hästar är myskodjur!!!

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

18 april 2009 15:21

oj, stackars Leonbergerbrudarnas matte. Hoppas hon snart blir bättre. Kan tänka mig att det blir lite drag i kopplet när det är 70 kg hund i andra änden!

Tråkigt att du inte får bli pappa till Giahs valpar! Men du får säkert vara lite extra pappa och lära dem ALLT du kan!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards