Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Massor med bilder

Av Sigge Svamphund - 16 februari 2009 18:00

I dag blir det massor med bilder.

Jag har haft en mycket aktiv skogsrunda med mycket viktiga saker att pyssla med.

Fick åka till min bra skog.

Jag var alltså i skogen med gröna husen och Krokodilsjön.

Började med att leta efter mitt rör som jag brukar busa med.

Ni vet det som finns på film.

Fick leta länge innan jag hittade det. Tror att gröna männan hade flyttat på det.

Men här har jag hittat det och jobbar hårt eftersom det är fastfruset.

Jag lyckades och här befinner jag mej vid gröna männens favorittillhåll.

Alldeles dött och övergivet idag.

Roade mej länge med mitt rör innan jag gömde det på et ställe där de gröna männen förhoppningsvis inte hittar det.

Gick en lång runda på nästan tre timmar.

Letade förtvivlat efter spagropar.

Jodå, de finns men alla ser ut så här.

Mycket deprimerande.

Långt, långt bort i skogen finns det ett hus.

Här kollar jag om det finns nåt som kan intressera mej.

Visst fanns det!

Service måste jag säja.

Gillar när människor tänker på mej.

En vattenkanna helt i min smak.

Det där huset kan matte tänka sej att bo i.

Långt bort i skogen och utsikt över en sjö.

Flyttar hon dit följer jag INTE med!!!!

Detta är utsikten från huset. En äng och en sjö.

Mycket vackert på våren och sommaren.

Men skenet bedrar.

Jag springer i fiendeland.

På sommaren så är det alldeles fullt av regeringens hundätande monster kor där!!!!!

Eller jag vet inte om regeringen äger monstren men de tillhör i alla fall Harpsund som regeringen har.

Jag går alltså bara här när monstren är i säkert förvar i sin ladugård. Fick jag bestämma skulle de alltid vara där så jag kan röra mej fritt.

Det här är extra lömskt.

Hundätande monstren har en hundfälla.

Hemskt otäck att gå på. Tror den ligger där för att om nån stackars hund förirrar sej in till monstren så kommer den inte ut och slutar sitt liv som komat.

Matte påstår att det är tvärtom, det finns för att monsterkossorna inte ska komma ut ur hagen.

Ha, tror jag vad jag vill om!


Men jag är ju en modig hund så jag tog mej över hundfällan.

När det inte är en massa snö så brukar jag krypa under taggtråden istället.

Förstår ni varför jag inte tänker flytta med matte till det där huset?

Passade på att inspektera min bäck.

Sist fanns det ju lite öppet vatten.

Inte idag.

Sista vattenhålet alldeles igenfruset.

Hörde hur vattnet rann under isen men fick aldrig hål på den.

Här är jag desperat.

Behöver en spagrop!

Syns inte på bilden, men jag hittade ett hål lagom stort för en av mina tassar.

Matte som inget begriper bara skrattade åt mej.

Hörde nåt om att när snön och isen smälter så kommer alla mina skogar att vara stora spagropar.

Jaha, men jag behöver spagropar nu!!!!

Eller är det nån som har några stora väärmefläktar att låna ut till en svamphund med spagropsabstinens?????

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

16 februari 2009 18:46

Vi tycker allt lite synd om dig att du inte hittade en enda spagrop! Men du hittade ju lite kul fyn i stället.
Vad fint din matte grejat till bilderna idag.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
molle

molle

16 februari 2009 19:26

du måste vara jätte lycklig ... som hittar kannor..
otroligt snygga bilder

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Myrra

Myrra

16 februari 2009 19:40

Jag förstår fullkomligt att du inte tänker flytta till det där huset! Aldrig att jag skulle göra det heller! Inte en chans!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Stella

Stella

16 februari 2009 19:44

Ja du Sigge, det här med vinter och snö, visst är det kul,men inget går upp mot vår, sommar och framförallt höst, då finns det massor med spagropar, på hösten är de så där gott sunkiga, mmmmm, jag längtar!!!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

16 februari 2009 20:01

Skulle absolut välja huset långt ute i skogen med fin utsikt, risken är obefintlig att monsterkossorna skulle äta upp dig. Kossor äter fortfarande bara gräs!

Vi har fått bollen så vi vet inte var den är köpt, men söker man på "boomerball" på nätet får man ett antal träffar där man kan köpa den. Den är typ okrossbar och håller för elefanter så den är säkert perfekt för dig!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Kasper

Kasper

16 februari 2009 20:15

Modig du är - jag skulle aldrig gå över en sån där färist! Aldrig!! Men korna är jag inte så rädd för, för jag vet att jag springer fortare än dom eller också skäller jag så att dom springer åt andra hållet. Fast lite på min kant håller jag mig allt. Fast min MATTE skulle vägra att bo i ett hus med en massa kor runt sig! För HON går inte frivilligt in i en bebodd kohage! Som om kor skulle äta mattar, hehehe... Dum hon är!

Hoppas förresten att gröna männen inte förstår att det är DU som leker "gömma röret" med dom - för dom vill visst bara leka med gevär och granater och sånt... :-)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

16 februari 2009 21:22

Tre timmar! Det var långt letande. Du är ihärdig. Jag har också gått över såndäringa hundfälla en gång. Det var lite klurigt, men det gick.
Snygga bilder din matte tagit idag.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

16 februari 2009 21:24

Du får säga åt din matte att hon tar yxa med sig och slår upp en spagrop åt dig. Kossor! Det är = mat. När bonden slaktar köper matte och husse, då får vi ben med kött på. Så gott!

http://gaztons.wordpress.com

 
Marie

Marie

16 februari 2009 21:58

Vilka härliga vinterbilder! Jag vill också ha så mycket snö!!! Du får allt vifta lite till med svansen!!!

Kul att ni är med och tävlar hos mig! Lycka till!

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
 Tim med flock

Tim med flock

16 februari 2009 22:27

Massa fina bilder här inne idag...vad du verkar ha grejat och haft det bra idag... Vi har samma problem som du, alla fina spagropar, diken mm är igenfrusna....fast idag hittade jag faktiskt ett fynd, en fin sjärtlapp som jag bar med mig länge...

http://timsevimse.blogg.se

 
kulan

kulan

16 februari 2009 23:21

Men Sigge ... har du oxå ko-skräck. Du är inte ensam. Oj vad mycket du har haft att stå i idag, det var väl tur att du åtminstone hittade en vattenkanna. Jag tycker oxå att matte gott kan slå sönder isen på spagroparna. Abstinens är ju inte bra,voine,voine
kulan

http://www.sykulan.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

16 februari 2009 23:29

Kom hit Sigge. Lilla Prima måste ha hittat en spagrop för hon kom in alldeles jätteblöt och hoppade upp på mamsen. Vad tror du mamsen gjorde då? Jo hon skrek.???? Vi förstår inte var Prima har hittat spagropen för här är det också alldeles igenfruset. Vi måste leta i morgon
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

17 februari 2009 00:04

Åhhh det huset skulle jag oxå vilja bo i!!
Är trött....
Sov sött på er båda två!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

17 februari 2009 08:58

Håll ut Sigge!!! Februari har snart passerat. Om en liten liten stund är vårmånaden här och då ska du se att alla härliga spagropar öppnar sig för dig!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Smilla

Smilla

17 februari 2009 10:41

Ska hälsa från matten att det huset såg helt ok ut!

http://lapptussen.blogg.se

 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

17 februari 2009 12:08

snaaart e våren hääär då kan det badas igen;) synd att så fint hus står där i ensamhet!kramis

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

17 februari 2009 13:09

ja bo bredvid kor om man inte gillar dom verkar ju inte va så kul, de där kofällorna brukar vi ta sats o hoppa över, ellre springa på en smal kant på sidan, matte brukar hinna fundera hur ska vi lösa detta men vi brukar lösa det själva...

 
Ludde

Ludde

17 februari 2009 17:36

Verkar läskigt med hundfällor. Ska också akta mig för såna. Här där jag bor har vi mest "Stockholmsväder" = varken eller... Skicka lite snö är du snäll!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards