Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Lite skogsfynd

Av Sigge Svamphund - 29 september 2008 18:11

Har haft en heldag i skogen.

Matte har hört nåt om att det ska bli regn i veckan så hon bestämde att vi skulle ha en heldag innan dess.

Jag jobbade ju självklart mycket som svamphund men gjorde en del fynd också.

Började med att fynda en liten flaska som jag roade mej mycket med.

Fast matte tog hand om den när jag tröttnat på den.

Skräp ska ju inte ligga i skogen.

Passerade det där huset där jag försökte "låna" en arbetshandske sist jag var där.

Hittade en i dag också men samma visa som sist.

Matte snodde den och hängde upp den i lyktstolpen!

Jag behöver faktiskt ha en egen arbetshandske!!!!

Var på lite nya ställen i den skogen och hittade husruiner.

Det har har visst varit en jättestor jordkällare eller så för länge sen.

Jag undersökte det noggrannt efter eventuella fynd men hittade ingen som var användbart.

Efter en massa mer gående och svampletande så var det dags för fika och bad vid denna sjö.

Jag badade massor och åt självklart ett par av mina mackor.

Fick en massa mer energi av allt badande så jag kunde ägna mej åt att träna med träd och andra viktiga saker.

En del av er kanske minns att jag blev blåst på mackorna och fick banan istället på ett berg för ett tag sen.

När vi var nära där i dag så satte jag mej på första bästa berg för att påminna matte om att det var fikadags igen.

Fick inget fika där jag poserar på bilden, men på rätt ställe så fick jag mackor igen.

Har nog lyckats uppfostra henne till att det alltid ska vara fika där.

Nästan tillbaka vid bilen så finns det ett hus med en massa intressanta saker.

Har gjort många bra fynd där, typ stora högar med däck och annat skoj.

Idag hittade jag en massa prylar i ett gammalt bilvrak.

Här står jag och väljer vad jag ska ta.

Men som vanligt la sej matte i så jag fick inte ta med mej nånting.

Hm, hade säkert haft stor användning av nån sak.

Ja,ja jag kommer säkert förbi där igen så ännu är det inte kört.

Nu är jag trött efter en intensiv dag och ska vila.

 
 
molle

molle

29 september 2008 19:38

men va säger du ,,
egen handske ska väl alla ha..

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maiko på Nysvansat

29 september 2008 19:39

Ja, vad bra att det finns en till som tycker att arbetshandskar är en toppengrej att hitta!Jag samlar också på såna. Dessutom är såna där plastigt kraschande plastflaskor som man knycklar ihop mellan tänderna något som en vettig hund bara inte kan vara utan!

 
Myrra

Myrra

29 september 2008 19:40

Vilken härlig heldag du haft, Sigge! Själv har jag varit hos dagmatte och lekt med alla kompisar, vilket är rätt kul. Jag har också fått en piphöna som är rolig. Gillar pipgrejer.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Tanten

Tanten

29 september 2008 20:46

Ni verkar ha haft en riktigt bra dag du och matte! Självklart är du välkommen att simma i vår sjö ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

29 september 2008 21:07

nä sigge, jag har inte fått någon svampmacka ännu...matte hävdar att hon hittat så lite svamp hittils så hon håller hårt i den vilket jag tycker är lite taskigt, är ju inte mitt fel att hon missar att se svampen i skogen.

Låter härligt med sjösimmande, jag får nöja mig med bassängbad imorgon igen.

http://timsevimse.blogg.se

 
MICKAN

MICKAN

29 september 2008 21:09

Hallå. Vilken härlig ruin du hittat, iallafall som det ser ut på bilden. ;)

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

 
Lexie

Lexie

29 september 2008 22:54

Vilken fin höstdag Sigge, eller hur? du har ju haft mycket att stå i som vanligt också. Fina bilder matte tagit.

http://lexie.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

29 september 2008 23:15

Vilken hjälte du är Sigge. Jag var in under april månad och läste om när du hittade de små kattungarna som någon slängt som sopor. gud vilka hemska människor det finns. Tur at ni finns och kunde rädda livet på dom. Du är värd all heder Sigge. Din matte också! Nospuss från Lilla Lexie.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

30 september 2008 15:34

Men som du jobbar MÅSTE du ju ha egna arbtshandskar, det säger ju sig självt eller hur? Du får ta ett snack med din matte om detta....hälsa från oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards