Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Filmtajm

Av Sigge Svamphund - 4 juli 2008 17:26

På allmän begäran en filmsnutt när jag busar med min frisbee. Den är jättekort eftersom jag är väldigt snabb.

Egentligen så skulle ni ha fått se en film till.

Var till min älskade bäck idag och matte tänkte filma mej när jag sköter den.

Bara så att andra hundar kan lära sej att sköta bäckar och de som eventuellt vandrar förbi den inser att den är välskött.

Har minsann sett bild på min tjej Elfie när hon plaskar runt i den.

Hm, borde ha varit med och visat henne allra bästa ställena.

Men när jag kom till bäcken i dag så var nästan allt vatten borta igen!

Går ju inte att sköta en bäck utan ordentligt med vatten.

Grejade med andra saker som träna med träd och andra viktiga hundgöromål.

Jag har bytt omrösting.

45 stycken röstade

91,1 % tycker att jag ska fortsätta blogga under sommaren

4,4 att jag ska sluta med min tråkiga blogg

4,4 vet inte.

Nu vill jag istället veta om jag ska ha en ny tävling här.

Matte har kommit på en bra sån. Fast den blir inte av förrens till hösten när alla är tillbaka.

Finns ju en del hundar som aldrig vinner och de ska ju också ha chansen fast de är frånvarnade i bloggvärlden nu. Eller vad säjer du Sacco?

Annars har jag inte gjort så mycket idag.

Är så äckligt hett att jag bara gick och badade på eftermiddan för att svalka av mej lite.

 
 
Ingen bild

molle

4 juli 2008 19:49

jag tycker att det räcker om jag vinner!!!

 
Kicki o Jolly

Kicki o Jolly

4 juli 2008 20:49

Till och med Jolly simmade en skvätt igår, det var så varmt i bilen så det blev en paus med tillhörande bad.
Det blir kanske mer sånt efter flytten. Vi får iaf nära till sjön.

http://www.travarens.se

 
Moa

Moa

4 juli 2008 20:50

Nog var du snabb alltid! Jag är också jättesnabb när matte kastar freesbee. Men jag låter dessutom väldigt mycket och skakar och biter i den. Vet inte hur många jag haft sönder. Har tappat räkningen.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
benzon

benzon

4 juli 2008 21:36

wow vad häftigt sååå duktig du är å så snabb jisses...tur inet matte ser det här för jag kan du rakt inte klara av det där..nänä..å föresten gillar jag å bita i allt jag ser ja inte i min apa den är för häftig å förstöra ..fniss.. tävling japp det vill jag vara med på väntar med spänning att det ska bli höst då å hoppas det blir av..jag brukar aldrig vina nåt så jag får hoppas på lite tur.. hare så bra å simma lugnt.. kramiz benzon

http://www.raberg.se/benzann

 
Tanten

Tanten

4 juli 2008 23:40

Åh, vad du är duktig Sigge!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ozzy o Christa

Ozzy o Christa

5 juli 2008 12:28

Ja du är en rackare på att va snabb.
SÅ snabb kan jag *nästan* bli om det vankas något gott att äta... *fniss*
Matte hittade historia under tapeten sa hon.
För mig var det bara gamla tidningar men hon var upptagen en lång stund med att hitta bitar med årtal och sånt.
Människor är lite skojsiga i sina prioriteringar.
Läsa lastgamla tidningar när man kan t.ex jaga en boll!! Obegripligt

http://hissen.blogg.se

 
Latte

Latte

5 juli 2008 12:49

Vad duktig du är, Sigge! Och vad snabb du är, jag hinner ju inte ens tänka...

Kramar "utställningsproffset" Latte och Carolina

P.S Latte har gjort debut i "utställningsringen" (hemma i trädgården) och fick 1:a pris i kvalité... D.S

http://latte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards