Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under juni 2008

Av Sigge Svamphund - 22 juni 2008 18:12

Idag så var jag i skog som jag inte varit i på ganska länge.

Jag tycker att det var en mycket givande tur.

Började med att hitta denna efter den lilla skogsvägen.

Skoj pryl som jag absolut ville behålla.

Tänkte att den kanske skulle kunna passa på min bil eller så.

Tyvärr så hade ju matte andra åsikter så jag var tvungen att överge den.

Jag är ju smart och vet var jag ska leta efter intressanta saker.

Titta, en ny dunk till min samling!

Har faktiskt ingen gul sån så jag ansåg att denna skulle passa mej ypperligt.

Men matte hade andra åsikter.

Fick inte ta med mej den heller.

Ja,ja jag vet var jag har mina prylar till nästa gång jag går där.

Det här är i alla fall dagens bästa!

En spagrop!!!!!!!

Den kan i alla fall matte inte ta ifrån mej.

Gissa om jag grejade mycket i den och skaffade mej en ordentlig lerinpackning av pälsen. Har ju varit alldeles för dåligt med såna en längre tid nu. Borde få gå till den varje dag.

Styrkt av allt grejande i spagropen så hittade jag ett mindre träd som jag ansåg låg fel.

Släpade med mej det ganska länge.

Måste ju hålla min kropp i trim.

Avslutade promenaden med en massa simturer i min sjö.

Pälsen känns perfekt nu efter lerinpackning och bad.

       ***********EFTERLYSNING********************

Hunden Honey som lämnade kommentar igår. Din länk fungerar inte och jag vill besöka dej! Om du läser här igen så lämna länk på nytt!!!!!

Av Sigge Svamphund - 21 juni 2008 18:10

Har inte ett dugg att rapportera från dagen.

Jag har mest slappat.

Matte påstår att jag är trött efter gårdagen.

Nåt hon fick för sej i morse när jag kravlade mej fram från platsen under hennes säng för att sen fortsätta min skönhetssömn i soffan.

Varit ute några gånger, men det har inte hänt nåt speciellt då.

Var självklart och badade ett tag.

Hoppas att det blir en aktivare dag imorgon.

Av Sigge Svamphund - 21 juni 2008 08:47

Här kommer en rapport från mitt firande igår.

Skulle egentligen ha börjat med en bild där jag är ute och åker båt.

Men just då regnade det så en sån bild får jag väl visa nästa gång jag har varit på ön.

Allra första gången jag var på den där ön så fick jag en fender av mattes bror att busa med. Den ska jag ha varje gång jag är där.

Igår fick jag leta länge och tänkte slita bort en annan från bryggan innan den som tillhör mej kom fram.

Kan rekomendera alla andra hundar att skaffa sej en sån, de är skoj.

Titta här, hela Mälaren ligger framför mina tassar och jag bara väntar på att få kasta mej ut för att provsimma.

Fendern är kastad och Mälaren är precis lika simvänlig som alltid.

Behöver jag tala om att jag ägande väldigt mycket tid åt att bada i går?

Den där trevliga ön vaktas av en örn, så jag gjorde mitt bästa för att hjälpa den att vakta.

Människorna åt jordgubbstårta så självklart bjöd jag mej på sån.

Mycket gott. Jag behövde dessutom en massa extra energi eftersom jag hade väldigt mycket att göra.

En människovalp äter nåt och jag försöker bjuda mej.

Nädå, tigger inte alls bara kollar ifall han inte orkar med allt.

Jag fick massor med smaskig mat också så jag blev väldigt mätt och belåten.

Tycker att jag hade en mycket bra midsommarafton med många av mina bästa kompisar, masor med bad och gott käk.

Är ganska trött just nu.

Vad jag ägnara denna dag åt rapporterar jag ikväll.

Av Sigge Svamphund - 20 juni 2008 07:44

Tänkte bara önska alla mina läsare en trevlig midsommar.

Jag ska åka till mina bästa kompisar mattes föräldrar idag.

Alldeles perfekt för på sommaren bor de på en liten, liten ö.

Alltså planerar jag för en midsommarafton med massor med bad, umgänge med fler av mina bästa kompisar, förhoppningsvis en massa gott käk.

Hur min dag var rapporterar jag i morgonbitti.

Ha en riktigt bra dag alla två och fyrbenta!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 19 juni 2008 17:57

Strulet med internet löste sej.

I morse hoppade det igång igen så nu är jag tillbaka precis som vanligt.

Börjar väl med gårdagen och det jag inte kunde rapportera då.

Var som vanligt i skogen igår.

Badade först i min närmaste sjö och sen var jag och badade i en till.

På väg från sjö nummer två så hittade jag en konstig mij i skogen.

Vet inte vad är för nåt men jag släpade runt på den ett tag.

Funderade på att ta den med mej hem, men så lät jag den vara kvar i skogen. Kan ju greja med den nästa gång jag är där.

I stället så hittade jag en handduk.

Förskräckligt vad människor tappar mycket saker i skogen.

Det som jag hittat tillhör ju mej, alltså tog jag med mej handduken.

Bar den i många kilometer hela vägen hem.

Nu är jag alltså stolt ägare till en alldeles egen handduk. Kan säkert komma till användning nångång.

Det är ju stor brist på bra spagropar i skogen.

Hittade den här vattenpölen och försökte använda den som spagrop.

Men det var ingen höjdare. Lyckades inte få till nån bra lerinpackning.

Vill ha vatten i mina bra spagropar!!!

Idag då..................

Råkade ut för passa huset på förmiddan.

Matte skulle åka och handla och ansåg att det var för varmt för mej att passa bilen.

Alltså låg jag här och hade tråkigt.

När hon behagade komma hem igen så insåg jag att inte nog med att hon varit i människoaffärer, hon hade besökt Grisöronaffären utan mej!!!!!!!!!

Alltså Grisöronaffären ska INTE besökas utan mej.

Undrar just hur mycket skoj saker de hade fått hem som jag hade behövt inspektera och helst handla?

Matte hade köpt grisöron, men jag föredrar ju att själv välja vilka jag vill ha.

Sen gick jag till skogen.

Ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål, busa med pinnar och leta efter gömt godis.

Har varit en sväng till sjön och badat också.

Nu ska jag vila så jag orkar fira midsommar i morgon.

Men jag skriver ett inlägg i morgonbitti också.

Av Sigge Svamphund - 18 juni 2008 20:21

Internet har lagt av hos mej och matte.

Matte har pratat med Telia flera gånger idag men ingen som vet när det fungerar igen.

Just nu lånar jag dator hos schäfergrannen Bella.

Med tur är jag snart tillbaka, annars försöker jag ordna korta rapporter när internet är tillgängligt.

Har grejat med en del idag och gjort fynd men det kommer när vårt internet fungerar.

Hoppas att jag snart är tillbaka i bloggvärlden igen.

Av Sigge Svamphund - 17 juni 2008 18:06

Har som vanligt varit i skogen idag.

I mitt tyckte så hade jag en mycket givande promenad.

Passerade det där huset där jag hittade den fina gröna vatten kannan för ett par veckor sen.

Var ju tvungen att kolla om den fanns kvar och om jag skulle få den med mej nu.

Hade tur och hittade en annan vattenkanna.

Samma modell men lite annorlunda färg.

Jag var mycket stolt över mitt fina fynd och hoppades att jag skulle få ta den med mej.

Nähä, matte påstår fortfarande att man inte får stjäla vattenkannor.

Vadå, stjäla jag tänkte ju bara låna den väldigt länge, typ i flera år eller så.

När jag gick förbi jägarnas tillhåll jaktstugan så var jag ju tvungen att kolla om det fanns något intressant. Brukar kunna göra bra fynd där.

Vad säjs om denna gula plastpotta?

Jag tycker att den är jättefin och säkert användbar på många olika sätt.

Men så var det då matte...........

Fick inte alls ta med mej pottan, hon påstod att den var äcklig och allt möjligt konstigt mänskligt tjafs.

Vill ha en potta i brist på fler vattenkannor!!!!!!

Nu börjar allvaret igen!

Detta är årets första små kantarellvalpar!

Jag hade kollat på många av mina ställen men ingenting. Matte påstod att det har varit för torrt och att det dröjer innan de kommer.

Ha!

Jag var ju bara tvungen att överbevisa henne.

Det är ju jag som står för svampletandet och självklart hittar jag alltid svamp!

Behöver jag tala om att matte blev mycket imponerad och jag fick massor med beröm?

Känns bra detta att de är på gång för det innebär att snart är det dags för de där bra heldagarna i skogen med mackor till mej och en massa svamphundsjobb.

Väl hemma igen så firade jag fyndet med ett gott grisöra.

Av Sigge Svamphund - 16 juni 2008 18:00

Idag så besökte jag en av alla mina sjöar som jag inte varit vid på ett tag.

Den var precis lika simvänlig som vanligt.

Jag hade sån tur att jag hittad en spagrop också.

Fixade till ordentliga inpackningar i pälsen. Sen sköljde jag bort dom genom en massa simmande.

Känns mycket bra att ha pälsen i trim igen.

Träffade den här skojiga typen.

Trodde att den kanske skulle vilja umgås med mej. Men den var tydligen eremit för den hoppade iväg.

Kanske var den förälder till alla grodvalpar som bodde i sjökanten.

Mitt badande tog slut när den här gubben började föra liv.

Matte påstod att jag inte alls skulle vara ut och simma när åskan kom närmare och närmare.

Nåt om att det inte var bra om jag var högsta punkten och annat mänskligt tjafs.

På väg till bilen så kom äntligen regnet!

Regnade massor så när jag kom till min bil såg matte ut som om hon hade badat med kläderna på.

Väl hemma så vägrade matte gå ur bilen eftersom det kom en massa hagel.

Men det lugnade ner sej så jag slapp tillbringa resten av dagen i bilen.

Sen har det regnat och åskat en massa en gång till idag, men då var jag inne.

Tack Moa, Maiko och Bella om det är ni som lyckats skicka hit regnet från norr.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards