Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Spagrop, blixt och dunder

Av Sigge Svamphund - 16 juni 2008 18:00

Idag så besökte jag en av alla mina sjöar som jag inte varit vid på ett tag.

Den var precis lika simvänlig som vanligt.

Jag hade sån tur att jag hittad en spagrop också.

Fixade till ordentliga inpackningar i pälsen. Sen sköljde jag bort dom genom en massa simmande.

Känns mycket bra att ha pälsen i trim igen.

Träffade den här skojiga typen.

Trodde att den kanske skulle vilja umgås med mej. Men den var tydligen eremit för den hoppade iväg.

Kanske var den förälder till alla grodvalpar som bodde i sjökanten.

Mitt badande tog slut när den här gubben började föra liv.

Matte påstod att jag inte alls skulle vara ut och simma när åskan kom närmare och närmare.

Nåt om att det inte var bra om jag var högsta punkten och annat mänskligt tjafs.

På väg till bilen så kom äntligen regnet!

Regnade massor så när jag kom till min bil såg matte ut som om hon hade badat med kläderna på.

Väl hemma så vägrade matte gå ur bilen eftersom det kom en massa hagel.

Men det lugnade ner sej så jag slapp tillbringa resten av dagen i bilen.

Sen har det regnat och åskat en massa en gång till idag, men då var jag inne.

Tack Moa, Maiko och Bella om det är ni som lyckats skicka hit regnet från norr.



 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

16 juni 2008 18:33

Kul att du tittade in i min blogg! Vi har flera gemensamma bloggkompisar ser jag: matte följer slaviskt Rally-Sally och Nysvansat. Dessutom läser hon Skogsfrun också. Och här har vi nog tittat in förr.
Det däringa hemska haglet har varit här ute i ingenstans (utanför Uppsala /matte) också! Jag fick inte ens gå ut och kissa för min matte då. Hon sa att när det lät så där illa skulle jag kunna få flyga om det small. Själv tycker jag det lät kul med en flygtur...

http://www.kattarina.se/doriz.html

 
Myrra

Myrra

16 juni 2008 19:11

Farbror Åskar har varit här också idag! Och det regnade och regnade. Jag har varit inne rätt mycket hos dagmatte. Hennes hundar gillar inte regn. Jag bryr mig inte så när matte hämtade mig gick vi raka vägen ut i skogen på en rejäl promenad. Då hade farbror Åskar försvunnit.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Tanten

Tanten

16 juni 2008 20:02

Det har äntligen regnat en massa här med, åskat också för den delen! Grodvalpar - hihi

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Tippen

Tippen

16 juni 2008 21:28

Hallå Sigge!
Härhar de bara kommit en regnskur, ingen åska, inget hagel,vi vill ha mera regn här så det kommer upp sånn där goa saker som du kan leta reda på.

http://tippen.bloggagratis.se

 
benzon

benzon

16 juni 2008 22:06

tjeeena japp åksa regn hagel hrä oxå matte livrädd å ville jags kulle vara inne å hålla tasshanden.. usch å fy för grodor paddor enligt mate då här vimlar dte av dom i trädgråden jag tycker de rä skojsiga men soms agt av inte matte hon ryyyser.. så bra attd u återigen får fixa pälsen i dina spagropar ;) å vad kulig dendära konen såg ut..har nog inets ett så långsmal förut.. häftigt.. ska ner å sussa nu..har lekt å busat med min apa så jag är totalt slut i huvet .. en leksak som höll för en gång skulle ..bra grej enligt matte som rä trött på att jag alltid sliter sönder saker på typ några minuter..men den här var skoj.. hare bäst nu å så hörs vi igen senare i evckan..kramizzz simma lugnt ..benzon

http://www.raberg.se/benzann

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

16 juni 2008 22:22

Oh vilken schysst vattenhåla du hittade...alla mina är uttorkade....suck...

http://timsevimse.blogg.se

 
Marianne

Marianne

16 juni 2008 22:40

Här har det bara åskat men inte en droppe regn ännu. Det börjar se ut som en öken på vissa ställen. Det mesta har torkat bort och det är bara blommorna som finns i urnorna som överlevt denna torka.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

16 juni 2008 23:31

Vilken läskig padda du hittade. Har hört att dom är giftiga för oss hundar.
Det är nog bäst du får ge mig några badlektioner Sigge. Det blir nog aldrig något av mig som baderska annars.
Moa

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

17 juni 2008 07:21

Huaa! Vilken padda du råkade! Akta dig Sigge för dom, de är farligare än kossorna på ängen, kan jag lova. En del av dessa paddor kan spruta äcklig gegga på det de uppfattar hotfullt....och skulle du råka bita i den så kräks du säkert efteråt, det gör katterna här som inte orkar låta dessa paddor vara i fred...
Hoppas åskan har gett med sig så du kan ta nyasim-tag idag.
Katterna hälsar....

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

17 juni 2008 07:48

Ja akta dig för grodor Sigge! Ruskigt giftiga! Min förra hund nosade på en groda/padda en gång och han blev att dregla nåt så fruktansvärt. Det rann som en flod ur munnen på honom. Fy så otrevligt.
Sicken schysst spa-grop !!!!

http://www.bentley.dinstudio.se

 
Charlotte

Charlotte

17 juni 2008 12:07

Det var en söt padda! Men jag visste inte att de var farliga för hundar, det får jag lägga på minnet. Hittar jag en övergiven kon så lovar jag att köra ner den till din skog, tror nog jag hittar dit.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

17 juni 2008 13:25

Självklart var det vi som skickade ner regn och åska. Här finns mycket mer av den varan som vi kan skicka ner, så du får en riktigt blöt midsommar...vad säger din matte då? Apropå regndans - vet du att Maiko betyder "danskvinna" på japanska? Så inte är det underligt att det regnat mycket här , som den hunden hoppar, skuttar och lever rövare... Vi kanske ska skicka ner henne på semester hos dig, Sigge - då blir det säkert fart på alla spagropar!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Kicki o Jolly

Kicki o Jolly

17 juni 2008 16:35

Du har det skönt du Sigge med alla dina trevliga spagropar och simsjöar.
Det enda blöta har kommit uppifrån här, och det har det gjort med besked ett par dar.
I fredags small det dessutom till utav bara fasen. Blixt och dunder, vi blev utan både TV, telefon och bredband. Telefon är borta än, medan uppkopplingen kom tillbaka idag.
Fy fasen för att vara utan.
I morgon blir Jolly lagd på operationsbordet, titthålsoperation i ett knä. Inte roligt alls.
Kram på er

http://www.travarens.se

 
Bella

Bella

18 juni 2008 09:23

Såklart var jag med på ett hörn tillsammans med Moa och majko och puttade regnet till dig! Vi fick förra veckan så vi behöver inte mera på ett tag nu. tyvärr finns inga kantarellbäbisar någonstans.....Matte vill hitta men mig kan det kvitta :-). I kväll är min sista gång på agilityn. Jättekul men jobbigt men som tur är jag får massor av gott gotta!

Kul kompis !? du hittade eller är det mat?? Ser ut som en stor brun sten.... har du provsmakat???

http://orvegard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards