Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Sigge Svamphund - 10 juni 2008 18:18

Haft väldigt mycket att göra idag.

Först så åkte jag på dejt.

Åkte och träffade mina brudar Minou och Tilda. Bodde ju nästan granne med dom förut och träffade dom ofta.

Nu var det länge sen så det var mycket trevligt att träffa dom igen.

Så här ser dom ut. De hade varit hos hundfrissan och jag natar att det var bara för att jag skulle besöka dom.

Jag passade på att bjuda mej på deras mat. Eller jag åt upp den som de lämnat. Mycket gott.

Så var jag ju tvungan att kolla deras tomt ordenligt.

Ok bilden är suddig men det här är min favorit boll. Jag anser att bollen är min. När vi var grannar så la jag alltid ner mycket jobb på att försöka få den med mej hem till mej men lyckades aldrig.

Samma sak idag.

När det var dags att åka så hoppade jag in i bilen tillsammans med bollen.

Men matte tog den så tyvärr är den kvar hos Minou och Tilda.

Ja,ja jag kommer väl dit fler gånger.

På väg hem så fick jag åka till Sagostigen.

Mycket trevligt för matte skulle kolla hur det var med min etapp av Sörmlandsleden där. Läsa gästbok och annat ointressant.

Jag kollade intressanta och viktiga saker.

Som till exempel min favoritspagrop. Mycket nedslående.

Titta så lite vatten det är kvar! Gick inte att få till nån bra lerinpackning inte. Bara lite på benen.

Detta är ännu värre!!!!

Min älskade bäck är alldeles tom på vatten!

Var inte länge sen jag kunde greja plaska runt i den ordentligt.

Hur kul är det med en torrlagd bäck?

Inte alls kan jag tala om.

Hoppas verkligen att det kommer massor med regn så det blir vatten i bäcken och jag kan sköta den som jag brukar göra.

Sen var jag hemma och vilade en stund.

Så fick jag följa med matte till Flen.

Hon tog med sej kattvalparna för det var nån som skulle titta på dom.

Det gick bra för det var bara en kattvalp som följde med hem igen och den ska visst några andra titta på imorgon.

Nu är jag ganska trött efter en intensiv dag och ska vila lite.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards