Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Ny kon

Av Sigge Svamphund - 28 juni 2008 18:04

Har egentligen inte gjort så mycket idag.

Fast lite skoj saker hittade jag.

På väg till skogen så passerar jag stället med alla trevliga koner.

Först så kollade jag den här maskinen väldigt noga.

Matte påstår att en är livsfarlig när den är igång och att jag skulle bli alldeles platt om jag kom ivägen för den.

Men nu var den alldeles avstängd och stilla så jag undersökte den noga.

Eftersom jag gillar såna där vägkoner så kollade jag alla noggrant.

Perfekt för jag kunde göra det utan att bli utskrattad av en massa människor som jobbar där.

Hittade en ny variant som är långsmal.

Perfekt att brottas med, borde få ha en sån hemma. Men har insett att matte aldrig skulle gå med på det.

Hade i alla fall mycket skoj med den och de andra två sorterna som finns där.

Gjorde inga bra fynd i skogen idag. Var i skog där det inte är så lätt att göra bra fynd.

Fast en svamp hittade jag. Det här är en aspsopp. Också en sort som är väldigt lätt att plocka om man är hund.

Matte höll på och fotograferade svampen. Alltså utan mej!

Annars har jag fördrivit tiden med vanliga hundgöromål.

Vadå, det är jag som är svamphund och alltså ska jag vara med på bilder med såna. Alltså satte jag mej snyggt och poserade till hon fotograferade mej med svampen. Nån ordning måste det vara!


 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

28 juni 2008 20:47

Ja, du kan då konsten att hitta dom märkligaste fynd! Du kan snart ge ut en hel bok med alla grejer du hittat hi hi...
Aspsoppen ser nästan ut som en Karl-Johan svamp tycker matte.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

28 juni 2008 21:50

Oj vad mycket konstiga svampar ni kan du och din matte... jag var också i skogen idag men gjorde inga bra fynd, uppräckte dock en bäck som var helt uttorkad, suck...jag som hoppades på en mysig plaskstund.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

28 juni 2008 21:53

Åh... tack Sigge för den lektionen. Så fel det kan bli! Matte säger att hon vet hur en Karl-Johan ser ut. Men se så fel hon hade! Haha...

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

28 juni 2008 22:26

Tack Sigge för grattiset....Jag är så fashinerad( näää hur stavas det?`) av alla dina fynd, skrattar alltid gott åt dem och ryster liksom lite på huvudet åt dig! DU ÄR MAKALÖS

http://www.ackebus.se

 
Sacco

Sacco

28 juni 2008 22:58

Jösses vad du hittar grejer Sigge. Matte tycker att din matte ska fråga Kommunen om inte du kan få anställning som skogsstädare. Då kan du tjäna ihop egna pengar så kan du shoppa loss i godisaffären.
Jo, vi hittade tillfälligt tillbaka till datorn:) Och du var väldigt snabb att upptäcka det:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

29 juni 2008 09:49

Huga vilken hemsk maskin du hittat! Det måste vara en "ko-ätarmaskin"!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ozzy och Christa

Ozzy och Christa

29 juni 2008 13:15

Du hittar då alltid saker.
Jag o husse ska strax gå Lidarundan. Matte har klantat till det och har värk idag så hon skulle stanna hemma o lyssna på en ljudbok ist.

Ha det fint idag
Ozzy o Christa

http://hissen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards