Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Träffat ny kompis

Av Sigge Svamphund - 25 juni 2008 18:31

Hade en ganska anstängande förmiddag.

Jag har ju fått träffa bloggpolaren Ozzy.

Hörde ju att matte pratade om det igår och i morse förstod jag att det var nåt på gång när det bryggdes kaffe och fixades mackor.

Såg att det kom en bil och att matte pratade med nån och att den bilen åkte bakom oss till Sagostigen.

Väl där så fick jag träffa honom.

Så här ser Ozzy ut, han är en cockerspaniel just nu med sommarfrissa.

Vi var på min etapp av Sörmlandsleden så jag hade mycket att visa.

Men matte var tråkig och sa åt hans matte att inte kasta pinnar åt mej eftersom jag aldrig ger upp då.

Spelade ingen roll hur mycket fina pinnar som jag förevisade.

Tyvärr var min bästa spagrop alldeles uttorkad så jag kunde inte demonstrera den. Testade en annan istället men den var inte alls lika bra.

Det var inte lätt att få oss att hamna på samma bild men här är vi i alla fall ute i skogen.

Hade sån tur att vi gick till min sjö. Jag tog självklart massor med bad. Ozzy vågade inte simma utan ägnade sej åt att att doppa magen och titta på när jag badade ordentligt. Ska nog ge honom ett gäng lektioner nästa gång vi träffas. Kanske ska bli simlärare?

Nu finns det faktiskt lite vatten i min bäck igen.

Ozzy testade den och verkade belåten med den. Så klart att den är i bra skick det är ju mitt viktiga jobb att sköat den så att vandrande hundar kan ha nytta av den.

Självklart så var jag ju också tvungen att greja en del i den nu när det finns lite vatten. Mer regn så den återgår till att vara normal.

Tycker att jag hade en mycket bra dag i skogen tillsammans med min nya polare. Kändes mycket bra att få visa en annan hund mina bra ställen.

Men säj den lycka som varar!!!!

Matte skulle gör nåt på Sagostigen och jag fick inte följa med in.

Fastsatt i ett staket och titta vad det är bakom ryggen på mej.

Hemska hundätande komonster!!!!!!!

Trodde självklart att min sista stund var kommen.

Men tack och lov så räddade matte mej innan monstren upptäckte mej och jag hade slutat mina dagar som komat.

Resten av dagen har jag mest slappat.

Ozzy har ett par bilder från dagen i sin mattes blogg.

Den hittar ni här .

 
 
Ozzy via Christa

Ozzy via Christa

25 juni 2008 19:29

Tack för en fin skogsrunda i förmiddags.
Är så trött att jag inte vill göra ngt.
Det gör ont i benen *träningsvärk* säger matte och har lovat mig massage nu..

http://hissen.blogg.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

25 juni 2008 19:34

Så skönt att det har ordnat sig med vattentillgången för dig! Här har det dessutom blåst så hade man haft långa flygvänliga hängöron hade man nog varit nere i Smygehuk nu!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

25 juni 2008 21:08

Schysst polare du hade sällskap av idag. Vi blev nästan lite kära i honom.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

25 juni 2008 21:44

Men fyyy vilken upplevelse, hemska kossor! Fast min matte skrattar mest åt dig, taskig som hon är... Jo, människor är bra att leta upp i skogen, dom har alltid massor med godsaker i fickorna.

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

25 juni 2008 22:48

Kul med nya kompisar! Jag träffade en gammal, i Dalarna, i midsomras. Och tuppar och grisar och höns och hästar. Inga monsterkor, som tur var. Matte är så glad över nya kameran att hon har lagt in en massa bilder på min nästan-blogg! Det har regnat en hel del här hos oss, och snart ska jag också få lära mig att hitta svamp! Matte tycker förresten att du har charmiga öron - och visst är dom det, men mina är OCKSÅ charmiga. Tycker i alla fall jag. Min matte hälsar förresten till din matte att hon noterat det där med Skottvång den 30 augusti.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Tippen

Tippen

26 juni 2008 07:55

Hej hallå Sigge!
Häftiga spagropar du fått tag på, å va sköj att få träffa en bloggkompis, ni såg ut att ha trevligt på er prommis där. Matte har tittat å tittat men inga kantarellvalpar än, de behöver komma mer regn säger.
må så gott

http://tippen.bloggagratis.se

 
Ozzy

Ozzy

26 juni 2008 11:30

Efter mkt sömn lite massage o annat myspys
är jag piggelin och på språng igen.
Tog en promenad med matte nu. Vi har lite olika tankar i våra skallar när vi är ute o går som du kan se på mattes blogg.

Tror matte funderar på att åka till tippen.
Ser ngr stora svarta säckar som står här.
Tror inte som är till prydnad men man vet ju aldrig. Bäst hon tar bort dom innan jag får för mig att kolla innehållet.. hihihi....
Ha det gott.
Nosbuff från Ozzy

http://hissen.blogg.se

 
Myrra

Myrra

26 juni 2008 20:59

Usch ja! Kossor är hur läbbiga som helst! Jag har ju dom alldeles inpå knuten både hos dagmatte och hemma men jag försöker strunta i dom så gott det går. Det är bäst att vara i skogen. Där är man helt säker!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards