Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Varit lite aktiv

Av Sigge Svamphund - 9 juni 2008 18:21

Det är ju fortfarande typ 200 grader ute.

Men idag så blåste det en del och blev lite svalare.

Gick en längre promenad på förmiddan och inspekterade två av mina sjöar.

Självklart är de ordentligt kontrollerade gällande simvänligheten nu.

Men det är för torrt. Den här bäcken brukar jag simma i. Nu är det bara lite vatten och möjligen går den att använda som spagrop.

Passade på att träna en del med det gamla däcket när jag passerade det.

Har ju varit dåligt med min träning nu när det varit så hett.

På väg hem så hittade jag den här högen med rör.

Mycket irriterande när de lägger en hög med rör utan att fråga mej. Jag jobbade mycket med att försöka flytta på dom.

De som ska gräva ner rören bara skrattade åt mej.

Fast jag blev erbjuden att komma och jobba när de ska ner i jorden.

Det här är min tjej Dolly.

Henne var jag och hälsade på vid nästa sväng ute.

Hade mycket skoj på hennes tomt. Passade på att smita över till en granne och stjäla en vattenkanna. Eller stjäla det är mattes ord. Jag fick naturligtvis inte behålla den.

Vill ha en egen vattenkanna!!!

Vad det gäller hunden så har matte inte fått tag på rätt person på kommunen. Men det är en ny dag imorgon.

Har dessutom hört att jag ska på dejt imorogn.

Nu har jag bytt omröstning. De allra flesta besöker mej varje dag och många var här för första gången.

Många tänker ju göra blogguppehåll så nu vill jag veta om ni tycker att jag ska blogga under sommaren.

 
 
Tanten

Tanten

9 juni 2008 19:13

Vilken söt tjej du har! Är det en liten Cairnterrier? Hon påminner mycket om vår Jönsson (må han vila i frid).
Rörläggarna skrattade nog inte åt dig, jag tror att de var imponerade av din energi ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

9 juni 2008 19:37

Jag tror du skulle kunna lära lånehunden ett och annat, det här med spagropar och flytta rör. Synd bara att du bor alltför många mil från lånehunden, han har i alla fall en väldigt bra dyskog att smutsa ner sig i som jag tror hans matte inte gillar. Hemskt med hunden din matte berättade om, jag hoppas hon får tag på rätt person på kommun. Jag ska nog höra med maken hur de ser på saken i vår kommun, maken jobbar med djurskydd bland annat.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

9 juni 2008 19:38

Kom på en sak, vad är det för ras du är? Du har en vacker färg!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

9 juni 2008 20:39

Ute är det enbart torrt eller torrare. Lite regn skulle inte skada. Visst ska vi fortsätta blogga under sommaren. Någon dag ibland går det väl att ta lite siesta från bloggen.
Ha det gott i värmen.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

9 juni 2008 21:39

Vi är nyfikna på hur det gått med hunden som sprang lös igår?
Vi röstade på att du ska blogga under sommaren. Vi kanske inte kommer att vara lika aktiva varje dag. men ett och annat inlägg kommer det att bli från oss.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

9 juni 2008 21:50

Sommar jobba som rör läggare... Ja det vore väl nåt det Sigge ;D
Snygg tjej!

http://www.benley.dinstudio.se

 
Svea

Svea

9 juni 2008 23:10

Hej hej, vi har faktiskt varit och hälsat på dig! Eller kanske inte... Det är inte lätt att hänga med i svängarna när man är kortbent tax och husse och matte drar ut en på minisemester i Sverige. Vi var iallafall i Norrland. Fast det är kanske inte där du bor? Jag frågade matte men hon är ju skåning och kan ingenting om Sverige och själv är jag ju från Danmark. Jag ska leta upp en karta och kolla vart vi var och vart du bor! Vi fick iallafall bada i en jättestor spagrop. Storsjön hette den visst. Matte sa åt oss att akta oss för odjuret men jag såg inget odjur, antar att vi skrämde bort det...

http://hem.bredband.net/setterfnatt

 
camilla

camilla

9 juni 2008 23:19

Ja länka på du så länkar jag tillbaks!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Charlottas

Charlottas

10 juni 2008 08:16

God morgon Sigge, nu har jag pratat med karln min och han säger att om hunden inte tas om hand på rätt sätt i hemmet är det miljökontoret i din kommun som ska utreda hundens hemförhållande. Springer den lös utomhus är det en polissak, om den anfaller djur och människor ska polisen ta hand om den, den är ju även en trafikfara. Så är det i min kommun och jag bor i en av Stockholms kommuner mot havet. Hoppas det ordnar upp sig, du får be matte att inte ge sig om både polis och miljönisse är ovilliga.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards