Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2008

Orkar inget........

Av Sigge Svamphund - 5 juni 2008 18:15

i den här värmen.

Tillbringar mest tiden med att ligga ochslappa nånstans.

Fast det var bra igår kväll när jag åkte med matte till en av alla mina bästa vänner.

De hade nyss ätit när jag kom så jag bjöd mej på en massa smaskiga matrester.

Fläskfilé med färskpotatis och sås borde jag faktikst få oftare istället för torrfodret. Måste se till att hälsa på där ofta och gärna när det är mat på gång.

Det här är vad jag ägnar mej åt när jag är ute.

Bada bada och åter bada. Tur att jag bara har några hundra meter till närmaste sjön.

Det här är min kompis Ollie.

Träffade honom när jag var på väg hem från en badrunda och han passade affären.

Men det var så varmt att vi inte orkade busa.

Ska träffas i skogen nån dag när det är svalare då ska vi busa mycket.

I dag blev matte alldeles vansinnig på en hundägare.

De hade bundit sin hund ute vid ett träd. Där satt den stackars hunden hela dagen och skällde och ylade.

Till slut så ringde matte till kommunens djurskyddsinspektör som skulle åka dit på en gång.

Den där hunden får ofta sitta bunden hela dagarna ensam och övergiven.

Undrar varför man har hund då?

 
 
Tanten

Tanten

5 juni 2008 19:20

Nej, Sigge jag vet att det är så med uppfödning, jag var bara arg och blev lite onyanserad ;). Det är likadant med mina kissar de kostar inte så mycket som renrasiga och jag tar inte ut samma pris heller. I slutändan är det +/- noll men man har haft den oerhörda glädjen att få föda upp dem!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

5 juni 2008 20:01

Man blir så upprörd över sånt! Stackars hund! Bra gjort av din matte att ringa djurskyddet på kommunen.
Cavvetjejerna med matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

5 juni 2008 20:52

Ditt vatten ser mycket kallare och skönare ut än vårt! Men det kanske är tvärtom egentligen... Hur som helst så har vi plaskat en hel del i Storsjön idag. Och sovit...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

molle

5 juni 2008 21:54

WOW din matte är ju värsta Djurpolisen... va bra gjort tycker jag... pust o stön i värmen..

 
Marianne

Marianne

5 juni 2008 22:27

Bra gjort av matte som ringde. Tur att det finns ryggrad på åtminstone någon som ser eländet en del djur lever i.
Nu gäller enbart skuggan eller en tur till sjön. Vi överväger skarpt att ta bilen istället för en promenad till sjön, när vi tar middagsdopet. Ha det gott i böljan den blå.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

6 juni 2008 00:24

Fy fasen nu blir jag åter upprörd!! Vad är det för folk som finns därute?? Ja jag undrar oxå, varför i herrejössenamn skaffar man sig en hund när man inte vill ta hand om den och struntar fullkomligt i hur den mår!!!
Bra att du ringde, ochjag hoppas dom gör ngt åt detta...fasen det har ju varit så varmt så hundarna vill antingen bada eller bara ligga i skugga....
Må gott!

http://www.ackebus.se

 
camilla

camilla

6 juni 2008 08:45

Men va f#n ärä med folk!!???Arrrghhh!!!
Tur att det är ruter i din matte så även denna hundstackare fick hjälp!!!
Trevlig nationaldag på er!

http://www.bentley.dinstudio.se

 
 Timse

Timse

6 juni 2008 10:28

Matte muttrar fula ord år ägaren till hunden som fick sitta bunden....finns många puckon tyvärr. Jättebra att du ringde, tänk om fler vågade agera som du, de behövs!

Jag vill oxå ha en stor sjö och simma i...pust!

http://timsevimse.blogg.se

 
maki  till Sigges matte

maki till Sigges matte

6 juni 2008 16:10

Önskar Er riktigt skön sommar.....det blir mindre och mindre lust att sitta inomhus....
bada,bada,,,,det har vi sommaren till!
Ha det gott!

http://maki.bloggagratis.se

 
sacco

sacco

6 juni 2008 22:32

vad är det med folk? värmeslag? hundägare brukar matte annars tycka är redigt folk..

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards