Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Hjärndöda människor

Av Sigge Svamphund - 1 juni 2008 18:02

Här är ju så hett att det inte går att göra nånting mer än bada.

Skulle gå och ta några svalkande dopp på förmiddan.

På väg till sjön så passerade jag och matte samhällets idrottsplats.

Där kom det en människa som var väldigt upprörd.

En totalt hjärndöd människa hade ställt sin bil i solen och i bilen satt det en stackars västgötaspets och flämtade.

Matte blev fullkomligt galen och den andra människan gick och sa till några som jobbade där att de skulle leta reda på människan utan hjärna.

Det kom ännu flera människor och alla var jättearga.

När matte och flera till tänkte ringa till polisen så kom gubben utan hjärna.

Han förstod absolut inte varför alla var så arga.

Han hade minsann lämnat en springa på 1 centimeter så det räckte.

Matte stod och svor åt honom och talde om att han borde anmälas för djurplågeri och få djurförbud med mera. Det var flera som tyckte samma sak.

Ta sin stackars hund ur bilen det tänkte han inte alls göra för den led inte.

Istället så satte han sej i bilen och körde iväg mycket sakta.

Stackars, stackars den hunden som har en så korkad husse.

Jag gick i alla fall och badade en massa. Hade nog matte också behövt göra för att lugna ner sina upprörda känslor.

På väg hem från sjön så träffade jag en av mina hundpolares matte.

Hon visste precis vem den hjärnlösa hundägaren är för förra året så hade han gjort samma sak och då kom polisen och krossade rutan på bilen.

På eftermiddan fick jag åka med matte till eskisltuna en stund.

Träffade en av alla mina bästa vänner som jag har med mej iskogen ibland.

Hörde hur hon och matte pratade om en massa långa skogspromenader med svampplockning senare i sommar. Borde var nu på en gång tycker jag.

Men det är alldeles för varmt för att göra en massa trevliga saker i skogen.

Bilden visar vad jag ägnar tiden åt. Förhoppningsvis så blir det kvällsdopp när jag ska gå ut igen.

 
 
Bella

Bella

1 juni 2008 18:23

Ja, vad säger man om alla hjärndöda hussar och mattar som låter sina vovvar sitta i bilen stekheta dagar. De skulle samlas ihop och slängas in i en bastu på 101 grader och så skulle man låsa dörren och kasta bort nyckeln. (Längt bort!) Sen kunde de sitta där och flämta bäst de ville tills de smalt bort och dog en bedrövlig död.....

http://orvegard.bloggagratis.se

 
molle

molle

1 juni 2008 18:24

FYYY VA OTÄCKT!!!
matte skulle ha ringt polis,,,

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
sacco

sacco

1 juni 2008 19:11

Hjärndöda människor finns det gott om. En kompis till matte gjorde en polisanmälan igår för samma sak här i Stockholm...

Du har tur du Sigge som får bada så mycket!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

1 juni 2008 19:16

Man blir så jäkla ARG! På alla dessa huvudlösa människor som aldrig lär sig, för det finns tyvärr många. Matte vågar inte lämna oss fem minuter ens, om så bilen står i helskugga med neddragna rutor.
Och hur många ggr har vi inte varit på hundutställningar där dom ropat ut bilnummren på bilar med instängda hundar i. Vad är det för hundägare då kan man undra, och hur liten hjärna har dom då...??? Ingen alls förmodligen.
Cavvetjejernas med matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

1 juni 2008 19:29

Ja du Sigge det finns många hjärndöda människor som inte som inte bryr som om sina djur.Vad trevligt att matte och du har varit i min hemstad i dag. Hoppas att du får bada mycket nu när det är så varmt
Hälsa matte

http://danslillis.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

1 juni 2008 21:37

Man slutar aldrig förvånas över att människor aldrig lär sig, det är samma sak varje år men hundar i bilar. Bada åt mig om du får nåt mer dopp, idag har jag inte fått bada någonting...

http://timsevimse.blogg.se

 
Tanten

Tanten

1 juni 2008 22:46

Bra att matte röt ifrån!! Sådana där människor borde få djurförbud.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tanten igen!

1 juni 2008 22:51

TACK för hjälpen med färgbestämning, jag tycker att det är så svårt! Hälsa matte om de nu var hon som visste det;)

 
camilla

camilla

1 juni 2008 23:03

AAArghh vilken jädrans idiot gubbe!!!!Stackars hund. Bra att du röt i åt honom.
VARFÖR måste sånt här hända? Har ni läst på aftonbladets hemsida idag?
Där står det om en stackars vovve som blivit lämnad i steksolen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2590420.ab
Obegripligt att folk inte fattar hur hett det blir i en bil!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

1 juni 2008 23:06

Kan bara instämma i alla inlägg, jag blir så arg så det kokar i mig varje gång jaghör ngt sådant! Jag skulle nog ringa polisen i vilket fall som helst så att han får en varning eller ngt,eller ringa djurskyddet eller var man nu ringer!!

Tur att det flesta hundägare månar om sina jyckar...mer bad åt ALLA hundar!!

http://www.ackebus.se

 
Marianne

Marianne

2 juni 2008 23:49

Jag ringer in och anmäler de som har hundarna i varma bilar. Bilen har ju ett registreringsnummer. Så de får ju en påpekan från polisen. Ha det gott i sommarvärmen. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards