Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 juni 2007

Av Sigge Svamphund - 20 juni 2007 19:24

Oj,oj det har varit en jobbig dag.

Inledde den med morgonbus med Sessan.

Sen kom min bästa kompis Eva och hälsade på mej.

Mycket trevligt för hon hade smaskiga grisöron och en del annat gott md sej till mej.

Vi åkte till skogen.

Jag visade mina kantarellvalpar på Sagostigen sen letade jag reda på lite annan svamp i skogen.

Självklart så förevisade jag noggrannt alla mina  utvalda badplatser. Tog många simturer från dom.

När vi kom till skärmkyddet så grillade vi korv.

Mycket gott med grillad korv.

Fast jag badade mest. Men ett par korvar hann jag med att äta upp.

Såg i gästboken att det varit en hund där som inte vågat bada utan legat under den lilla bryggan som finns där.

Jag behöver nog ordna information till vandrande hundar om var det är bra att bada.

Så regnade det massor.

Jag var ju så våt av allt badande så jag brydde mej inte så mycket.

Människorna såg alldeles dränkta ut.

Imorgon eller så ska jag visa bilder från mitt korvgrillande.

När jag kom hem så var min bästa kompis mattes son Mattias här.

Han hade sin tjej och hennes människovalpar med sej.

Människovalparna busade självklart med mej.

Men matte la sej hela tiden i och påstod att de inte skulle busa så mycket med mej för jag var trött.

Ha, om nu hon var trött behöver hon ju inte dra in  mej i det!

Jag busar så mycket jag vill.

Fast nu är jag väldigt trött och ska nog ta en skön tupplur efter en intensiv dag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards