Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 maj 2007

Tjuveri

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2007 19:28

Igår avslutade jag dagen med att jaga rävuslingen.

Jagade eländet långt bort.

Men när jag skulle tillbaka till matte så hittade jag en av mina leksaker.

Rävuslingen hade alltså stulit från mej igen!!!!!!!

Undrar om jag kan anmäla honom för stöld nånstans?

Idag så hjälpte jag matte att måla ljusblå prickar på de orange markeringarna.

Jag har numer ett par fina ljusblå fläckar i pälsen.

Tänk att matte måste vifta med penseln precis där jag ska fram! Mycket hänsynslöst.

Passade på att sköta om bäcken och några trevliga lergropar.

På Sagostigen så umgicks jag självklart med mina brudar Lisa och Betsy.

Mycket trevligt.

Men väl hemma så väntade tortyren duschen igen!

Matte påstod att det forsade en massa svart stinkande vatten från mej!

Så klart det gör det när hon envisas med att tortera mej. Jag kunde väl ha fått behålla min fina lerinpackning. I min värld är det pälsvård.

Så var jag i skogen här hemma.

Passerade där mina andra brudar Minou och Tilda bor.

Jag passade självklart på att smita dit. Tyvärr så verkade inte brudarna vara hemma.

Men jag hittade en boll som jag busade med sist jag var där.

Tänkte låna den med mej, tror inte att de skulle sakna den eller så.

Nädå, matte satte koppel på mej och kastade iväg bollen.

Fick höra att jag inte alls skulle ägna mej åt att stjäla.

Vadå stjäla????

Jag tänkte inte alls stjäla den, bara låna den väldigt länge eller så.

Rävuslingen stjäl och jag lånar.

 
 
Tuna

Tuna

6 maj 2007 21:31

Tjena Sigge. Tack för kommentaren i min blogg.
Jag är ganska trött efter stadsvandringen. Usch så mycket bilar! Vi hörs!

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tilda o Minou

7 maj 2007 06:54

VI VAR HEMMA!!!! Men helt ensamma, matte o husse hade dragit iväg med massa gamla möbler till nån bekant till dem. Vi tyckte vi hörde nån utanför... Tänk om vi vetat att det var du!!

Matte var fundersam över bollen, den låg mitt på vägen när de kom med släpet. Hon var tvungen att gå ur o ta bort bollen för att kunna köra fram. Hihihihi vad roligt att det var du...

 
vi i pörtet

vi i pörtet

7 maj 2007 16:36

Ja vi tycker nog detlåter som om ni istället skulle bli polare, du och räven! Ni kunde ju ha jättekul tillsammans och med leksakerna! Spelar roll om man är människa eller hund eller räv???
Här går åskan idag, det gillar inte dom fyrfota nåt vidare...matte tycker det är skönt med regnet! Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards