Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 december 2006

Av Sigge Svamphund - 20 december 2006 18:57

I går hörde jag matte uttala de där avskyvärda orden"passa huset".Nähä, det hade jag minsann inte alls några planer på.Höll stenkoll på henne och när det verkade som om hon tänkte ge sej iväg så placerade jag mej strategiskt.När hon öppnade dörren så kastade jag mej rakt ut och rusade till bilen.Hörapparaten hade jag stängt av så jag hörde inte att hon ropade på mej.I vilket fall som helst så lyckades planen.Jag fick följa med.Tur var väl det för på väg till Eskilstuna så tog polisen matte igen!Jag tycker att det är jätteskoj med poliskontroller, matte är visst inte lika road.Fast hon hade körkortet med sej och var nykter.Polisen sa att jag var trevlig men att jag inte skulle blåsa i alkotesten.Tyckte ju att den såg så intressant ut!Inte var det nåt spännade i stan heller.Matte skulle bara handla.Av nån konstig anledning får ju inte jag följa med in i affärer. Borde jag få göra. Kan ju vara bara att ha koll påvad som släpas hem hit eller kanske påverka valet. Jag menar se till att det slinker med lite extra godbitar åt mej.Dagen avslutade jag med rävjakt!!!Skulle gå ut och kissa sista svängen.Matte som är döv och blind märkte inte nån räv men det gjorde jag.Gav mej i väg och skällde ut den och jagade den en lång bit.Hörde att matte ropade på mej men det hade jag inte tid med.Men när jag avslutat rävjakten så satte jag mej på tomten och såg ut som om jag suttit där hela tiden.I dag har jag inte gjort så mycket.Fast jag råkade ut för det där passa huset vare sej jag ville eller inte.Trist är det.I morgon hoppas jag på att komma till skogen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards