Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Stadshund och misslyckande

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2016 17:49

Hamnade i min bil tidigt innan äckelhettan blivit bedrövlig.

Trodde att jag skulle åka till nån trevlig skog.

 

Nähä, hamnade i Eskilstuna.

 

Fattade genast beslut om att det mest största säkerhet var lunch på gång.

Alltså bestämde jag väg, trodde jag.

 

Jag SKA gå och käka lunch!!!!!

Nä sa skitmatte du ska och andra hållet och dessutom är det inte lunchtid strax efter nio på förmiddan.

Släpades brutalt iväg.

 

Skulle gå en runda i centrala Eskilstuna.

Jo många intressanta dofter finns det där.

 

Matte stirrade på de här tråkträden, jag pinkade in dom, och påstod att de är så vackra.

Ointressant.

Fick passa Tråkbiblioteket i ett par minuter medan matte fixade tråk.

 

Hett och fruktansvärt kvavt, jag behövde faktiskt bada.

Här har jag aldrig provbadat trots många försök.

Nu fanns det inte ens vatten till mej.

 

Men bada i ån då?

Så många år som jag kämpat för att få provsimma den men misslyckats.

Blev inga bad i dag heller.

 

Nu SKA jag käka lunch!

Fast det ser lite konstigt ut utan för mattes mammas dörr.

Enligt skitmatte fanns det ingen lunch där för det bor nån annan där nu.

Vadå, jag trodde att mattes mamma flyttat tillbaka.

 

ÄNTLIGEN!!!

Mattes mamma bor kvar i det där andra huset och nu borde det väl vara lunch?

Drack massor med vatten, blir törstig i hettan.

 

Ingen lunch, men fika.

Jag fick en egen smaskig ostmacka.

Utsökt god, sen käkade jag några skorpor också.

Slappade medan människorna pratade en massa tråkprat.

Så var det dags att åka hem.


 


Bra, matte skjutsade mej till alldeles rätt ställe.

 

Fortfarande är det vinter i skidbacken.

Märkligt med 30 vidriga grader och snö.

 

Badade massor.

Mycket skönt.

Matte fic syn på alla Vithajar som idag var flera miljoner enligt henne.

Hon filmade för att det skulle synas hur många de är.

Bara det att den filmen ska inte visas.

Helt plötsligt hade en Vithaj (normala människor kallar den för mört) trasslat in sej i trädrötter och var nästan på land.

På filmen hörs fruktansvärda ljud från matte och en snabbt snurrande värld syns eftersom hon viftade med

kameran som fortfarande filmade.

Jag fortsatte med mitt viktiga badande utan att bli uppäten av de snälla fiskarna.

 

Efter allt simmande är det vitigt att torka pälsen ordentligt.

Blåbärsris är utmärkt till det.

Åkte hem och slappade.

 

Eftermiddagsrunda och jag planerade att bada i min andra fontän.

Men det är nåt i vattnet.

 

Usel bild men i mitten finns det en enorm skalbagge.

Matte tänkte först rädda den men den verkade trivas alldeles ypperligt i vattnet.

 

Gick till Pinnaffären och såg till att Eva serverade mej vatten.

Går åt massor just nu.

Gick hem.

Hittade galna Kattvalp på balkongen, hon är inte klo som njuter av att ligga där ute när det är så hett.

 

Nu förstår du Kattvalp, nu ska jag ÄNTLIGEN lära dej hur skönt det är att få de skitiga öronen

ordentlig rengjorda.

Har ju kämpat i snart två månader utan att lyckas.

 

Så här "lycklig" blev Kattvalp!

Otacksamma elände!

Hon sa fula ord åt mej och upplyste om att jag inte har med hennes öron att göra.

Har jag visst det!!!!

Ok jag misslyckades nu men kampen fortsätter.

 
 
Eva H

Eva H

9 maj 2016 18:38

Kan inte hjälpas.... När du muttrar o småfnittrar åt matten din o vithajarna så börjar jag tänka på en viss svamphund o häst-/ko"monster"... ;)
Kul skalbagge!
O som vanligt supersöt liten "syster".

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Robert Graf

9 maj 2016 21:23

Sigge jag tror många vill se filmen. kan INTE du i smyg lägga ut den

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards