Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

Jaha så hände det igen

Av Sigge Svamphund - 5 maj 2016 17:58

Självklart var jag fullt inställd på att åka till nån av alla mina trevliga skogar idag.

Typ jobba och bada och kolla en massa viktiga hundsaker.

Har faktiskt många obesökta som behöver kollas efter vintern.

 

Äsch!

Jag blev inte alls skjutsad nånstans.

Enligt skitmatte var det så varmt att de där bra långa rundorna inte var att tänka på.

 

Kollade om det fanns spår efter nån jag känner.

Gjorde det inte.

Är en mycket, mycket ensam hund.

 

Hittade stackars Hare som vandrat över regnbågsbron.

Vila i frid Hare.

 


Passerade campingen och såg en husvagn som skulle passa mej perfekt.

Ska inte ha nån enligt tråkmatte.

 

Ja då är det väl bara att kasta sej i vattnet då.

 

Underbart.

Badade och simmade massor, behövdes eftersom det var för varmt.

 

Lika bra att kolla av Badkrukornas badplats.

De lär väl snart invadera här och då får inte jag vara här.

 

Badade lika mycket här.

Bäst att godkänna den åt Badkrukorna.

De borde bli nöjda.

Fortsatte efter sjön och badade ännu mera.

 

Ingen kan påstå att det är ont om Vitsippor i år.

Så här ser det ut överallt.

 

Städade i sjökanten.

Slarviga människor som kastar sprayflaskor där.

 

Badade ännu mera.

Mycket skönt sen effektiv torkning i gamla löv.

 

Nu börjar blåbärsriset blomma.

Hoppas det blir massor med blåbär i år igen.

Mycket gott hundgodis.

 

Hittade faktiskt några Stenmurklor.

 

Upplivad av det fyndet så bestämde jag mej för att kolla en arbetsplats med Föränderlig tofsskivling.

 

Nähä, jag var för tidigt ute, bara liken från förra året.

Men mer svampvatten så borde det komma en omgång.

 

Gick vidare och letade efter nåt skoj.

Typ jobb, spa och sånt.

 

Hittade bara en stackars Stenmurkla som dött torkdöden.

 

I skidbacken lever minsann den konstgjorda fulvintern fortfarande.

Fördelen är att det finns spa där.

 

Sen träffade jag Frallan Biffen.

Han var mest sugen på godis.

Hans matte jobbar i min allra bästa Grisöronaffär.

Tänk vilken lyx att ha en matte som jobbar där.

 

Nä jag planerar ingenting.

Skulle bara kolla lite vid det här huset.

Fanns inget skoj.

 

Hur gick det här till?

Helt plötsligt var jag fånge i onödiga kopplet och mina planer på fika gick inte som jag ville.

 

Tröstade mej vid Prylaffären.

Fick mycket smarrigt godis, precis vad jag behövde.

Hem och slappade, ute var det 30 äckelgrader i solen.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda.

Matte skulle lämna nåt hos Rottis Helga.

Tog flera hundra evigheter där.

Jag umgicks en del med Helga och bjöd på godis.

Människorna pratade tråkprat, jag tröttnade och gick in och inspekterade Helgas hus.

Bara det att när jag skulle gå ut igen så satt jag fast.

Skitmatte hade inte befriat mej från onödiga kopplet som fastnade i altandörren.

Var tvungen att gråta en skvätt för att matte skulle upptäcka vad som hänt och befria mej.

Gick min eftermiddagsrunda sen och hälsade på i Pinnaffären.




 
 
Pia o Leidy Widlund

Pia o Leidy Widlund

5 maj 2016 21:00

Husvagnen såg mysig ut, du skulle ha hoppat in och slappat en stund. Ha det bra Sigge! Leidy

http://www.piaw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards